VIDEO – Ford intră în lupta din segmentul SUV-urilor electrice cu noul Mustang Mach-E
Americanii de la Ford au prezentat astăzi, oficial, noul SUV electric Mustang Mach-E. Modelul va fi disponibil pe piață din a doua jumătate a anului viitor și are o autonomie estimată de 600 km.
Noul Ford Mustang Mach-E marchează o primă incursiune a producătorului american prezent și în România în zona vehiculelor 100% electrice, dar și o mișcare riscantă dacă avem în vedere că numele Mustang era cunoscut strict pentru vehicule performante tipic americane. SUV-ul electric marchează o schimbare drastică a strategiei Ford în privanța electrificării vehiculelor. „Ne dorim ca acest vehicul să atragă mulți clienți. Este SUV, este electric și poartă numele Mustang”, a declarat Paul Johnston, unul dintre artizanii lansării acestui nou model.
Conform oficialilor Ford, noul Mach-E este primul crossover Mustang și primul vehicul din această familie cu tracțiune integrală. SUV-ul va fi asamblat în Mexic, la Cuautitlan, în aceeași uzină care produce modelul Fiesta destinat zonei americane.
Cifre interesante pentru Mustang Mach-E
Mach-E va fi disponibil din toamna lui 2020 în două versiuni. Una standard (baterie de 75,7 kilowatt-oră) și una cu autonomie extinsă (baterie de 98,8 kWh), având atât variante care transmit puterea către punte din spate cât și cu tracțiune integrală. Autonomia estimată pentru modelele cu tracțiune pe puntea spate este de circa 600 km.
Ford Mustang Mach-E va fi disponibil mai întâi într-o versiune de lansare care va purta numele First Edition, iar mai apoi va ajunge la clienți într-una dintre variantele de echipare Select, California Route 1, Premium și GT.
Deși nu au dat detalii complete, oficialii Ford au menționat că modelul de bază va avea o putere de 332 CP și o accelerație 0 – 100 km/h mai bună decât cea a unui Porsche Macan. Ediția de performanță GT este de așteptat să dezvolte cu 459 CP, și un sprint 0 – 100 km/h comparabil cu cel al unui Porsche 911 GTS.
„Prin Mustang Mach-E respingem cu toată puterea ideea că vehiculele electrice sunt bune numai pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră. Oamenii își doresc mașini care să îi încânte când conduc, care arată superb și care pot fi adaptate cu ușurință stilului lor de viață – iar Mustang Mach-E oferă toate acestea într-un stil de neegalat”, a declarat Hau Thai-Tang, director de dezvoltare al Ford.
Mustang Mach-E oferă trei moduri de rulare – Whisper, Engage și Unbridled – fiecare punând la dispoziție setări dinamice dedicate la pachet cu o experiență senzorială distinctivă. Printre elementele la care au acces clienții se numără setări tehnice adaptate special pentru acest model: direcție cu răspuns sportiv, lumină ambientală, sunete adaptate la experiența electrică și animații afișate pe instrumentarul digital de bord în funcție de stilul de condus.
Când mașina pleacă de pe loc, un nou sistem de tracțiune integrală Mach-E 4 permite livrarea cuplului în mod independent către cele două punți, oferind o accelerație impresionantă și o manevrabilitate îmbunătățită față de versiunea cu roți motrice față.
„Indiferent dacă vrei să simți capacitățile sale la nivelul performanței sau ești în căutarea experienței pure și liniștite pe care o poate oferi o mașină electrică, Mustang Mach-E profită de puterea electrificării pentru a crea o experiență unică de șofat, păstrând în același timp caracterul liber inegalabil caracteristic unui Mustang”, declară Ted Cannis, director producție în cadrul Diviziei Globale de Electrificare.
Pe Mustang Mach-E debutează noua generație a sistemului de infotainment SYNC. Acesta oferă o interfață modernă și are capacitatea de a învăța preferințele șoferilor, perfecționându-se odată cu trecerea timpului, cu ajutorul actualizărilor online over-the-air. Noua generație SYNC utilizează un display cu diagonala de 15.5 inch și o interfață simplă care renunță la meniurile complicate, permițând un acces mult mai facil la comenzi prin gesturile clasice cunoscute din lumea telefoanelor moderne: touch, swipe sau pinch.
Noua generație a sistemului SYNC oferă conectivitate prin cloud și recunoaștere vocală conversațională. Beneficiind de o putere de procesare dublă față de anteriorul SYNC 3, noul sistem permite operarea mult mai rapidă și mai ușoară a navigației, a muzicii și a conexiunii cu telefonul.
De asemenea, sistemul introduce compatibilitate wireless între telefoanele mobile și sistemele Apple CarPlay, Android Auto sau cu aplicațiile AppLink.
Pentru a profita la maximum de spațiul suplimentar oferit de structura sistemului de propulsie electric, designerii Ford au colaborat îndeaproape cu clienții pentru a înțelege modurile în care aceștia utilizează și interacționează cu habitaclul. Conceput cu proporțiile unui SUV care permite acomodarea a cinci adulți în deplin confort, Mustang Mach-E oferă îndeajuns spațiu pentru prieteni, copii și bagaje.
Pe lângă spațiul de bagaje situat sub capota frontală, portbagajul posterior oferă un volum de 402 litri. Cu scaunele din spate rabatate, volumul crește până la 1420 de litri – mai mult decât suficient pentru bagaje, echipament de camping sau alte încărcături ocazionale.3
În interior, Mustang Mach-E prezintă o fuziune între designul modern și funcționalitatea inteligentă. Pachetul audio premium B&O Sound System, disponibil opțional, include incinte acustice integrate impecabil în zona frontală, acestea fiind dispuse deasupra gurilor de ventilație. O cotieră flexibilă oferă îndeajuns de mult spațiu interior pentru o poșetă. Elementele tradiționale de design Mustang, precum forma instrumentarului de bord completează interiorul acestui model.
Fără a menționa cu exactitate prețurile modelului Ford Mustang Mach-E, oficialii americani au ținut să menționeze că acestea se vor încadra – probabil pentru versiunea de bază – între 40.000 USD și 50.000 USD.