Share

Dacia a reușit o majorare a cotei de piață la finalul primelor șapte luni din 2025

Într-o piață auto care a înregistrat creștere zero după primele șapte luni din acest an, marca românească Dacia, parte a grupului francez Renault, a reușit o majorare cu 2,7%.

Mai exact, în timp ce în perioada ianuarie – iulie 2025 europenii din statele UE, EFTA și Marea Britanie au înmatriculat 7.900.877 de autoturisme noi, adică tot cam câte intrau în circulație și în perioada similară din 2024 (7.904.412 unități), Dacia a reușit să-și majoreze vânzările cu 2,7%, de la 353.155 de unități în 2024 la 362.839 în acest an. Ca rezultat, cota de piață a mărcii românești a crescut cu 0,1 puncte procentuale, până la 4,6%.

De altfel, în clasamentul celor mai căutate mărci de pe continent, Dacia a depășit companii mult mai cunoscute precum Hyundai (cotă de piață de 4%), Kia (4%), Ford (3,3%), Opel (3,4%), Volvo (2,8%) sau Nissan (2,4%).

Coroborată cu creșterea de mărcii Renault (majorare a vânzărilor de 7,8%), cea a Dacia a făcut ca grupul francez să se poziționeze pe a treia treaptă a podiumului, după grupurile Volkswagen și Stellantis, ambele cu mult mai multe mărci în portofoliu.

În timp ce grupul german Volkswagen a comercializat în primele șapte luni din acest an 2.118.454 unități, atingând o cotă de piață de 26,8%, iar Stellantis a vândut 1.192.746 de mașini noi înregistrând o cotă de 15,1%, cel francez Renault a atras 812.116 de clienți care i-au adus o cotă de 10.3%.

Mai jos în clasamentul grupurilor se află Hyundai – Kia (cotă de 8%), BMW (7,2%), Toyota (7%) și Mercedes-Benz (4,9%).

Leave a Comment