Geely și un grup petrolier, interesate de divizia Renault din care fac parte și unele activități din România
În primăvara acestui an, grupul Renault a anunțat crearea unor divizii separate pentru mașini cu motoare electrice și termice. Acum, chinezii de la Geely și un grup petrolier nespecificat par gata să preia acțiuni la divizia din care va face parte și România.
La începutul lunii mai, oficialii grupului Renault și-au confirmat intenția de a separa activitatea în două entități, una dedicată motoarelor electrice, iar cea de-a doua motoarelor termice.
Conform francezilor activitățile din afara Franței din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, reunite într-o divizie separată vor include uzinele mecanice din Spania, Portugalia, Turcia, România, Brazilia, Chile și Argentina, centrele de inginerie din Spania, România, Turcia și Brazilia, precum și funcțiile suport legate de aceste activități.
„Pentru a constitui un lider mondial, global şi competitiv în beneficiul Renault Group, al partenerilor din cadrul Alianţei şi eventual al altor constructori şi clienți, această entitate va putea dezvolta parteneriate industriale şi tehnologice. Consultările cu instanțele reprezentative ale angajaților referitoare la aceste proiecte se derulează în țările implicate iar etapele ulterioare ale acestor studii de strategie vor implica dialogul social”, menșionau în primăvara lui 2022 cei de la Renault.
Ulterior au apărut informații conform cărora, pentru a susține financiar activitatea diviziei de motoare termice, șeful Renault, Luca de Meo, este pregătit să vândă o parte dintre acțiunile acesteia.
Iar într-un interviu acordat publicației franceze Les Echos în această vară, Luca de Meo explica și că divizia dedicată motoarelor termice, cea care implică România, denumită „Horse” (Cal), rămâne foarte importantă. „Nu avem nicio intenție să renunțăm la această afacere” a ținut să puncteze șeful Renault explicând că decizia de a crea entitate a fost luată în ideea că în 10 sau 15 ani mașinile cu motoare termice vor putea fi vândute doar în afara Europei ca urmare a deciziilor Comisiei Europene.
„Responsabilitatea mea este să anticipez acest lucru și să organizez grupul pentru a putea continua activitatea. Știind că în 2040, conform proiecțiilor, mașinile cu ardere vor reprezenta în continuare 60% din vânzările la nivel mondial. (…) Este o activitate care generează marjă de profit pentru că investițiile au fost deja făcute. Iar potențialul este încă foarte bun în afara Europei. (…) Această entitate, la care vom rămâne acționar de referință, va furniza motoare cu ardere mărcilor grupului și, eventual, altor producători”, a continuat șeful Renault.
Ei bine, acum, se pare că Renault a găsit deja două companii interesate să preia acțiuni la divizia „Horse”. Surse apropiate producătorului francez de automobile susțin că Geely Automobile Holdings din China și un grup petrolier al cărui nume nu a fost dezvăluit sunt în discuții pentru a prelua pachete de acțiuni la aceasta.
Conform Reuters, francezii de la Renault Renault ar rămâne cu un pachet de 40% din unitatea de motoare pe combustibili fosili, în timp ce Geely ar prelua un pachet tot de 40%, iar compania petrolieră restul de 20%.
Sursele Reuters notează însă că planul nu este finalizat „și există alte piste pentru parteneri”.
Renault urmează să dezvăluie în această toamnă detaliile planului care prevede crearea celor două entități „Ampere” (electrice) și „Horse” (termice). Până atunci însă, șeful grupului, Luca de Meo, a dezvăluit că Renault va continua să își continue politica comercială axată pe valoare și nu pe volum.
„La un moment dat produceam 3,5 milioane de mașini anual. Astăzi coborâm spre 2,5 milioane, dar facem mai mulți bani. Acest lucru demonstrează că strategia noastră funcționează. Planul Renaulution funcționează. Acum urmează să trecem la o altă fază pentru grup, cu vehicule noi precum Megane E-Tech electric, a cărui comercializare tocmai a început, sau Austral. (…) Pentru a vă face o idee despre efectul pozitiv al acestor vehicule asupra profitabilității trebuie să vă imaginați marje de două ori mai mari decât cele ale unui Clio” a dezvăluit Luca de Meo care, ulterior, a menționat și că „astăzi facem mai mulți bani cu Megane electric decât cu modelul cu ardere”.
Totodată, de Meo susține că o eventuală creștere a cererii pe piață nu va duce neapărat și la o creștere a producției pentru că „trebuie să faci bani pentru a investi în cercetare și dezvoltare, în calitate… Nu vom cădea în capcana volumului din trei motive. În primul rând, sunt profund convins că valoarea ar trebui să fie favorizată în detrimentul volumului. A produce mult pentru a câștiga puțin nu mi se pare cel mai bun mod de a obține profit. În al doilea rând, intrăm într-un ciclu pozitiv de produse. Între 2023 și 2025 vom lansa cea mai bună gamă pe care Renault a avut-o în treizeci de ani. Mă refer la numărul de lansări, la prezența în segmentele de creștere și la profitabilitatea proiectelor. în al treilea rând, ne-am ajustat capacitatea de producție”.
Citește și: