Share

Mercedes-AMG va prezenta conceptul AMG GT XX la IAA Mobility. Vehiculul a bătut deja 25 de recorduri

Grupul Mercedes-Benz a anunțat prezentarea la IAA Mobility din Munchen a unui concept care poate face „înconjurul lumii în opt zile”. Pionierul tehnologic dezvoltat sub marca Mercedes-AMG a bătut 25 de recorduri înainte chiar de a fi dezvăluit publicului larg.

Mercedes-AMG, divizia de performanță a grupului german Mercedes-Benz stabilește noi standarde și continuă tradiția sa de a depăși în mod constant limitele ingineriei auto prin noul Concept AMG GT XX. După ce marca de performanță din Affalterbach și-a demonstrat măiestria tehnologică prin Mercedes‑AMG ONE, vehicul care a rămas cel mai rapid model de serie de pe circuitul Nürburgring-Nordschleife, actualul concept AMG GT XX vine să răstoarne ierarhiile în nu mai puțin de 25 de domenii.

Conceptul este susținut de tehnologii revoluționare de transmisie, care vor intra în producție anul viitor, odată cu platforma AMG.EA. Dotat cu trei motoare cu flux axial și o baterie de înaltă performanță răcită direct, vehiculul promite o nouă dimensiune a puterii și a rezistenței. Mercedes-AMG a demonstrat exact acest lucru în condiții extrem de dificile, pe legendarul circuit de testare de mare viteză Nardò din Italia, locul în care sunt testate de zeci de ani cele mai rapide mașini din lume.

Conform producătorului său, Concept AMG GT XX a doborât un total de 25 de recorduri de distanță. Printre acestea se numără și recordul pentru cea mai mare distanță parcursă vreodată de un vehicul electric în 24 de ore. Recordul anterior era sub 4.000 de kilometri, iar AMG GT XX a depășit cu mult această valoare reușind să parcurgă 5.479 de kilometri în 24 de ore – cu aproximativ 38% mai mult decât precedentul record.

Și acesta a fost doar unul dintre numeroasele recorduri pe care Concept AMG GT XX le-a depășit cu un avans considerabil. Testul extrem al pionierului tehnologic a durat mult mai mult de 24 de ore. Obiectivul: să conducă „în jurul lumii în opt zile” – o misiune menită să demonstreze performanța superioară pe distanțe lungi a transmisiei electrice AMG. Numele provocării? O referință la celebrul roman al lui Jules Verne „Ocolul lumii în 80 de zile”.

Oficialii Mercedes-AMG notează că încercarea s-a desfășurat după un program extrem de solicitant pentru motoare, baterie și sistemul electric de încărcare. Pentru a simula acest scenariu în mod repetat, Concept AMG GT XX a avut sarcina de a parcurge cât mai mulți kilometri în cel mai scurt timp posibil. Piloții au menținut o viteză constantă de 300 km/h, oprindu-se doar pentru a reîncărca la niveluri de putere medii de aproximativ 850 kW – mult peste ceea ce poate oferi infrastructura de încărcare actuală. Acest lucru subliniază încă o dată capacitățile viitoare ale acestui sistem gata de producție. După fiecare oprire pentru încărcare vehiculul a accelerat din nou la 300 km/h – iar și iar, zi și noapte, neîntrerupt timp de opt zile.

Deși capabil de viteze semnificativ mai mari, ritmul vehiculului a fost stabilit în mod deliberat de ingineri pe baza unor simulări extensive. Conform acestor analize, 300 km/h oferea echilibrul optim între viteza pe pistă și opririle pentru reîncărcare, asigurând cel mai rapid timp total.

Ținta a fost atinsă în dimineața zilei de 25 august 2025. Distanța de 40.075 kilometri – echivalentul circumferinței Pământului la ecuator – a fost parcursă în exact 7 zile, 13 ore, 24 minute și 07 secunde depășind cu mult propriul obiectiv de opt zile. Pe parcurs, Concept AMG GT XX a stabilit o serie de recorduri de performanță suplimentare.

Realizările celui mai nou concept Mercedes-AMG au fost posibile grație performantei platforme AMG.EA dotată cu trei motoare cu flux axial care dezvoltă împreună 1.000 kW / 1.360 CP. Puntea spate are două motoare cu flux axial răcite cu ulei, combinate cu cutii de viteze compacte și câte un invertor. Transmisia electrică față acționează ca un motor auxiliar și este activată numai atunci când este necesar pentru a furniza putere sau tracțiune suplimentare.

Baza pentru aceste motoare revoluționare a fost dezvoltată inițial de specialistul britanic YASA – o filială deținută integral de Mercedes-Benz AG. Dar Mercedes-AMG a ridicat ștacheta la un nivel de performanță cu totul nou.

Bateria de înaltă performanță a vehiculului este complet și este inspirată din Formula 1. Acesta utilizează celule cilindrice NCMA care oferă o răcire eficientă și o densitate energetică ridicată de peste 300 Wh/kg. Carcasa celulelor din aluminiu sudată cu laser îmbunătățește conductivitatea electrică și termică și contribuie la o performanță robustă și durabilă.

Cele peste 3.000 de celule sunt răcite direct, cu un ulei neconductiv electric, care reglează în mod optim temperatura. Răcirea performantă asigură o disipare uniformă a căldurii și susține potențialul ridicat de putere continuă al sistemului de stocare a energiei. Astfel, conceptul AMG GT XX poate fi încărcat extrem de rapid, la peste 850 kW. În doar cinci minute mașina poate reîncărca suficientă energie pentru o autonomie de aproximativ 400 de kilometri (WLTP), echivalentul distanței de la Nardò la Napoli.

Citește și:

Leave a Comment