Geneva 2019: Premierele Alfa Romeo, Mazda și Volkswagen
Divizia premium a grupului Fiat a prezentat la Geneva International Motor Show conceptul unui SUV compact cu un design extrem de atractiv, în timp ce Mazda a mizat pe lansarea crossoverului CX-30. Nici Volkswagen nu s-a lăsat mai prejos aruncând în arena pieței auto europene a 8-a generație Passat.
Marca premium a grupului Fiat, Alfa Romeo, are în centru standului său de la centrul expozițional Palexpo din Geneva un vehicul care are rolul de a marca intrarea italienilor în lumea automobilelor electrificate. După ce a rezistat ani buni tentației, sau mai degrabă nu a putut ține pasul cu competitorii, Alfa Romeo vine puternic din urmă prin conceptul Tonale, un crossover cu un design atractiv și un sistem de propulsie de tip plug-in hybrid. Conform oficialilor mărcii, viitorul model de serie prezintă un stil modern, specific Alfa Romeo. Mai mult decât atât, Tonale este inspirat de frumusețea și nuanțele asociate formelor umane și de mișcarea organică a luminii pe volumele pure. Dincolo de prezentările la care departamentele de marketing muncesc luni întregi, conceptul Tonale, foarte apropiat de varianta de serie după cum susțin italienii, utilizează la maximum calitățile cuplului de motoare termic – electric.
Japonezii de la Mazda au prezentat în premieră mondială SUV-ul compact CX-30, model ale cărui vânzări vor începe pe piața europeană în această vară. Conform oficialilor mărcii, atributele de performanță de bază, cum ar fi accelerarea, virarea și frânarea, au fost îmbunătățite semnificativ în cazul acestui vehicul. Mazda`s Skyactiv-Vehicle Architecture le permite utilizatorilor să profite la maximum de simțul lor natural de echilibru, iar cele mai recente motoare Skyactiv, inclusiv Skyactiv-X, permit controlul eficient al vitezei în orice situație. „Am proiectat modelul CX-30 ca partener esențial în viața de zi cu zi a clientului”, a declarat Akira Marumoto, președinte și CEO al Mazda.
Volkswagen a prezentat la standul său patru premiere mondiale. I.D. Buggy, T-Roc R3, Touareg V8 TDI3 și, mai ales, a opta generație a celebrului Passat, au fost vedetele aduse de germani la Geneva Motor Show. Deși I.D. Buggy este de-a dreptul spectaculos, iar cele două SUV-uri au sosit în variante cu sisteme de propulsie extrem de performante, tot „bătrânul” Passat a atras publicul ca un magnet. Așa cum era de așteptat, noua generație Passat nu diferă foarte mult de cea precedentă. Iar explicația acestei „lipse de inspirație a designerilor” trebuie căutată chiar în succesul acestei mașini care a fost vândută oână acum în aproape 30 de milioane de unități. Cum echipa câștigătoare nu se schimbă, nici noul Passat nu are motive să o facă. Desigur, la bord veți descoperi o mulțime de noutăți tehnologice, dar fanii modelului ar face bine să își îndrepte privirea către versiunea Variant R-Line Edition care va fi disponibilă în doar 2.000 de unități. Pe lângă faptul că aceasta va ajunge pe piață înaintea întregii noi game – comenzile vor putea fi făcute începând cu luna mai – ea înglobează sistemul de tracțiune integrală 4Motion și pune la dispoziția doritorului două variante de motorizare demne de laudă: un diesel TDI de 240 CP și un TSI de 272 CP.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.