Dacia Spring, facelift amplu care include baterie LFP și motoare de 70 CP și 100 CP
Singurul model electric al gamei Dacia, Spring, va putea fi comandat încă de la finalul lui 2025 cu motoare mai puternice, baterie LFP și un sistem de încărcare DC de 40 kW. La acestea se adaugă modificări importante ale echipamentelor de comandă și control.
Mulți se așteptau ca Dacia Spring să treacă la o nouă generație, una care, eventual, să fie asamblată în Europa. Ei bine, deși taxele pentru mașinile electrice produse în China sunt majore, oficialii mărcii au decis să amâne o schimbare radicală precum cea a mutării producției, apelând în schimb la modificări majore ale produsului.
Odată cu creșterea concurenței în zona mașinilor electrice de oraș cu prețuri mai reduse și cu impunerea de taxe produselor venite din China, Dacia Spring părea sortită pieirii. Cu toate acestea, marja de profit a producătorului pare a fi suficientă pentru a absorbi nu doar costurile de comercializare pe piața europeană, ci și un update major care implică elemente importante ale mașinii.
Dezvăluită în cadrul unui eveniment desfășurat la Paris, la care a luat parte și LifeNews.ro, varianta facelift a modelului Dacia Spring a fost doar una dintre noutățile gamei producătorului român, parte a grupului francez Renault. Alături de variante facelift și noi motoare pentru modelele Logan, Sandero și Jogger, precum și de dezvăluirea detaliilor tehnice ale noilor sisteme de propulsie Hybrid 155 și Hybrid-G 155 pentru Duster și Bigster, dar mai ales de controversatul concept Hipster, noul Spring, cu modificări exterioare minore, a părut a intra în umbră. Totuși, noutățile aduse de producător sunt demne de toată atenția.

De la lansarea sa în 2021 și până în iunie 2025, Spring a fost înmatriculat în Europa în peste 179.000 de exemplare. În acest an, deocamdată singurul model complet electric al mărcii Dacia a ajuns la alți 17.000 de clienți,
Mașina rămâne, în continuare, cea mai accesibilă de pe piața europeană a vehiculelor complet electrice, însă performanțele sale și gama de dotări au pierdut teren în fața unor concurenți precum Leapmotor T03 sau Hyundai Inster sau BYD Dolphin Surf. Și asta chiar dacă ultima actualizare a modelului a avut loc nu mai departe de 2024.
Citește și:
– Dacia Hipster, un concept care amintește de Lăstunul comunist, prezentat în premieră mondială la Paris
– Revoluție la Dacia. Schimbări ample în echiparea Sandero, Logan și Jogger
În acest context, cei de la Dacia au decis să modifice din nou modelul Spring dotându-l cu o platformă care poate găzdui bateria în secțiunea sa centrală, fapt ce echilibrează mașina, îmbunătățește major ținuta de drum și rigidizează structura. Spring beneficiază, de asemenea, pentru prima dată, de o bară anti-ruliu, standard pe toate versiunile, care îmbunătățește stabilitatea în viraje și de carenaje noi concepute pentru a reduce turbulențele aerodinamice sub mașină.
Dar, mult mai important decât orice altă modificare, Dacia Spring este dotată din această toamnă cu două noi motoare, mai puternice, de 70 CP/52 kW și 100 CP/75 kW, care le înlocuiesc pe cele de 45 CP/33 kW și 65 CP/48 kW. Acestea oferă mai multă putere și cuplu în special între 80 și 120 km/h (până la +20%) ajutând modelul să se descurce mult mai bine inclusiv în deplasările interurbane.

Grație noilor motoare, mașina poate accelera de la 80 km/h la 120 km/h în doar 6,9 secunde (100 CP) sau 10,3 secunde (70 CP), valori mult mai bune decât cele afișate de motoarele anterioare de 65 CP și 45 CP.
Noul grup motopropulsor de 70 CP este disponibil cu nivelurile de echipare Essential și Expression, în timp ce motorul de 100 CP este disponibil cu Extreme.
Baterie LFP pentru prima dată sub caroseria Dacia Spring
Noile sisteme de propulsie funcționează cu o baterie de 24,3 kWh care utilizează pentru prima dată în cadrul grupului Renault tehnologia litiu-fier-fosfat (LFP) oferind astfel siguranță termică, longevitate și costuri optimizate.
În conformitate cu filosofia Dacia, Spring rămâne cea mai ușoară mașină electrică cu patru locuri de pe piață, cântărind aproximativ o tonă, chiar și cu numeroasele sale caracteristici optimizate. Greutatea sa redusă contribuie la oferirea unei autonomii care corespunde utilizării reale a clienților. Conform datelor colectate de Dacia de la utilizatorii acestui model, în medie, aceștia parcurg aproximativ 34 km pe zi în patru călătorii, la o viteză medie de 34 km/h. Prin urmare, cu o autonomie de 225 km (ciclu combinat WLTP pe versiunile cu roți de 15″), Spring poate acoperi cu ușurință o săptămână întreagă de lucru cu o singură încărcare.
Noile motoare și noua baterie sunt completate și de o încărcare optimizată. Un încărcător de bord DC de 40 kW, comparativ cu 30 kW anterior – disponibil ca opțiune în funcție de țară pentru nivelurile de echipare Expression și Extreme – încarcă bateria de la 20% la 80% în doar 29 de minute. Încărcătorul AC de 7 kW este în continuare standard pe toate modelele Spring, și, combinat cu noua baterie, permite o încărcare mai rapidă de la 20% la 100%: 3 ore și 20 de minute în loc de 4 ore. La o priză casnică, mașina primește curent în baterie, de la 20% la 100% în 10 ore și 11 minute.

Pe lângă noutățile deja menționate, Dacia Spring facelift asigură același volum bun al portbagajului (308 litri – și chiar 1.004 litri cu scaunele din spate rabatate), precum și spații de depozitare în torpedou, consolă centrală și uși de 32 litri.
Toate versiunile Spring sunt echipate standard cu un panou de bord digital personalizabil de 7 inchi, iar Media Control este standard pe nivelurile de echipare Essential și Expression.
Oferind un ecran tactil central de 10,1 inchi și conectivitate wireless cu Apple CarPlayTM și Android AutoTM, sistemul Media Display este standard pentru versiunea Extreme și opțional pentru versiunea Expression. Spring Extreme este disponibil și cu Media Nav Live, o opțiune care oferă navigație conectată pentru o perioadă de opt ani, cu informații în timp real despre trafic și hărți europene actualizate continuu.

Comenzile pentru această nouă versiune Dacia Spring vor putea fi plasate înainte de finalul acestui an, iar primele livrări sunt așteptate în cursul lui 2026. Deși nu au fost făcute publice prețurile pentru piața din România, oficialii francezi vorbesc despre un preț de bază 16.900 de euro și unul maxim sub 20.000 de euro.
Citește și: