Share

Compania Blue Air a redevenit profitabilă

Operatorul aerian Blue Air a revenit pe profit în cursul anului financiar 2019, afişând un rezultat net de 3,4 milioane euro pentru cele 12 luni care s-au încheiat la 30 septembrie, faţă de pierderi de 24,4 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Profitul operaţional pentru anul financiar 2019 a ajuns la 8,9 milioane euro (faţă de o pierdere operaţională de 19 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut), cu un nivel al câştigurilor înainte de leasing şi amortizare (EBITDAR) de 51 milioane euro; profitul net pentru anul financiar 2019 a ajuns la 3,4 milioane euro (înainte de costurile de restructurare a flotei şi operaţiunilor), faţă de o pierdere de 24,4 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut”, precizează oficialii Blue Air.

Veniturile totale pentru cele 12 luni au rămas la un nivel comparativ cu cele din perioada anterioară, de aproximativ 390 milioane euro (fără taxe de pasageri).

„Politica centrată pe clienţi a condus la o îmbunătăţire a gradului mediu de încărcare cu pasageri al avioanelor, ajungând la o medie anuală de peste 80% şi de peste 90% în timpul verii”, precizează sursa citată.

În context, reprezentanţii operatorului aerian arată că performanţa comercială va fi îmbunătăţită prin investiţii în digitalizare şi IT, venituri crescute din produse auxiliare, reînnoirea flotei şi un control strict al costurilor.

„Ne bucurăm să anunţăm o performanţă financiară îmbunătăţită în 2019; atingerea pragului de profitabilitate, după trei ani de pierderi financiare datorate unei creşteri operaţionale accelerate, reprezintă o realizare importantă pentru Blue Air. Avem planuri ambiţioase pentru a răspunde şi mai bine aşteptărilor pasagerilor noştri; strategia noastră de transformare are deja rezultate şi a creat premisele sustenabilităţii financiare pentru compania noastră, pe termen lung”, a declarat Oana Petrescu, director general al Blue Air.

Potrivit Blue Air, cu un model de business bazat pe reducerea complexităţii, respectiv Low Cost – Low Complexity, compania ţinteşte să devină lider în rândul operatorilor aerieni din Europa Centrală şi de Est. În cei aproape 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 28 de milioane de pasageri, dintre care peste 5 milioane anul trecut.

Leave a Comment