Renault Twingo va fi disponibil în România la începutul lui 2026. Iată toate detaliile
Cu un preț de bază sub 20.000 de euro, Renault Twingo E-Tech electric va deveni cel mai accesibil model electric al mărcii franceze și va sta la baza unor derivate, influențând inclusiv viitoare modele Dacia.
La momentul lansării din 1992, Renault Twingo a adus un suflu nou în segmentul mini (A) al pieței, venind cu o nouă viziune asupra mașinii de oraș – veselă, colorată, modulară și plină de libertate. I-a invitat pe clienți să „inventeze viața care să i se potrivească”. Era o perioadă în care piața era extrem de dinamică, cu numeroase modele noi lansate în fiecare an. Astăzi, segmentul A, cel dedicat mașinilor de oraș, reprezintă mai puțin de 5% din piața europeană.
Oficialii Renault susțin că declinul segmentului A nu este cauzat de lipsa cererii, ci de costurile mari de producție care au dus la prețuri greu de acceptat de clienți. Provocarea reală apare pe partea de ofertă, majoritatea constructorilor preferând să renunțe la acest tip de vehicule confruntați cu dificultatea de a îmbina competitivitatea, respectarea normelor și așteptările tot mai ridicate ale clienților.
Cu o istorie bogată și o experiență solidă în dezvoltarea mașinilor mici, Renault transformă acum provocarea într-o oportunitate majoră de creștere. Noua generație Twingo se anunță un adevărat „game changer”, marcând o schimbare profundă atât în interiorul companiei, cât și pe piață. Twingo va trebui să redefinească standardele segmentului A – un vehicul urban 100% electric, modern, bogat în valoare pentru client și disponibil la un preț accesibil.
Spiritul Twingo trăiește mai departe, respectând ADN-ul primei generații și ducându-l la un nou nivel. Designul emblematic, ușor de recunoscut, se îmbină cu o spațiu interior rezonabil pentru pasageri, cinci uși, două scaune spate independente și culisante, spătarul scaunului pasagerului față rabatabil – toate disponibile în dotarea standard pe fiecare versiune. În plus, mașina are în dotare sisteme avansate de asistență la condus și platforma multimedia OpenR Link cu Google integrat, o premieră în această categorie.
Fabricat la uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia, Twingo E-Tech electric va fi disponibil în Europa la începutul anului 2026.
„Pentru a reuși să oferim o mașină electrică sub 20.000 de euro, fără a renunța la producția în Europa, la obiectivele noastre de decarbonizare și la valoarea pentru client, ne-am întors la spiritul Twingo – acela care a pus viața de zi cu zi, ingeniozitatea și bucuria în centrul designului. Noua generație 100% electrică rămâne fidelă a ceea ce contează cel mai mult pentru Renault: înțelegerea nevoilor reale ale șoferilor europeni, așteptările lor de accesibilitate, emoție și responsabilitate. Personal, ceea ce îmi place la Twingo E-Tech electric este că reușește să fie, în același timp, un omagiu adus originilor sale, dar și un salt către viitor”, consideră Fabrice Cambolive, directorul global al mărcii Renault.

Este important de menționat că dezvoltarea proiectului Renault Twingo a implicat o organizare unică, care îmbină expertiza europeană cu inovația din China, bazându-se pe trei piloni: Ampere, ACDC și uzina de asamblare din Novo Mesto. Această metodă deschide calea unei noi generații de vehicule concepute mai rapid, mai simplu și mai eficient.
Ampere, filiala Grupului Renault specializată în vehicule electrice inteligente, a coordonat proiectul prin cele trei etape-cheie în Franța, China și Slovenia.
Concepția Twingo E-Tech electric a fost lansată în Franța, la Technocentre, pornind de la avantajele tehnologice ale grupului, folosind platforma AmpR Small, special concepută pentru vehiculele electrice din segmentele A și B, cu o arhitectură electronică de ultimă generație. În acest cadru, Ampere a implementat o guvernanță simplificată, axată pe eficiență și rapiditate în luarea deciziilor. Această abordare a permis validarea mai rapidă a etapelor, reducerea interacțiunilor între departamente și integrarea completă în strategia electrică Renault.
A doua etapă a fost realizată cu ACDC, centrul de cercetare și dezvoltare al Grupului Renault din Shanghai. Această entitate a accelerat proiectul prin valorificarea ecosistemului local și a unor parteneri industriali noi. Interacțiunea strânsă dintre echipe a favorizat un transfer fluid de bune practici. Aproximativ o sută de persoane au contribuit la diferitele faze ale proiectului, cu sprijinul unor furnizori-cheie, precum Launch Design pentru partea superioară și vizibilă a vehiculului, CATL pentru baterii și Shanghai e-drive pentru motorizare. Ampere a furnizat platforma și a dezvoltat toate sistemele electronice, partea de software și multimedia, precum și sistemele de asistență la conducere. Eforturile comune au redus termenele obișnuite de concepție și au permis optimizarea costurilor fără compromisuri în privința calității.

