Share

Noul CEO Renault: Unii dintre concurenții noștri vizează Dacia în mod constant

În prima sa apariție în fața presei din postura de director executiv al grupului Renault, François Provost a atras atenția echipei din România a companiei franceze să fie „prudentă și concentrată în ceea ce privește competitivitatea”.

Într-o discuție cu jurnaliști din întreaga lume, desfășurată cu ocazia prezentării raportului financiar al grupului Renault pentru primul semestru, noul CEO al companiei, François Provost, a dat detalii despre principalele provocări pe care le are în vedere, abordând și tema Dacia.

Conform lui Provost, care a fost numit în funcția de CEO cu doar o zi înaintea prezentării rezultatelor financiare, prima sa convingere în legătură cu viitorul grupului Renault este aceea că „produsul este și va rămâne în centrul strategiei noastre. Vom continua să acordăm prioritate investițiilor în produse noi, atât pentru Europa, cât și pentru piața internațională. De asemenea, confirm că vom continua să acordăm prioritate valorii în detrimentul volumului”.

Totodată, el a explicat că grupul francez trebuie să continue să accelereze transformarea. „Știm ce avem de făcut, mai ales în comparație cu cei mai buni concurenți ai noștri din Asia. Începem să fim capabili să facem acest lucru, de exemplu, dezvoltăm Twingo în 21 de luni. Acum, provocarea noastră este să fim capabili să facem acest lucru peste tot, în orice moment, în fiecare proiect, în special în Europa, în departamentul nostru de cercetare și dezvoltare, în capacitățile noastre de producție și la furnizorii noștri, pentru a atinge acest nivel de competitivitate în termeni de costuri, viteză și inovare”, a declarat CEO-ul Renault Group.

Tot el a adăugat și că „a treia convingere este că cel mai puternic atu al Renault este capitalul uman excepțional. Mă refer, desigur, la cei 100.000 de angajați, dar și la partenerii noștri cheie, dealerii, furnizorii și acționarii”.

În întâlnirea cu jurnaliștii, la care a luat parte și LifeNews.ro, François Provost s-a referit și la intențiile sale în legătură cu marca Dacia, menționând și așteptările sale legate de România.

„Dacia reprezintă un atu important pentru noi. Unii dintre concurenții noștri înțeleg bine acest lucru și acum vizează Dacia în mod constant. Dar fundamentele noastre cu Dacia sunt solide. Competitivitatea așa-numitei noastre platforme CMF-B, care este utilizată de Dacia în Europa și de Renault în afara Europei, este foarte puternică, cu multe elemente comune și un volum mare. Și acum lucrăm la electrificarea acestei platforme și vom continua să o face”, a declarat Provost.

În plus, el s-a referit și la divizia grupului Renault din România notând că țara „este un ecosistem cheie pentru noi. Așteptările mele față de echipa din România sunt să fie foarte prudentă și concentrată în ceea ce privește competitivitatea, deoarece, în final, sustenabilitatea fiecărui ecosistem se bazează în primul rând pe competitivitate. Am încredere deplină și mă bazez pe întreaga echipă din România să fie foarte, foarte prudentă în această privință, deoarece aceasta este miza pentru ecosistemul nostru din România”.

În aceeași idee, a competitivității, președintele grupului Renault, Jean-Dominique Senard, prezent și el la discuția cu jurnaliștii, a declarat că, printre provocările care stau în fața noului CEO se numără „manevrabilitatea” și „continuitatea cu ochii deschiși”.

„Aș putea petrece ore întregi enumerându-vă diferitele abilități care, aș spune, sunt necesare pentru a se potrivi cu această funcție (n.n. – de CEO al grupului Renault) și pe care noi considerăm că François le are. Dar, aș insista doar asupra a două sau trei dintre ele, care sunt esențiale, cred, având în vedere provocările cu care se va confrunta Grupul în viitor. În primul rând este manevrabilitatea sa strategică. Adică, este absolut esențial să fii manevrabil în aceste vremuri strategice. Și cred că a doua este, desigur, faptul că el exprimă și, știți, întruchipează, aș spune, un fel de continuitate, dar continuitate cu ochii deschiși. Adică, desigur, înțelegerea a ceea ce trebuie schimbat, a ceea ce trebuie menținut. Și, desigur, asta se va reflecta în planul viitor. De asemenea, nu în ultimul rând, aș spune că el este ancorat în ideea de a menține un nivel foarte ridicat de performanță pentru grup”.

Citește și:

Leave a Comment