Share

Dacia va anunța în vara lui 2026 detaliile unui nou model compact

Doi înalți oficiali ai mărcii Dacia au confirmat apropiata lansare a unui nou model compact care se va alătura în acest segment modelelor Jogger și Bigster.

În cadrul unei mese rotunde la care a luat parte și LifeNews.ro, Frank Marotte, directorul global de vânzări, marketing și operațiuni al mărcii Dacia, și Mihai Bordeanu, Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head Romania, au confirmat apropiata lansare a unui nou model de segment C (compact).

„Unul dintre cele două noi modele de clasă C (compactă) despre care vorbeam acum doi ani este Bigster, iar celălalt este un vehicul pe care îl vom anunța foarte curând. Este în dezvoltare și va fi gata în următorul an. Dar, veți afla noutăți în 2026 despre acest al doilea model de clasă C. Confirmăm ceea ce am spus și, la jumătatea lui 2026, veți afla totul despre acest vehicul”, a declarat Mihai Bordeanu.

În același timp, Frank Marotte a explicat că, deși nu există în prezent „un plan de extindere în segmentul C pe care să vrem să îl comunicăm”, oficialii mărcii românești, parte a grupului Renault, sunt atenți „la orice nouă direcție a pieței și așteptare a clienților pentru a ne putea adapta la cerere. Vorbim despre trenduri în privința siluetei mașinilor, eficienței motoarelor, performanței vehiculelor. Avem o nouă mantră, pe lângă „design to cost” (n.n.. – vehicul dezvoltat având un preț țintă). Vorbesc despre „design to weight” (n.n. – vehicul dezvoltat având o greutate țintă) și trebuie să evaluăm cum putem dezvolta și construi în viitor mașini mai ușoare. Am făcut asta cu Bigster, care este cu 150 de kilograme mai ușor decât media concurenței și trebuie să o facem și în viitor la următoarele modele și la noile siluete ale mașinilor. Asta pentru că, pe lângă „design to cost”, acest „design to weight” este rețeta pentru a livra mașini cu emisii mai reduse de CO2 și un consum mai mic de carburant chiar dacă folosim aceleași motoare. Deci, vom studia toate acestea și, dacă le vom aplica unor noi tipuri de vehicule, unor noi siluete, vom vorbi despre asta în viitor”.

În plus, Frank Marotte, a declarat că Dacia are „ambiția de a crește în continuare și, probabil, vom depăși vânzările de anul trecut, în condiții de piață care sunt foarte diferite de cele din 2019, mai ales în Europa. Avem câteva puncte forte care susțin asta. Vorbesc despre forța modelelor istorice Sandero, Logan, Duster, la care se adaugă acum Bigster. Acesta din urmă a avut un succes major în ultimele luni. Mai sunt două luni până la finalul anului și vom vedea dacă reușim sau nu să depășim vânzările din anul precedent. Cu siguranță însă, suntem pe cale să depășim rezultatul din 2024 atingând cel mai înalt nivel al vânzărilor realizat de Dacia vreodată”.

Viitorul model de clasă C la care au făcut referire oficialii Dacia este, cel mai probabil, un rezultat al proiectului C-Neo despre care ați mai citit pe LifeNews.ro. Doar că, la momentul respectiv, în primăvara lui 2023, se vorbea despre două viitoare modele compacte.

Pe atunci, cea mai directă referire la „două noi modele din segmentul compact despre care nu putem vorbi acum”, a fost făcută de Xavier Martinet, fost SVP Marketing, Sales & Operations Dacia, adică cel pe care l-a înlocuit Frank Marotte în februarie 2025. Iar Mihai Bordeanu, șeful Dacia în România, confirma tot atunci că „am anunțat apariția a două noi modele de segment C. Nu am încă informații despre acestea”.

Având în vedere aceste noi informații, și luând în considerare și detaliile despre proiectul C-Neo dezvăluite în ultima perioadă de presa franceză, este foarte posibil ca viitorul model Dacia de clasă C să aibă un derivat care va fi asamblat în Turcia la uzina din Bursa, la fel ca și Duster și Bigster. Astfel cele două modele despre care vorbea Xavier Martinet în 2023 ar putea fi împărțite între Dacia și Renault și între uzinele de la Mioveni și Bursa.

De altfel, în planul cu privire la creșterea producției uzinei Renault din Bursa, anunțat la finalul lui 2023, se menționa că aceasta va avea în portofoliu „patru noi modele până în 2027”. Presa din Hexagon s-a grăbit pe atunci să noteze că unul dintre aceste modele va fi Duster 3 cu siglă Renault și altul Bigster, tot cu „rombul” pe capotă. Amble se află acum deja în producție la uzina turcă a Renault. Despre celelalte două modele nu erau cunoscute încă multe detalii, dar unul ar putea fi varianta cu siglă Renault a unui SUV-Coupe Dacia de clasă C.

Citește și:

Leave a Comment