Share

Ce solicită PMB pentru eliberarea autorizației taxi

Primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, a anunțat astăzi că începe atribuirea celor 1.850 de autorizații pentru servicii taxi în Capitală.

Nicușor Dan a anunțat că Primăria Municipilui București (PMB) începe „atribuirea a 1850 autorizații de taxi. Dintre acestea, 100 sunt rezervate pentru autovehicule care pot transporta persoane cu dizabilități motorii. Termenul limită pentru depunerea cererilor este 17 mai 2022. Sunt peste zece ani de când Primăria nu a mai emis autorizații taxi”.

Edilul a menționat și că își dorește „ca un număr cât mai mare dintre taximetriștii care practică meseria asta de ani de zile să își obțină propria autorizație taxi și să nu mai fie nevoiți să plătească, în diverse forme de colaborare”.

„Procedura (care vine din prevederile legale) este complexă, iar termenul este strâns. Recomand tuturor celor interesați să înceapă cât mai curând demersurile”, a încheiat Nicuoșr Dan.

În acest context, el a prezentat și principalii pași care trebuiesc urmați pentru obținerea autorizației.

  • Înregistrarea ca PFA la Registrul Comerțului, cod CAEN 4932
  • Obținerea atestatului profesional de taximetrist, emis de ARR
  • Obținerea unui aviz medical și psihologic
  • Prezentarea cazierului judiciar
  • Prezentarea cazierului fiscal al PFA-ului
  • Obținerea autorizației de transport de la Primăria Capitalei
  • Prezentarea unei dovezi că autoturismul este deținut legal sau a unei declarații pe propria răspundere din care să rezulte că vehiculul va fi cumpărat în maximum șase luni (cu garanție 5%)
  • Completarea unei cereri de participare la procedura de atribuire a autorizațiilor pentru taxi.

Conform PMB, la registratura instituției va fi, în fiecare zi lucrătoare, o persoană care va prelua dosarele de înscriere și va oferi informații tuturor celor interesați de noile autorizații de taxi.

Citește și:

Leave a Comment