Apple surprinde prin lansarea unui nou serviciu de televiziune
Fără a da detalii despre evenimentul care va avea loc astăzi, compania americană Apple a trimis invitații către vedete de la Hollywood pe care scrie „It’s show time”. Analiștii consideră că este vorba despre lansarea unui nou serviciu de televiziune care se află în planurile gigantului din Cupertino încă de acum câțiva ani.
Noul serviciu de televiziune şi filme al Apple Inc va concura cu mari companii de media și va stimula imaginea și veniturile companiei pe măsură ce vânzările de telefoane iPhone stagnează.
„It’s show time” scrie pe invitaţia la evenimentul programat a se desfăşura astăzi, 25 martie, în amfiteatrul Steve Jobs de la cartierul său general de la Cupertino, California trimisă mass media de Apple. Analiştii cred că acesta va fi primul eveniment organizat de Apple la care nu va fi prezentat noi gadget-uri sau hardware.
O serie de celebrităţi de la Hollywood, precum Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Oprah Winfrey şi Steven Spielberg, sunt aşteptate să participe la evenimentul la care Apple ar urma să dezvăluie serviciu său de televiziune şi filme.
Potrivit unor vedete care au primit invitația, show-urile originale produse de Apple ar urma să fie oferite împreună cu opţiunea de a te abona la conţinut oferit de firme precum Viacom Inc şi Starz, printre altele. Obiectivul Apple ar fi acela de a aduce într-un singur loc show-uri de televiziune, pentru a face mai uşor găsirea, cumpărare şi vizionarea lor. Apple a făcut eforturi pentru ca show-urile să poată fi privite mai uşor pe televizoarele tradiţionale produse de firme precum Sony Corp, VIZIO Inc, LG Electronics Inc şi Samsung Electronics Co Ltd.
Misiunea noul serviciu Apple nu este deloc ușoară dacă avem în vedere că în segment există rivali puternici, precum Prime Video sau Netflix Inc, care au făcut investiţii majore pentru a capta atenţia spectatorilor și banii acestora. De altfel, analiști citați de Reuters consideră că există un adevărat război pentru audiență în domeniul televiziunile de filme, o luptă care a dus la un val de consolidare în rândul companiilor de media. Walt Disney Co a cumpărat 21st Century Fox iar grupul de telefonie AT&T, care anul trecut a preluat Time Warner Inc, intenţionează să lanseze un nou serviciu de video streaming în acest an.
Decizia Apple de a lansa un serviciu de TV şi video streaming marchează o modificare substanţială a afacerilor grupului. În ultimul exerciţiu fiscal, vânzările de echipamente hardware, care altădată aduceau profituri mari, precum iPhone, iPad şi Mac fie au stagnat fie au scăzut. Fără un nou gadget de succes, Apple ar urma să se bazeze pe vânzarea abonamente şi servicii precum video, muzică şi asigurări de hardware.
În anul fiscal 2018, veniturile generate de Apple din servicii au crescut cu 24% până la 37,1 miliarde de dolari. Cu toate acestea, segmentul de servicii a fost responsabil pentru doar 14% din veniturile totale de 265,6 miliarde dolari realizate de Apple.
©Lifenews.ro – Articolele lifenews.ro pot fi preluate în limita a 500 de caractere și doar cu acordul redacției.