Share

Aeroportul Otopeni a trimis notificări de reziliere a contractelor tuturor firmelor de handling

Alexandru Ivan, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), a anunțat că aeroportului Otopeni a trimis notificări de reziliere a contractelor tuturor agenţilor de handling.

Conform oficialului CNAB, acordurile actuale vor lua sfârșit pe 31 decembrie 2019 și nu vor fi reînnoite dacă firmele nu acceptă noile condiții impuse de aeroport.

Alexandru Ivan a participat la o conferinţă internaţională pe tema provocărilor cu care se confruntă aeroporturile şi a fost întrebat de jurnalişti, la plecare, cum va rezolva problema cu agenţii de handling de pe Aeroportul Otopeni.

„Am trimis notificări de reziliere tuturor agenţilor de handling, deoarece aceştia nu au acceptat niciuna dintre condiţiile noastre, respectiv modernizarea parcului auto în două etape şi acomodarea numărului de personal astfel încât să poată fi respectaţi nişte timpi”, a arătat el.

Marea parte a contractelor expiră la finele anului, urmând să nu mai fie prelungite dacă firmele nu sunt de acord cu cerinţele aeroportului.

„Notificările au fost transmise săptămâna trecută şi urmează ca, în maximum 10 zile, noi să le trimitem noua formă de contract. Noi nu ne dorim să rupem contractul cu ei, să nu mai opereze pe aeroport, ci ne dorim să opereze în condiţii normale. Urmează să vedem dacă până la finele anului vor semna noile contracte sau nu. Operarea lor pe aeroport nu depinde decât de ei”, a mai spus Ivan.

Oficialii aeroportului Otopeni solicită reînnoirea parcului auto până în iunie

Firmele de handling au termen până în iunie să-şi reînnoiască parcul auto cu norme de poluare Euro 6, urmând ca până la finele anului 2020 să-şi reînnoiască tot parcul auto şi să-şi adapteze numărul de personal astfel încât să respecte timpii propuşi de aeroport, care sunt timpii standard în toată lumea.

Ivan nu a răspuns care este situaţia actuală, precizând doar că “din păcate, situaţia nu este îmbucurătoare”.

„Aeroportul nu este responsabil pentru transportul pasagerilor şi procesarea bagajelor, care sunt responsabilitatea exclusivă a firmelor de handling. Noi ceea ce putem face este să îmbunătăţim şi să venim în susţinerea pasagerilor prin implementarea unor măsuri pentru agenţii de handling. O îmbunătăţire se poate observa, dar a trebuit să dăm notificări şi amenzi ca să se vadă acest lucru”, a susţinut oficialul companiei de aeroporturi.

Leave a Comment