Share

Grupul Renault ar putea avea un director interimar până la găsirea unui înlocuitor pentru Luca de Meo

Găsirea unui înlocuitor pentru Luca de Meo, șeful grupului Renault plecat intempestiv la Kering, se dovedește o sarcină dificilă. Compania care deține inclusiv marca Dacia, ar putea fi condusă, de săptămâna viitoare, de un director interimar.

Mai sunt doar câteva zile până pe 15 iulie, dată de la care mandatul lui Luca de Meo la conducerea grupului Renault se încheie. Cum consiliul de administrație nu pare să fi găsit un înlocuitor, compania ar putea fi condusă câteva luni de un director interimar.

Surse familiarizate cu acest subiect, citate de Financial Times, susțin că lista candidaților pentru înlocuirea lui de Meo a fost redusă la trei persoane, însă o decizie finală este încă departe. Cei trei candidați sunt șeful global al mărcii Dacia, Denis Le Vot, cel al departamentului de achiziții, parteneriate și afaceri publice din cadrul grupului, Francois Provost, și fostul director din grupul Stellantis, Maxime Picat. Aparent, al patrulea candidat, Thierry Pieton, fost angajat Renault și colaborator al lui Luca de Meo la realizarea planului Renaulution, actual director financiar al Medtronic, nu se mai află în atenția oficialilor francezi.

În acest context, cu o dată a plecării lui Luca de Meo care se apropie implacabil și fără o decizie finală, grupul Renault ar putea fi condus, temporar, de un director interimar. Oficialii Renault se mulțumesc să menționeze că procesul de selecție a unui nou CEO este în curs de desfășurare, fără a face referire la potențiali candidați sau termene pentru luarea unei decizii. Totodată, agenția de recrutare Russell Reynolds Associates, cea care, conform surselor, a fost angajată să ajute la găsirea persoanei potrivite, nu a răspuns solicitărilor de lămuriri pe această temă.

De altfel, sursele citate de Financial Times au menționat că nu există nicio urgență în numirea unui succesor pentru Luca de Meo pentru că strategia viitoare a grupului auto a fost deja trasată de acesta, iar întreaga industrie auto se pregătește de perioada concediilor din august.

Totuși, aceleași surse au adăugat că actuala conducere a grupului Renault dorește să evite un proces de căutare îndelungat, așa cum s-a întâmplat în cazul rivalului Stellantis care a avut nevoie de mai mult de șase luni pentru a-l numi pe Antonio Filosa ca înlocuitor al lui Carlos Tavares.

Dificultatea găsirii unui nou CEO este dată, pe deoparte, de notorietatea și succesul strategiei lui Luca de Meo de a redresa grupul francez, precum și de existența unei strategii, trasată tot de acesta, la care consiliul de administrație nu pare dispus să renunțe. Cu alte cuvinte, înlocuitorul lui de Meo va trebui nu doar să continue proiectul deja existent fără a putea interveni major asupra lui, ci și să își asume că un eventual viitor succes al acestuia va fi pus pe seama deciziilor deja luate de fostul director.

Noul CEO va trebui, de asemenea, să satisfacă cerințele guvernului francez, care a fost și a rămas cel mai mare acționar al grupului francez.

Până la găsirea unui succesor pentru Luca de Meo, „Renault se confruntă cu o perioadă de incertitudine strategică” a notat analistul Philippe Houchois de la Jefferies într-o notă publicată marți. Prețul acțiunilor constructorului auto rămâne cu aproape 6% sub nivelul de dinaintea anunțului plecării lui de Meo.

Citește și:

Leave a Comment