Nu în ultimul rând, producția modelului Twingo E-Tech electric se realizează într-o uzină europeană a Renault Group, garantând un nivel ridicat de calitate și fiabilitate. Datorită acestei noi abordări, Renault a trecut de la un proces de dezvoltare clasic și liniar la o metodă colaborativă și transversală, reunind toate funcțiile-cheie într-o singură echipă. Această abordare a permis reducerea duratelor în fiecare etapă. Renault a câștigat astfel aproximativ un an în procesul de concepție al unui vehicul comparabil, reducând totodată cu 50% investițiile necesare.
Interior spațios, tehnologie modernă
Cu o lungime de 3,79 m, Twingo E-Tech electric este ideal pentru oraș, atât pentru deplasare, cât și pentru că se poate parca ușor. Diametrul redus de bracaj, de 9,87 metri, îi conferă agilitate și facilitează întoarcerile și alte manevre urbane. În interior însă, dimensiunile sunt cele ale unui model din segmentul superior, în special în partea din spate, unde pasagerii beneficiază de un spațiu pentru genunchi de până la 160 mm. Lățimea la nivelul umerilor, de 1.305 mm, este de asemenea un reper pentru această categorie, la fel ca și volumul portbagajului, care poate ajunge până la 360 litri.
Habitaclul lui Twingo E-Tech electric dă dovadă de același spirit jovial asociat acestui vehicul care inspiră optimism. Sentimentul se face remarcat de la prima privire prin desenul cilindric al planșei de bord colorate, care pare a fi suspendată pentru a crea senzația de deschidere. În mijlocul tabloului de bord regăsim emblematicul buton roșu pentru activarea luminilor de avarie, încorporat într-o capsulă transparentă pentru un plus de modernitate.
Spiritul Twingo se regăsește și în micile detalii presărate în mai multe locuri la bord. Astfel, sloganul „A vous d’inventer la vie qui va avec” („Depinde de tine să inventezi viața care să se potrivească”), semnătura originală Twingo, apare pe curelele de glisare ale scaunelor din spate, accesibile din portbagaj, precum și pe curelele care permit rabatarea acelorași scaune dinspre habitaclu. Mesajul „Ouvert d’esprit” („Spirit liber”) este afișat în interiorul hayonului.

Ecranul dublu orizontal OpenR al lui Twingo E-Tech electric plasează interiorul într-un univers modern. Toate versiunile primesc aceeași configurație: tabloul de bord digital de 7 inci aflat în fața șoferului care-i oferă informații despre conduita la drum și ecranul multimedia central de 10 inchi.
Aceste ecrane nu sunt doar funcționale, ele dau viață habitaclului cu animații și grafice jucăușe special create pentru Twingo, transformând fiecare interacțiune într-un mic moment de bucurie. Distracția începe de altfel din momentul în care te instalezi la bordul mașinii. Prin secvența de întâmpinare, cele două ecrane te invită să pășești într-o bulă de optimism printr-un soundtrack inedit dezvoltat în colaborare cu Jean-Michel Jarre.
Ca și în cazul lui Renault 5 și Renault 4 E-Tech electric, regăsim și aici « e-pop shifter » în formă de ruj, care personalizează capătul manetei schimbătorului de viteze în cazul versiunii techno. Acesta este înfrumusețat cu caracterele noului alfabet Twingo, argintii, roșii sau verzi. Aceste litere aduc accente de culoare și pe covorașele de podea, în timp ce covorașele din zona consolei centrale, și acestea în alb, roșu sau verde, înveselesc spațiul de depozitare dintre cele două scaune din față. De asemenea, o husă de protecție a cardului de acces hands-free este disponibilă în culorile caroseriei: Absolute Red, Absolute Green, sau Mango Yellow.
Secretul spațiului interior generos este simplu: bancheta spate glisantă. O funcție moștenită de la prima generație Twingo, optimizată în cazul modelului de față pentru a fi și mai practică. Twingo E-Tech electric beneficiază, în toate versiunile, de două scaune spate independente, care pot glisa înainte și înapoi pe o distanță de 17 cm. Astfel, întreaga banchetă sau fiecare scaun în parte, pot fi ajustate pentru a prioritiza fie spațiul pentru pasageri, fie volumul portbagajului. Este important de menționat că scaunele pot fi glisate atât din zona banchetei, cât și din portbagaj.
