Campionii valorii reziduale: Cât va mai valora mașina ta nouă peste patru ani
Din 2010 până astăzi compania germană de consultanță Bahr&Fess realizează studii ale valorii reziduale a vehiculelor pe o perioadă de patru ani. Cea mai nouă ediție a studiului Campionii valorii reziduale arată cele mai avantajoase modele cumpărate în 2021.
Studiul Campionii valorii reziduale, realizat de compania germană de consultanță Bahr&Fess, arată cât își pierd din valoare mașinile cumpărate la începutul lui 2021 după patru ani de utilizare.
Știm cu toții că o mașină pentru care plătim astăzi 10.000 de euro va putea fi vândută cu mult mai puțin pe măsură ce timpul trece. Dar cu cât? Această întrebare își poate găsi răspunsul în cataloagele EurotaxGlass sau Schwake, însă o interpretare pentru fiecare mașină în parte costă bani frumoși. Ei bine, specialiștii Bahr&Fess au luat în calcul datele din cataloagele mai sus menționate, o distanță medie parcursă anual de 15.000 km și au dat publicității „Campionii valorii reziduale”, sau, mai exact, mașinile cu cea mai mică devalorizare după patru ani de utilizare. Practic, luând în calcul datele de pe piața germană – orientative pentru toate piețele din Europa – analiștii Bahr&Fess au stabilitt care va fi valoarea reziduală relativă (în procente, cât rămâne din valoarea iniţială) și valoarea reziduală absolută (în euro, câți bani se pierd de la prima achiziţie până la revânzare).
Ca idee, un autoturism nou se devalorizează, în medie, cu circa 24,2% după primul an de la înmatriculare și cu procente cuprinse între 5% și 6% în fiecare dintre următorii ani. În funcție de marcă, model, motor, preț de achiziție sau segment de piață, pierderea de valoare este foarte diferită. Nu sunt luate în calcul echipamentele opționale și nici starea tehnică, acestea depinzând de la un autoturism la altul.
Citește și:
– România a produs în 2020 mai puține mașini Dacia decât Maroc
Începând de astăzi veți putea afla zilnic care sunt campionii valorii reziduale din fiecare clasă de vehicule luată în calcul de Bahr&Fess.
Campionii valorii reziduale: Clasa A (mini)
Datele din studiul Campionii valorii reziduale pentru clasa mașinilor de oraș (Mini sau A) arată că pe primul loc în privința valorii reziduale relative se află Fiat 500 cu motorul hibrid de 1.0 litri. Cu un preț de achiziție de 13.990 de euro la începutul lui 2021, acesta va valora în 2024 doar 53% din prețul inițial. Pe locul secund în acest clasament se află Hyundai i10 cu un motor tot de 1.0 litri. Cu un preț de achiziție de 10.990 euro, acesta va valora după patru ani 50,5% din prețul inițial. Pe locul trei se clasează Volkswagen up! cu propulsor de 1.0 litri care își va păstra 50% din prețul inițial (13.375 de euro) după patru ani de utilizare.
La capitolul valoare reziduală absolută, mult mai ușor de înțeles, cel mai avantajos model din clasa mini pe care îl puteți cumpăra este Citroen C1 cu motorul de 72 CP. Cu un preț inițial de 9.990 euro, acesta va pierde din valoare doar 4.995 de euro. Ocupantul locului doi este în acest caz Hyundai i10 care va pierde 5.440 de euro din prețul inițial de 10.990 de euro. Ultimul loc de pe podiumul campionilor valorii reziduale absolute este ocupat de Kia Picanto 1.0 care va pierde 5.536 de euro din prețul de achziție (10.750 euro).