Share

Nissan X-Trail a ajuns la a patra generație

Următorul pas al ofensivei Nissan pe piața vehiculelor electrificate prinde contur odată cu premiera regională a celei de-a patra generații X-Trail.

Aproape șapte milioane de unități X-Trail au fost vândute la nivel global, făcându-l unul dintre cele mai populare vehicule pentru familiști. Noul model Nissan împarte același ADN cu cele trei generații X-Trail precedente: design robust, elemente practice versatile și sistem avansat de tracțiune integrală. Noul X-Trail va fi disponibil atât cu cinci, cât și cu șapte locuri, o soluție convenabilă pentru călătoriile cu familia extinsă sau cu prietenii.

Datorită noii platforme CMF-C a Alianței, un exemplu de inginerie avansată, inovație și tehnologie de ultimă generație, noul X-Trail ridică încă o dată ștacheta în segmentul crossover. „Înlocuirea unui simbol precum X-Trail este o responsabilitate uriașă. S-a impus pe piață ca un vehicul prin care familiștii pot porni în aventuri, așadar, știm deja ce apreciază clienții noștri. Cea de-a patra generație X-Trail oferă capabilitățile necesare pentru outdoor, cu un sistem avansat de propulsie electrificată și tracțiune integrală, combinat cu o tehnologie intuitivă și confortabilă”, a declarat Francois Bailly, Senior Vice President, Chief Planning Officer, regiunea AMIEO Nissan.

Noul Nissan X-Trail, design robust și modern

Atracția numărul unu pentru Nissan X-Trail, de-a lungul celor trei generații anterioare, a fost designul său distinctiv și alura robustă, fără a inspira agresivitate. Atât exteriorul, cât și interiorul noului vehicul reflectă personalitatea vehiculului – adaptabil și aventuros.

Exteriorul este evidențiat de elemente de design Nissan, cum ar fi plafonul său distinctiv cu design fluid și grila frontală V-motion. Partea frontală este încadrată de faruri impresionante, ce par sculptate în bara de protecție față a caroseriei, cu lumini de zi și indicatoare combinate, amplasate de-a lungul liniei capotei.

Din lateral, datorită pasajelor robuste ale roților din față și din spate, X-Trail este o prezență impunătoare pe șosea, în vreme ce, elementele de la baza ușilor conferă un design fluid împreună cu liniile precise ale ușilor. Forma montantului C asemănătoare unei înotătoare de delfin, concentrează atenția spre partea din spate, unde stopurile masive cu design tip bumerang sunt detaliile care întregesc semi-profilul.

Din spate, se poate observa o linie orizontală robustă, chiar deasupra și dedesubtul plăcuței de înmatriculare, în timp ce luminile spate distanțate asigură o deschidere largă a portbagajului. Un panou ornamental argintiu se curbează sub bara de protecție spate, reflectând caracterul aventuros al lui X-Trail.

Caracteristicile aerodinamice cheie includ deflectoare de anvelope „3D” în fascia frontală inferioară, un obturator activ al grilei pentru a controla fluxul de aer în compartimentul motor, modelarea specială a montantului A, scut sub caroserie care să gestioneze fluxul de aer sub vehicul și o „perdea de aer” unică, ce direcționează cu precizie fluxul de aer din față către părțile laterale ale X-Trail.

Caroseria noului X-Trail va fi disponibilă într-o paletă de 10 culori, dintre care cinci combinații în două tonuri, punând în total la dispoziție 15 variante de culori.

Noutăți importante: e-POWER, e-Pedal Step, e-4ORCE

Noul X-Trail va fi al doilea model Nissan din gama europeană echipat cu sistemul inovator distinctiv de propulsie e-POWER. Prezent doar la Nissan, sistemul e-POWER este o abordare unică a electrificării, oferind senzația de conducere electrică fără a fi nevoie de reîncărcare.

Introdusă pentru prima dată în Japonia pe modelul Note, în 2017, a devenit cea mai bine vândută versiune, clienții adorând combinația dintre performanță, fluiditate și lipsa cablurilor de încărcare.

Sistemul e-POWER al noului X-Trail este compus dintr-o baterie de mare putere și un grup motopropulsor integrat cu un motor pe benzină cu raport de compresie variabil, un generator de putere, un invertor și un motor electric frontal de 150 kW. Acest grup motopropulsor unic înseamnă că puterea către roți vine doar de la un motor electric, ceea ce are ca rezultat un răspuns instantaneu, liniar, la accelerație.

Pentru a răspunde cerințelor tipice ale consumatorilor europeni și a nevoii zilnice de a conduce, sistemul e-POWER a fost îmbunătățit semnificativ pentru noul X-Trail. Modelul Note produse pentru Japonia avea un motor pe benzină de 1,2 litri care încărca unitatea bateriei, cu o putere finală de 106 CP. Pentru Europa, însă, acesta a fost schimbat cu un motor turbo pe benzină cu raport de compresie variabil de 1,5 litri și o putere finală a sistemului de 150 kW (201 CP/ 204 PS).