Renault Twingo E-Tech electric este un vehicul cu cinci uși și patru locuri reale pentru adulți. Pentru a optimiza confortul postural al pasagerilor din spate, aceștia pot înclina sau ridica spătarul scaunului în trei poziții diferite. În același spirit al modularității optimizate, spătarele celor două scaune spate se rabatează individual, printr-un gest simplu, trăgând de o curea aflată pe lateral, în exteriorul scaunului.
În acest caz, volumul de încărcare depășește 1.000 de litri. Mai mult, este posibil să rabatezi și spătarul scaunului pasagerului din față. Astfel, lungimea de încărcare crește la doi metri. Pe lângă posibilitatea de a glisa scaunele din spate pentru a mări volumul de încărcare, portbagajul lui Twingo E-Tech electric beneficiază de soluții care îi ușurează utilizarea. Spațiul de depozitare de 50 de litri aflat sub podea – ideal pentru depozitarea cablului de încărcare – se deschide prin intermediul unui covoraș întărit cu deschidere dublă. În acest fel, rămâne accesibil dintr-o parte chiar dacă cealaltă parte este ocupată de un obiect sau un bagaj.
Renault Twingo E-Tech electric este construit pe platforma AmpR Small. Aceasta a fost adaptată atât pentru utilizarea urbană, cât și pentru optimizarea costurilor. Astfel, puntea față este identică cu cea de pe Renault 5 și Renault 4 E-Tech electric, în timp ce puntea spate multi-braț este înlocuită cu un ax flexibil derivat din cel al modelului Captur.
Modelul este echipat cu un motor electric de 60 kW (82 CP). Nu este nevoie de un motor mai mare sau mai puternic pentru un vehicul urban ușor (1.200 kg în versiunea evolution), dovada fiind că accelerația de la 0 la 50 km/h se realizează în doar 3,85 secunde.
Motorul este optimizat pentru eficiență și este susținut de o aerodinamică atent lucrată: SCx de 0,656, carenaj sub podea, aripioare la stopurile spate etc. Acestea au permis optimizarea capacității bateriei la 27,5 kWh utili și obținerea unei autonomii de până la 263 km conform standardului WLTP. Twingo E-Tech electric răspunde perfect nevoilor medii ale clienților săi (35 km pe zi, în medie).

Această baterie de 27,5 kWh utilizează tehnologia LFP (litiu-fier-fosfat). Deși are o densitate energetică mai mică decât tehnologia NMC (nichel-mangan-cobalt), oferă un raport ideal cost/autonomie pentru un vehicul urban. Tehnologia „cell-to-pack” a permis optimizarea densității energetice în raport cu dimensiunile și greutatea bateriei, fără a afecta eficiența, reducând totodată costul bateriei cu 20%.
Sistemul de preîncălzire programabilă a habitaclului pe timp rece este disponibil prin aplicația My Renault, care a fost actualizată. Această funcție permite pornirea cu un vehicul cald și dezghețat, conservând energia bateriei atunci când vehiculul este conectat la priză.
Renault mizează pe faptul că un vehicul urban precum Twingo E-Tech electric se încarcă cel mai frecvent acasă, pe timp de noapte, sau la locul de muncă, în timpul zilei. În ambele cazuri, nu este necesară o putere de încărcare mare, mai ales având în vedere capacitatea bateriei (27,5 kWh utili). De aceea, toate versiunile Twingo E-Tech electric sunt echipate standard cu un încărcător AC de 6,6 kW. Însoțit de un cablu de cinci metri, ideal pentru prizele „wallbox”, acesta permite încărcarea de la 10% la 100% în 4 ore și 15 minute.
Pentru clienții care doresc să utilizeze mașina în afara zonelor urbane, pe distanțe mai lungi decât cele zilnice, toate versiunile pot fi echipate opțional cu pachetul „Advanced Charge”, care crește puterea de încărcare AC la 11 kW și adaugă un încărcător DC de 50 kW. În acest caz, încărcarea AC de la 10% la 100% durează 2 ore și 35 de minute. La o stație de încărcare rapidă DC, sunt suficiente 30 de minute pentru a trece de la 10% la 80% baterie. Deși nu au menționat încă un preț exact, oficialii francezi susțin că pachetul „Advanced Charge” va fi oferit la un preț atractiv.
Cu pachetul „Advanced Charge”, Twingo E-Tech electric dispune de un încărcător bidirecțional AC de 11 kW. Acesta asigură funcția V2L (vehicle-to-load), prin care se poate alimenta un aparat de 220 V de până la 3.700 W din bateria mașinii, printr-un adaptor „power to object”. A doua funcție oferită de încărcătorul bidirecțional este V2G (vehicle-to-grid), care permite reintroducerea energiei în rețea și reducerea costurilor de încărcare acasă. Twingo E-Tech electric devine astfel un actor al ecosistemului energetic.
În versiunea Techno, Twingo E-Tech electric include funcția „One Pedal”, introdusă recent pe Renault 4 E-Tech electric și în curs de extindere la alte modele din gamă. Este un al patrulea mod de frânare regenerativă, activat prin padelele de pe volan, ca și celelalte trei. Această funcție maximizează frânarea regenerativă la ridicarea piciorului de pe accelerație, până la oprirea completă a vehiculului, fără ca șoferul să apese pe frână. Este foarte utilă în trafic urban, la semafoare sau opriri.
Modul „One Pedal” se dezactivează automat la mersul înapoi pentru a păstra capacitatea de deplasare lentă, fără șocuri, folosind doar pedala de frână – ideal pentru manevre de parcare. Funcția se reactivează automat la viteze peste 12 km/h. În versiunea evolution, șoferul poate activa modul B prin levierul de viteze pentru a crește nivelul de regenerare.
În cadrul sistemului OpenR Link cu Google integrat, planificatorul de traseu pentru vehicule electrice din Google Maps oferă cel mai bun itinerar cu opriri pentru încărcare, ținând cont de disponibilitatea și caracteristicile stațiilor, precum și de rețeaua din care fac parte. Acest software a fost îmbunătățit pe baza feedbackului utilizatorilor altor modele din gama Renault E-Tech electric.Sistemul programează și optimizează în mod continuu cel mai rapid traseu pentru deplasările care necesită reîncărcări. El ia în considerare localizarea punctelor de încărcare, evoluția datelor vehiculului (consum, autonomie etc.) și temperatura exterioară pentru a prezice autonomia disponibilă. În calculul său sunt integrați parametrii tehnici ai mașinii și preferințele șoferului (puterea punctelor de încărcare, metoda de plată etc.), iar planificatorul permite alegerea nivelului de încărcare dorit la destinație (între 10% și 50%) și se asigură că bateria are temperatura optimă la fiecare oprire pentru încărcare, pentru a eficientiza procesul.
Pentru a utiliza aplicațiile descărcate de pe Google Play, clienții pot beneficia acum – pentru prima dată – de 2 GB/lună de date incluse timp de trei ani sau până la finalul contractului cu Mobilize Financial Services (toate contractele cu excepția împrumuturilor convenționale). Acest lucru este mai mult decât suficient pentru o lună de utilizare zilnică care acoperă cele mai populare aplicații din mașină. Corespunde, de exemplu, la până la 40 de ore de streaming audio (calitate normală) sau până la trei ore de streaming video. Dacă acest lucru nu este suficient, utilizatorii se vor putea abona la un pachet care include mai multe date.
Renault Twingo E-Tech electric este livrat într-o gamă simplificată cu două niveluri de echipare și o selecție deosebit de generoasă de echipamente disponibile de la nivelul de bază.
Evolution – Capace de roți de 16 inchi, ecran șofer de 7 inchi, ecran central de 10 icnhi cu replicare smartphone și sistem multimedia conectat, control al vitezei de croazieră, frânare automată de urgență, asistență la menținerea benzii de rulare, sistem avansat de monitorizare a șoferului, frână de parcare automată, scaune spate ce se pot glisa individual, scaun șofer reglabil pe înălțime, climatizare manuală, senzori de parcare spate, cablu de încărcare mod 3.
Techno – Capace de roți în două culori, de 16 inchi, sistem multimedia OpenR Link cu Google încorporat (Google Maps, Google Assistant și Google Play), avatar Reno, cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go, climatizare automată, conducere cu o singură pedală, geamuri laterale fumurii, oglinzi exterioare rabatabile electrice, scaun rabatabil pentru pasagerul față, cartelă hands-free, cameră digitală retrovizoare, faza lungă automată, ștergătoare automate de parbriz, șase difuzoare.
Datele tehnice ale mașinii arată că lungime este de 3.789 mm, lățimea de 1.720 mm, înălțimea de 1.491 mm, iar ampatamentul de 2.493 mm. Garda a sol este de 143 mm. Pentru prima dată, un producător auto menționează că această valoare corespunde doar mașinii fără încărcătură, în timp ce pentru mașina cu încărcătură aceasta scade a 118 mm. Capacitatea portbagaj ului este de 360 de litri , însă rabatarea scaunelor din spate o poate majora la peste 1.000 litri.
Motorul electric dezvoltă 60 kW (82 CP) și are un cuplu de 175 Nm, iar bateria LFP de 27,5 kWh (utilizabili) asigură o autonomie de până la 263 km. În varianta standard, mașina poate fi încărcată doar la AC, cu maximum 6,6 kW, însă opțional poate fi echipată pentru stații AC de 11 kW sau DC de 50 kW.
Viteza maximă anunțată de producător este de 130 km/h, iar accelerația 0 – 100 km/h poate fi realizată în 12,1 secunde.
Citește și:








