În România autostrăzile se fac din vorbe. Senatul votează noi proiecte fără finanțare
Senatul a adoptat noi propuneri legislative pentru construirea autostrăzilor Bucureşti- Braşov, Braşov-Bacău și „Autostrada Nordului”. Deși nu există nici bani și nici toate avizele, senatorii consideră că acestea vor fi terminate în trei, patru şi respectiv cinci ani.
„În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, la propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul este obligat să înfiinţeze o societate pe acţiuni (…) de interes strategic naţional cu obiect de activitate proiectarea şi construirea obiectivului de investiţii «Autostrada Bucureşti – Braşov». (…) Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii «Autostrada Bucureşti-Braşov» este de 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, prevede actul normativ, iniţiat de un grup de parlamentari PMP şi adoptat de Senat cu 81 de voturi ‘pentru’ şi 2 ‘împotrivă’.
Potrivit propunerii legislative pentru realizarea „Autostrăzii Nordului”, aceasta va lega Vama Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.
„Obiectivul de investiţie «Autostrada Nordului» se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie din credite externe şi din fonduri europene. Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii «Autostrada Nordului». Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii «Autostrada Nordului» este patru ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, stipulează propunerea legislativă, iniţiată un un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată de Senat.
Proiectul aferent Autostrăzii Braşov-Bacău stipulează că finanţarea se realizează şi în acest caz de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinaţie din fonduri externe şi din fonduri europene disponibile în cadrul exerciţiului financiar multianual 2019-2024.
„Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii «Autostrada Braşov-Bacău». Termenul de execuţie este de cinci ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi”, se arată în propunerea legislativă, iniţiată de un grup de parlamentari din întreg spectrul politic şi adoptată în unanimitate de Senat.
Deşi toate cele trei propuneri legislative aveau din partea Comisiei pentru transporturi a Senatului rapoarte de respingere, plenul nu şi le-a însuşit şi actele normative au primit vot favorabil adoptării. Propunerile legislative vor fi dezbătute de Camera Deputaţilor, for decizional în aceste cazuri. Este interesant însă că, pe lângă avizele negative bazate pe lipsa fondurilor și a proiectelor, senatorii au ignorat până și bunul simț, mințind românii încă odată prin votarea unor legi care nu au vreo șansă să ducă la realizarea efectivă a infrastructurii de transport rutier.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.