Elementul unic al sistemului e-POWER este că motorul pe benzină este folosit exclusiv pentru a genera electricitate, în timp ce roțile sunt acționate complet de motorul electric. Aceasta înseamnă că motorul poate funcționa întotdeauna în intervalul optim, ceea ce duce la o eficiență superioară a combustibilului în mediile urbane.

Datorită motorului pur electric, nu există nicio întârziere, precum în cazul unui motor cu ardere internă sau al unui hibrid tradițional. Răspunsul instantaneu oferă o senzație de cuplu ridicat și o accelerație agilă pentru a face depășirea sau participarea la traficul de pe autostradă mai ușoare, inspirând mai multă încredere.

O componentă importantă în designul instalației e-POWER este „reglarea liniară”, care guvernează funcționarea motorului pe benzină și permite rotirea la o viteză adecvată în raport cu viteza de drum, evitând turarea motorului pe loc, specifică mașinilor hibrid, în timpul accelerării puternice. Un beneficiu secundar este rafinamentul pe care îl aduce, asigurând că motorul funcționează doar la viteza de care are nevoie, de obicei scăzută în condiții de trafic urban și suburban.

Pe lângă aceste beneficii, sistemul de propulsie e-POWER garantează un condus silențios, de exemplu, la 40 km/h, sunetul din mașină se reduce cu 8db comparativ cu concurenții.

Având în vedere că 70% din timpul de condus se petrece cel mai probabil în zone interurbane, Nissan a dezvoltat o experiență complet nouă de conducere cu „o singură pedală”, numită și e-Pedal Step. Conceput pentru a elimina efortul repetitiv al condusului urban, de oprirepornire, în care șoferul schimbă frecvent piciorul de pe accelerație pe frână, e-Pedal Step le permite șoferilor să accelereze și să frâneze folosind doar accelerația.

Sistemul trebuie mai întâi activat de comutatorul de pe consola centrală și odată cuplată, accelerația va funcționa ca de obicei. La eliberarea pedalei de accelerație, e-Pedal Step va frâna X-Trail cu 0,2 g, suficient pentru a aprinde luminile de frână și pentru a reduce viteza până la o viteză minimă, însă fără a o opri complet. Acest lucru face ca manevrele de parcare cu viteză redusă să fie cât mai fluide posibil. Șoferii își vor adapta rapid aportul pedalei de accelerație pentru a menține progresul lin, experiența de condus în mediul urban devenind mai intuitivă și mai puțin solicitantă.

Deși versiunea X-Trail echipată cu e-POWER va avea cea mai mare cerere pe piață, va fi disponibilă inclusiv un model cu sistem de propulsie tradițional, cu raport de compresie variabil de 1.5 litri turbo. Generând 120 kW (161 CP/ 163 PS) și un cuplu de 300 Nm, această variantă va fi disponibilă doar pentru configurația 2WD, puterea către roti fiind realizată prin transmisia variabilă continuă Xtronic. În scenariile de condus relaxat și accelerație ușoară, motorul comută la un raport de compresie ridicat pentru a optimiza consumul de combustibil, în timp ce, în situațiile care solicită mai multă performanță, se asigură o ajustare a raportului de compresie, la un nivel scăzut.

Sistemul de propulsie este, de asemenea, echipat cu tehnologie mild hybrid 12V. Sistemul oferă asistență la cuplu, oprire extinsă la ralanti, repornire rapidă și oprire în rulare, cu beneficii atât pentru economia de combustibil, cât și pentru emisia de CO2.

La decelerare, energia este recuperată prin regenerare și stocată în bateria Litiu-ion. Această energie încărcată este apoi utilizată pentru a rula sistemele mașinii în timp ce motorul este oprit, când, de exemplu, semaforul este pe culoarea roșie. În plus, la accelerare poate fi generată o creștere a cuplului cu aproximativ 6Nm.

Noul X-Trail lansat în Europa dispune de un nou sistem de tracțiune integrală conceput să funcționeze cu sistemele de propulsie electrificate Nissan. e-4ORCE va oferi o tracțiune stabilă și fiabilă, precum și o accelerație sigură în orice condiții datorită tehnologiei de ultimă generație Nissan de tracțiune integrală.

Litera „e” din e-4ORCE reprezintă sistemul deacționare Nissan cu motor 100% electric. „4ORCE” se referă la puterea fizică și energia vehiculului, cifra „4” reprezentând tracțiunea integrală.

Sistemul dual e-motor are o putere totală de 157 kW (211CP/ 213 PS), fiind atât de puternic datorită motorului spate de 94 kW ce permite o accelerație puternică, cu 0-100 km/h în șapte secunde. Are un răspuns la cuplul din spate de 10.000 de ori mai rapid decât un sistem mecanic 4WD. În plus, redistribuirea constantă a cuplului și echilibrul aproape perfect al greutății asigură o manevrabilitate și un plus de confort în timpul rulării, contribuind la o experiență de condus puternică, dar lină.

Gestionând în mod specific energia produsă și performanța de frânare pe fiecare roată, oferind astfel control și stabilitate, e-4ORCE sporește încrederea șoferului prin detectarea liniei de conducere prevăzute, pe aproape orice suprafață a drumului, fără a fi nevoie să schimbe stilul de condus sau comenzile la virare. De exemplu, în timpul virajelor pe carosabil acoperit cu zăpadă, vehiculul poate detecta cu precizie linia urmărită de șofer datorită motorului de înaltă precizie, distribuției cuplului și controlului frânelor. Cu un plus de control în condiții variate de drum, condusul devine mai plăcut, iar șoferul se simte mai încrezător în mai multe scenarii.

Inginerii au perfecționat tehnologia de control de înaltă precizie și cele două motoare electrice ale sistemului e-4ORCE pentru a asigura un confort de neegalat în timpul rulării. Înclinarea și deraparea vehiculului sunt reduse la minimum prin frânarea regenerativă a motorului din spate, pe lângă frânarea regenerativă a motorului din față, specifică sistemelor electrice și hibride obișnuite din prezent.

În plus față de optimizarea împărțirii cuplului față și spate, sistemul are și un control independent al frânei, la fiecare dintre cele patru roți, pentru a maximiza forța de virare generată de fiecare. Acesta asigură viraje care respectă cu fidelitate intențiile șoferului, cu reglaje minime ale direcției.

Habitaclu cu aspect premium

Habitaclul noului Nissan X-Trail ridică noi standarde în categoria sa, oferind un design interior premium, distinctiv și o experiență de utilizare îmbunătățită. Tehnologiile avansate Nissan Intelligent Mobility sunt la îndemâna șoferului, asigurând confortul și calitatea cu fiecare atingere. Noile materiale premium, funcțiile inteligente și atenția pentru detalii îmbunătățesc habitaclul mașinii prin designul de ultimă oră și simțul practic.

O foarte mare atenție a fost acordată panoului de control, pentru a fi cât mai ergonomic și plăcut la atingere și a oferi o senzație de înaltă calitate. Studiile de piață au arătat în mod clar preferința clienților pentru funcțiile de bază ușor de utilizat, astfel că X-Trail are comenzi simple și intuitive pentru încălzire/aer condiționat, precum și butoane care controlează funcțiile ecranului central, cum ar fi sistemul audio și de navigație.

Partea de sus a consolei centrale, care dă impresia că plutește, include schimbătorul electronic, selectorul de mod de conducere, suporturile duble de pahare, precum și placa de încărcare wireless de 15 W pentru smartphone-uri. Placa de încărcare încarcă în mod activ telefonul, spre deosebire de alte funcții existente care nu fac decât să prevină consumarea bateriei telefonului.

Există și o cotieră combinată pentru pasagerii scaunelor din față, cu o deschidere de tip „fluture”, pentru a dezvălui un spațiu de depozitare generos pentru obiectele de valoare. Elementele de deschidere laterală permit rapid și ușor accesul la zona de depozitare pentru pasagerii de pe locurile din spate, spre deosebire cele cu capac și balamale.

În partea de jos a consolei plutitoare este un spațiu de depozitare pentru articole precum o geantă de mână sau o tabletă. Astfel, permite o depozitare confortabilă a articolelor mai mici și optimizează spațiul, aspect extrem de util pentru o mașină de familie, în care, de obicei, spațiul nu pare niciodată suficient.

Pentru a facilita încărcarea bagajelor, instalarea unui scaun pentru copii sau pentru a vă simți confortabil în mașină, accesul la scaunele din al doilea rând este acum și mai la îndemână, datorită deschiderii ușilor pasagerilor din spate la aproape 90 de grade.

Al doilea rând de scaune poate fi configurat 60:40, existând și o trapă centrală, astfel încât obiectele lungi, cum ar fi schiurile, pot fi transportate cu ușurință, fără a fi nevoie să pliați vreo componentă a rândului doi de scaune. De asemenea, al doilea rând de scaune poate culisa în față, pentru a maximiza spațiul portbagajului și a permite accesul facil la al treilea rând, pentru varianta cu șapte locuri.

La fel ca modelul înrudit din gama europeană Nissan, Qashqai, și noul X-Trail se bazează pe platforma CMF-C a Alianței, cu o structură de vehicul și arhitectură tehnologică de ultimă generație. Datorită noii platformei, noul X-Trail are o configurație actualizată a suspensiilor Macpherson din față. Suspensia spate este o configurație avansată multi-link. Configurația servodirecției a fost îmbunătățită, oferind un răspuns îmbunătățit și o frecare redusă.

Citește și:

Următorul pas al ofensivei Nissan pe piața vehiculelor electrificate prinde contur odată cu premiera regională a celei de-a patra generații X-Trail.

Leave a Comment