Share

Deloitte: Specialişti care deţin abilităţi analitice, căutați de departamentele de marketing

Raportul Deloitte Global Marketing Trends 2022 arată că directorii de marketing din întreaga lume vor să angajeze specialişti care deţin mai multe abilităţi analitice.

Conform Deloitte, şefii companiilor consideră că abilităţile analitice ale oamenilor de marketing devin mai importante decât competenţele creative în majoritatea industriilor – tehnologie, media şi telecomunicaţii (34% faţă de 23%), servicii financiare (27% faţă de 18%), energie şi produse industriale (24% faţă de 16%), cu excepţia domeniului produselor de larg consum (18% faţă de 30%).

Raportul subliniază, de asemenea, că o combinare a acestor competenţe va necesita atenţie sporită din partea directorilor de marketing pentru a asigura o colaborare mai bună în cadrul echipelor, atât pe plan intern, cât şi extern, în contextul în care doar 25% dintre participanţii la studiu acordă prioritate colaborării, o pondere mai mică comparativ cu alte poziţii de top management – directori financiari (42%), directori IT (39%) şi directori generali (31%).

„Chiar dacă unii consumatori apreciază anunţurile publicitare relevante, mulţi dintre ei sunt îngrijoraţi cu privire la modul în care sunt utilizate informaţiile lor personale, preferinţele de cumpărare şi obiceiurile de navigare. Ca răspuns, multe browsere web dezactivează cookie-urile de tip third party”, susţin autorii studiului.

În acest context, brandurile au identificat alte modalităţi pentru a continua să interacţioneze eficient cu consumatorii, arată raportul, cum ar fi trecerea la folosirea datelor colectate intern (first-party data), aspect valabil atât în cazul companiilor care au avut creştere de două cifre (61%), cât şi al celor care au scăzut (40%).

De asemenea, brandurile care înregistrează creşteri mari sunt cu mult înaintea celor care au evoluţii negative în ceea ce priveşte utilizarea datelor colectate intern în moduri mai sofisticate, în special pentru furnizarea de conţinut personalizat prin optimizare creativă dinamică (51% faţă de 36%) şi utilizarea datelor pentru a difuza anunţuri publicitare prin intermediul tehnologiilor automatizate (49% faţă de 29%).

„În ultima perioadă, trecerea de la interacţiunea fizică la una predominant digitală a fost mai rapidă, multe branduri excelând la acest capitol şi îmbunătăţind viaţa clienţilor. De exemplu, tot mai multe branduri din domeniul serviciilor financiare au implementat metode de înrolare şi de interacţiune digitală cu clienţii, iar comerţul electronic a înregistrat creşteri, devenind o modalitate tot mai utilizată de a face cumpărături. Următorul pas va fi îmbunătăţirea experienţei hibride. Acest obiectiv presupune o bună înţelegere a preferinţelor şi comportamentului clienţilor, într-o epocă în care reglementările privind folosirea cookie-urilor s-au înăsprit”, a afirmat Ruxandra Băndilă, director Marketing şi Business Development, Deloitte România.

Ea susţine că utilizarea datelor obţinute direct din interacţiunile cu clienţii devine soluţia sustenabilă.

„De asemenea, pentru colectarea datelor direct de la consumatori, este nevoie ca brandurile să-şi dezvolte o infrastructură care să conecteze diversele surse din care se strâng informaţii de la clienţi în timpul interacţiunii acestora cu brandul”, consideră Ruxandra Băndilă.

Conform studiului, crearea şi oferirea unei experienţe dinamice, care să acorde clienţilor informaţiile şi stimulentele potrivite la momentul oportun, a devenit o prioritate pentru branduri, menţionează raportul.

Ofertele primite de către clienţi la scurt timp după manifestarea interesului pentru produsele electronice (40%) şi serviciile bancare (32%) şi suportul oferit de către angajaţi bine informaţi în domeniile auto (39%) şi turism (31%) au fost indicate drept cele mai utile în luarea deciziilor de cumpărare.

La polul opus, consumatorii spun că recomandările personalizate şi testările gratuite/mostrele nu le influenţează semnificativ decizia de cumpărare. În acest context, raportul sugerează directorilor de marketing să optimizeze experienţa clienţilor prin intermediul inteligenţei artificiale pentru a ajuta brandurile să răspundă nevoilor acestora în momentele potrivite.

Combinaţia de experienţe fizice şi digitale a devenit normă, mai subliniază studiul, 75% dintre respondenţii cu funcţii executive declarând că vor investi mai mult în furnizarea de experienţe hibride în următoarele 12 luni, ale căror beneficii sunt gradul mai mare de personalizare (43%), inovarea (43%), conexiunea cu clienţii (40%) şi sentimentul de includere (38%).

Companiile îşi pot îmbunătăţi experienţele hibride prin extinderea opţiunilor, integrarea reacţiilor şi sugestiilor clienţilor şi investiţiile în infrastructura tehnologică, aspecte care pot aduce la viaţă aceste principii de organizare. Mai mult decât atât, brandurile pot utiliza aceste principii de organizare centrate pe om pentru a construi experienţe fizice şi digitale atât de agile şi flexibile pe cât se aşteaptă consumatorii.

Raportul Deloitte 2022 Global Marketing Trends a fost realizat în rândul a peste 1.000 de directori executivi din cadrul unor companii globale şi 11.500 de consumatori din America, Africa, Europa şi Asia.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate.

Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a peste 2.600 de profesionişti.

Citește și:

Leave a Comment