Pierderile operaționale ale Porsche în al treilea trimestru din 2025, mult peste estimări
Producătorul auto de mașini sport premium Porsche a înregistrat o pierdere operațională mai mare decât estimările anterioare în al treilea trimestru, adâncind criza companiei aflată n plin proces de regândire a strategiei.
Conform datelor oferite de companie, pierderea operațională a Porsche în al treilea trimestru din acest an a fost de 967 de milioane de euro. În aceeași perioadă a anului trecut, compania înregistra un profit de 974 de milioane de euro.
Pe lângă diferența majoră față de anul trecut, rezultatul slab al Porsche a surprins chiar și analiștii, care se așteptau la pierderi operaționale de circa 610 milioane de euro pentru perioada iulie – septembrie din 2025.
„Ne așteptăm ca 2025 să fie anul de cotitură care va preceda o îmbunătățire semnificativă pentru Porsche începând cu 2026”, a declarat Jochen Breckner, directorul financiar al Porsche, pe 24 octombrie, odată cu prezentarea rezultatelor financiare.
Conform acestuia, noile taxe impuse de SUA vor costa Porsche aproximativ 700 de milioane de euro doar în acest an. Compania plănuiește mai multe creșteri de prețuri pentru a atenua costurile suplimentare.
Porsche se află și printre mărcile occidentale care pierd teren în China în fața rivalilor locali, precum BYD, Geely sau chiar Xiaomi. „Trebuie să plcă de la premisa că datele generale ale pieței nu se vor îmbunătăți în viitorul previzibil”, a declarat Breckner cu referire la situația din China.
În acest context, oficialul a menționat că Porsche va reduce numărul dealerilor săi din China de la aproximativ 150 în prezent, la doar 80 până în 2027.
Porsche intenționează deja să elimine 1.900 de locuri de muncă în următorii ani, pe lângă cei 2.000 de lucrători temporari de care s-a despărțit în acest an. Un al doilea pachet de măsuri menite să redreseze balanța financiară a companiei este așteptat până la sfârșitul acestui an.
După o serie de avertismente privind profitul, Porsche și-a menținut previziunile pentru 2025, estimând o rentabilitate a vânzărilor de până la 2%, în scădere față de 14% anul trecut. Pentru 2026, Porsche se așteaptă ca marja sa de profit să se redreseze, ajungând mult mai aproape de 10%.
Citește și:







