Share

Mitsubishi Grandis, fratele Renault Symbioz, a fost prezentat în România

Marca Mitsubishi a prezentat la Salonul Auto București noua generație Grandis, SUV-ul compact fiind derivat din deja cunoscutul Renault Symbioz. Gama de prețuri începe de la 27.830 de euro.

Mitsubishi Motors continuă extinderea liniei sale regionale compusă din ASX și Outlander PHEV cu SUV-ul compact Grandis. Dezvoltat special pentru Europa și poziționat în cel mai mare segment al pieței (C), acesta oferă ADN-ul de design reprezentativ Mitsubishi, o gamă completă de motorizări electrificate, cele mai recente sisteme ADAS și conectivitate la cerere, inclusiv Google integrat.

Noul Mitsubishi Grandis este conceput pentru a fi o mașină pentru familiile tinere care au nevoie de spațiu și versatilitate, eficiență și performanță, integrând tehnologia cu designul. Motorizările mild hybrid (MHEV) și full hybrid (HEV) asigură performanță și eficiență, reducând atât emisiile, cât și costurile de operare.

Reamintind de MPV-ul Mitsubishi de la începutul anilor 2000, numele Grandis – derivat din cuvântul latin care înseamnă „mare și impresionant” – reflectă spațiul interior generos și designul puternic și încrezător, cu o nouă interpretare a feței frontale Dynamic Shield și a identității spatelui Sculptural Hexagon.

„Segmentul C-SUV este cel mai mare în Europa și, alături de Eclipse Cross (BEV), noul Grandis ne va crește semnificativ acoperirea pe piață, acoperind o gamă largă de niveluri de preț, o gamă completă de motorizări electrificate, tehnologie ADAS avansată și conectivitate cu Google integrat. Grandis este pur și simplu soluția perfectă pentru familiile tinere – reunind spațiul, versatilitatea și tehnologia de ultimă generație într-un pachet accesibil, plus noua noastră garanție extinsă de opt ani”, a declarat Frank Krol, președinte și CEO Mitsubishi Motors Europe.

Dezvoltat sub conceptul de design „Dynamic Versatility”, noul Mitsubishi Grandis are un design îndrăzneț și încrezător. Partea frontală Dynamic Shield crează un caracter distinctiv și stilat, continuând lateral într-o formă care transmite o siluetă atletică, sportivă și dinamică. În spate, motivul Sculptural Hexagon exprimă forță, luminile LED orizontale conferind un efect dramatic și plin de mister.

În interior, Grandis combină practicitatea și utilitatea cu conectivitatea și calitatea, printr-o atenție meticuloasă la detalii, la materiale și culori, pentru a crea o atmosferă liniștită și spațioasă, amplificată de plafonul panoramic din sticlă electrochromatică avansată.

Într-o lume din ce în ce mai atentă la impactul asupra mediului, SUV-ul integrează ambele tipuri de motorizări, MHEV și HEV, maximizând performanța fără a neglija eficiența. Varianta compactă MHEV cu motor de 1,3 l este disponbilă atât cu transmisie manuală, cât și automată, în vreme ce HEV-ul de 1,8 l oferă accelerație, recuperare de energie, emisii reduse de CO2 și consum redus de combustibil.

Mașina are o gamă completă de sisteme avansate de asistență la condus, bazate pe tehnologie cu senzori de ultimă generație. Fiecare este conceput pentru a facilita orice călătorie fără a diminua plăcerea de a conduce; de la MI PILOT, care reduce oboseala în deplasările lungi, până la frânarea automată de urgență în marșarier pentru manevre la viteze mici.

Într-o eră dominată de conectivitate, Mitsuishi Grandis este pregătit să adopte era digitală. Cu Google integrat, SUV-ul oferă servicii precum Google Maps, Google Play și Google Assistant, toate accesibile din confortul mașinii tale. Sistemul audio Harman Kardon Premium asigură claritatea perfectă a sunetului, de la muzică la podcasturi, iar prin aplicația Mitsubishi Motors utilizatorii pot accesa informații relevante și servicii la distanță pentru un control complet al funcționalităților.

În plus, mașina beneficiază de garanția extinsă a Mitsubishi – opt ani la nivel pan european, incluzând trei ani suplimentari față de garanția de fabrică de cinci ani, cu acoperire de până la 160.000 km.

Sistemul MHEV face tranziția către electrificare mai accesibilă, combinând simplitatea unui motor termic cu un generator de pornire cu curea conectat la o baterie litiu-ion de 12V. Această combinație permite recuperarea energiei în fazele de decelerare și frânare, folosind energia electrică pentru asistență la cuplu în timpul accelerației.

În centrul sistemului se află un motor pe benzină turbo, de 1,3 litri, cu injecție directă, disponibil cu o cutie manuală cu șase trepte sau o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte (7DCT). Motorul dezvoltă o putere de 103 kW atât în varianta cu transmisie manuală cât și în cea automată cu 7DCT.

Pentru cei care își doresc un nivel mai avansat de electrificare, noul Grandis este disponibil și cu un sistem HEV. Acesta reunește un motor pe benzină, aspirat natural, cu patru cilindri, de 1.8 litri (80 kW), unul electric principal de 36 kW și unul electric secundar de 15 kW. Bateria de tracțiune litiu-ion de 1,4 kWh, sistemele electronice pentru gestionarea puterii și transmisie automată multimodală inteligentă completează sistemul de propulsiei.

Toate aceste componente funcționează împreună pentru a oferi o experiență de condus fluidă și silențioasă. În mediul urban, sistemul permite rularea în mod 100% electric până la 80% din timp, reducând considerabil consumul și poluarea fonică. Iar atunci când este nevoie de motorul termic, sistemul poate economisi până la 40% din combustibil în traficul urban.

Punctul forte al sistemului HEV este inteligența sa adaptivă. Supravegheat în timp real de sistemul de gestionare hibridă Power-Split, Mitsubishi Grandis comută automat între mai multe moduri de rulare, în funcție de stilul de condus precum 100% electric (EV), dinamic, decelerare și frânare (Modul B), reîncărcare a bateriei cu ajutorul motorului termic și E-Drive

Distribuția puterii și modul de tracțiune sunt optimizate în funcție de cerințele șoferului și starea sistemului de propulsie. Tranziția între moduri este imperceptibilă pentru conducătorul auto, dar fluxul energetic poate fi monitorizat în timp real printr-un widget afișat în bord, accesibil din comenzile de pe volan.

De asemenea, șoferul poate activa manual modul E-Save, care menține nivelul de încărcare al bateriei peste 40%, asigurând energie suficientă pentru următoarea călătorie în mod electric sau hibrid.

Eficiența sistemului de propulsie permite rularea în mod electric chiar și la viteze mai mari, de până la 70 km/h, în afara orașului. Iar performanțele nu dezamăgesc: SUV-ul compact accelerează de la 0 la 100 km/h în aproximativ 8,5 secunde.

Construit pe platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, modelul oferă un sistem de suspensie frontală Pseudo MacPherson și un ax semirigid cu amortizor în partea din spate – un echilibru ideal între confort, control și rafinament, atât în traficul urban cât și la drum lung.

SUV-ul oferă șoferilor posibilitatea de a personaliza dinamica vehiculului în funcție de preferințe, prin sistemul Multi-Sense. Prin intermediul interfeței SDA pot fi selectate patru moduri de rulare: PERSO – setări complet personalizabile, ECO – pentru un impact redus asupra mediului, COMFORT – pentru un echilibru perfect și o rulare lină, SPORT – pentru un plus de plăcere la condus, agilitate și răspuns rapid

Producția Mitsubishi Grandis începe în trimestrul al patrulea al anului 2025 la uzina Renault din Valladolid, Spania, însă comenzile sunt deja deschise inlcuisv în România, la prețuri care încep de la 27.830 de euro (MHEV Intense StyleCold, MILD HYBRID, 1.3 Benzina, 7DCT, 140 CP).

Citește și:

Leave a Comment