Share

Katrin Adt, noul director global Dacia: Francois Provost se așteaptă de la mine să adaptez Dacia la noul mediu din industria auto. Și acest mediu este legat strâns de electrificare

În prima sa discuție cu presa din România, Katrin Adt, noul director global al mărcii Dacia, a vorbit despre responsabilitățile impuse de șefii grupului Renault, electrificarea mărcii pornind de la modelul de business bazat pe prețuri accesibile și, desigur, despre faptul că „este o marcă românească cu o istorie și o moștenire în țară”.

Fiică a unui diplomat german, cu pregătire în domeniul juridic și o carieră de 26 de ani în industria auto, axată în principal pe vânzări în cadrul grupului Mercedes-Benz (Daimler), Katrin Adt a vorbit pentru prima dată de la preluarea funcției de CEO al mărcii Dacia cu presa din România. În fața unui grup restrâns de jurnaliști, ea a răspuns întrebărilor cu o vizibilă doză de nesiguranță generată de perioada foarte scurtă de acomodare cu marca românească, parte a grupului francez Renault.

„Sunt directorul mărcii Dacia de mai puțin de o lună, deci cred că încă mai am nevoie de timp pentru a înțelege brandul și a defini, împreună cu echipa mea, strategia. Dar e deja limpede că misiunea mea este aceea de a duce Dacia către un viitor în care succesul său să fie la fel de mare ca în trecutul apropiat. Și asta într-o perioadă în care regulile (n.n. – cele din piața auto) se schimbă, pe piață apar noi competitori iar reglementările se modifică”, a declarat noul director executiv al Dacia.

Totodată, având în vedere trecutul său în cadrul grupului german, inclusiv în poziția de CEO al mărcii smart, Katrin Adt a explicat că, încă de când lucra pentru mărcile germane a observat evoluția Dacia și a fost „impresionată de succesul ei generat de modul inteligent în care se prezintă pe piață. Pornind de la valorile sale care sunt foarte clare în produsele pe care le comercializează și continuând cu modul consecvent de a face lucrurile. Cred că acestea sunt lucruri apreciate de toată industria pentru că Dacia are un mod diferit de a le face”.

Ea a mărturisit că primul lucru pe care l-a făcut de la sosirea în grupul Renault „a fost să merg în România și Maroc pentru a cunoaște echipele de acolo și rădăcinile mărcii. În România am fost foarte impresionată de cee ce am văzut, de întregul ecosistem de acolo, de la design, la dezvoltare (n.n. – de produse) și producție. Totul este acolo și simți că Dacia este o marcă românească cu o istorie și o moștenire în țară”.

În privința sarcinilor pe care șefii grupului Renault i le-au impus odată cu numirea ei în funcție, Katrin Adt, a menționat menținerea „rețetei” din trecut, dar și „adaptarea” acesteia la „noua situație din industrie” pentru a îi putea asigura continuarea succesului din trecut și în viitor. În opinia sa, parțial, „succesul Dacia are la bază faptul că face parte din grupul Renault și că poate profita de sinergiile din cadrul companiei”.

„Dacia se confruntă cu realitățile unei piețe în schimbare profundă. Dacă industria auto trebuie să ajungă la emisii zero în 2035, asta este valabil și pentru Dacia”, a completat Adt.

În plus, date fiind declarațiile recente ale CEO-ului Renault Group, François Provost, și ale lui Fabrice Cambolive, CEO al mărcii franceze care îndeplinește de curând și sarcina de Chief Growth Officer al grupului francez, cei doi șefi ai companiei franceze cărora Adt le raportează direct,, ea a menționat că „speră și crede” că le va putea îndeplini.

„Francois Provost se așteaptă de la mine și de la echipa mea să adaptez Dacia la noul mediu din industria auto. Și acest mediu este legat strâns de electrificare. Avem deja reglementări în Europa care ne impun schimbări până în 2035 când va trebui să oprim producția de mașini cu motoare cu ardere internă (ICE). Și, desigur, responsabilitatea mea este aceea de a conduce Dacia către acest nou mediu. Nu trebuie să uităm că rădăcinile mărcii Dacia sunt legate de mobilitatea accesibilă și asta trebuie să păstrăm odată cu electrificarea. Trebuie să menținem accesibilitatea mărcii precum și cel mai bun raport valoare – preț din industrie pentru clienții noștri. Asta înseamnă modul inteligent de electrificare a Dacia”.

Trebuie amintit că Provost a răspuns unei întrebări adresată de LifeNews.ro în marja expoziției auto din septembrie de la Munchen notând că „de la noul CEO al Dacia aștept să continue povestea frumoasă a mărcii. Brandul este puternic, avem o bună gamă de produse, o consistență puternică a mărcii. Desigur, ne așteaptă noi încercări, legate mai ales de electrificarea Dacia. Aceasta este una dintre provocările pe care le pot menționa. Și, de asemena, o altă țintă a noastră este să găsim modalități de a ține prețurile accesibile pentru cetățenii europeni. Și acest lucru, cinstit, nu este ușor de realizat într-un context european cu atât de multe reglementări. Deci trebuie să facem electrificarea în maniera Dacia, una deșteaptă, și să menținem prețuri rezonabile pentru clienți. Cred că aceasta este una dintre sarcinile mărcii Dacia și ale Katrinei”.

În același timp, dată fiind și declarația lui Cambolive, care a menționat în același context că grupul a decis „să coordonăm în anumite privințe în comun cele două mărci (n.n. – Dacia și Renault). Nu vorbim aici despre inovații sau gamă de produse, ci despre două direcții importante – un arbitraj rapid în privința prețurilor, volumelor și contribuției la atingerea țintelor de emisii și stabilirea liniei de mașini derivate la nivel de motoare, platforme și așa mai departe. De aceea a fost creat acest post de Chief Growth Officer pe care am fost numit eu. Țintesc trei direcții de creștere. Prima este creșterea pe piețele internaționale, nu doar în Europa ci și afara continentului, în zone precum America Latină sau India. A doua este că, după ce, în ultimii patru ani, am făcut multe progrese în materie de produse, acum trebuie să ne axăm pe cucerirea și loializarea clienților. A treia este ca fiecare marcă să-și păstreze independența, dar împreună să fim o echipă. (…) În materie de independență a mărcilor nu cred că vor exista modificări față de ceea ce s-a întâmplat până acum. Dar, independența din companii mari ca a noastră ține de o decizie colectivă luată la nivelul conducerii, cu arbitrajul CEO-ului. Prin urmare, credem că au fost câteva decizii pe care nu le-am luat destul de repede în trecut și vrem să ne mișcăm mai repede acum. Deci nu vorbim despre diferențe între trecut și prezent în termeni de independență, ci de viteză în luarea deciziilor. Când sunt de luat în fiecare lună decizii în privința volumelor, prețurilor sau contribuției la atingerea țintelor CAFE trebuie să te miști foarte repede și nu să aștepți întâlnirea cu CEO-ul grupului odată la două luni”, Katrin Adt a răspuns la solicitarea LifeNews.ro de a explica modul în care își va desfășura activitatea spunând că nu are „multă experiență în modul de organizare al grupului Renault și în privința felului în care trebuie să mă subordonez șefilor companiei. Dar pot spune că, în prezent, lucrurile merg foarte bine și că există necesitatea de a stabili o strategie, un curs, către poziționarea mărcii cât mai bine în cadrul grupului și de a răspunde adecvat, tot ca grup, provocărilor de pe piață în privința electrificării, concurenței”.

Noul șef global al mărcii Dacia a declarat și că „oferim în prezent clienților posibilitatea de a alege și încercăm să fim cât de flexibili putem în materie de motoare și astfel de lucruri. Eu nu am menirea de a educa cumpărătorii de mașini, ci de a le îndeplini așteptările. (…) Nu încercăm doar să creștem în privința dotărilor și tehnologiei din mașini, ci și să îndeplinim cerințele cumpărătorilor fără a pune o presiune majoră pe bugetul acestora. Deci nu ne impunem doar să creștem în gamă. Desigur, intrarea în segmentul C (n.n. – mașini compacte, Jogger, Bigster), cel mai mare de pe piața europeană, are sens pentru marca Dacia”.

Katrin Adt a menționat și că „discutăm deja despre viitoarea generație a produselor existente, dar încă nu vă pot spune când va fi prezentat primul nou produs Dacia decis de mine. În viitor, trebuie să vă așteptați ca Dacia să rămână o marcă autentică. Faptul că am condus marca smart nu înseamnă că vreau să transform Dacia într-un smart mai bun. Forța acestui brand (n.n. – Dacia) vine din autenticitatea sa și din legătura cu valorile sale. Asta trebuie să așteptați de la mine – să mențin și să amplific valorile brandului”.

Nu în ultimul rând, având în vedere prezența tot mai vizibilă și mai agresivă a mărcilor chineze în Europa, Adt a explicat că „întotdeauna concurența este bună. Chiar dacă ea vine din China. Au produse foarte bune și trebuie luați în serios. Dar, chiar și în aceste condiții, noi trebuie să ne menținem direcția și valorile, să ne bazăm pe istoria noastră și pe o rețea europeană de vânzări și service bine pusă la punct. Trebuie să respectăm concurența, dar nu trebuie să ne fie teamă de competitori. Teama nu ajută niciodată. Respectul, da”.

Citește și:

Leave a Comment