Share
Cătălin Drulă a pus tunurile pe Metrorex. Linia de metrou spre aeroport trebuie reevaluată

Cătălin Drulă a pus tunurile pe Metrorex. Linia de metrou spre aeroport trebuie reevaluată

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a declarat astăzi că vor fi luate măsuri împotriva conducerii Metrorex, dar și că trebuie făcută o evaluare a magistralelor de metrou aflate în proiect.

Minictrul Transporturilor consideră că operatorul rețelei de metrou, Metrorex, se află într-un puternic dezechilibru bugetar din cauza clientelismului și a salariilor mari primite de omenii care nu muncesc.

„La Metrorex a fost o situaţie de clientelism, de salarii bune. În afară de cei care muncesc efectiv sunt foarte mulţi pe lângă. Și, pe principiul «un loc bun – un salariu călduţ» la care se adaugă o toleranţă a administraţiei la creşteri salariale nefondate s-a ajuns într-o situaţie de dezechilibru major. A crescut bugetul de salarii, de cheltuieli cu personalul de la 300 de milioane de lei la 900 de milioane, aproape de trei ori în cinci ani. (…) Nu sunt mulţumit de managementul actual al Metrorex. Ba chiar pare cumva că sunt în buzunarul de la piept al domnului Rădoi, acest veşnic lider de sindicat – şef de cartel, şi vom lua măsuri acolo în perioada imediat următoare. Le veţi vedea şi le vom anunţa la momentul respectiv”, a declarat Cătălin Drulă.

Linia de metrou spre Pantelimon, mai rentabilă decât cea spre aeroport

Cătălin Drulă a explicat tot astăzi că segmentul magistralei de metrou M6 dintre Băneasa şi Aeroportul Henri Coandă se află într-un proces de reevaluare la Ministerul Transporturilor în contextul în care magistrala M5 (Drumul Taberei – Pantelimon), pe axa de est-vest a oraşului, ar putea avea o încărcare de călători de zece ori mai mare.

„Sunt nişte semne de întrebare în legătură cu această investiţie (M6 Băneasa-Aeroport, n.r.), pe care o reevaluăm, şi în contextul în care o magistrală de metrou, odată construită, are nişte costuri foarte mari asociate şi ele trebuie să fie acoperite cu un trafic mare de călători, iar în Bucureşti sunt nevoi foarte mari de metrou pe nişte magistrale care ar avea o încărcare poate şi de 10 ori mai mare. Mă refer de exemplu la magistrala M5, axa est-vest a Bucureştiului, şi la magistrala M4, axa nord-sud decalată faţă de centrul oraşului spre vest”, a susţinut ministrul.

Oficialul a explicat că trenul de la Gara de Nord către aeroport este mai rapid decât va putea fi metroul odată finalizat.

„Magistrala M6 se face şi se va face cel puţin până la sectorul 1, faza 1, până la centrul Băneasa. Despre sectorul care vine de la Băneasa până la aeroport, suntem într-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru că trebuie să vedem exact fezabilitatea proiectului, dacă forma actuală este cea mai bună.

Vom avea un nou terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, întreg traficul aeroportului. Va fi undeva la trei kilometri în partea cealaltă a pistelor, deci nu aici în terminalul 1, iar metroul, aşa cum este proiectat până în prezent, nu se leagă de acel terminal. Deci, iată o primă problemă care ar trebui rezolvată astfel încât chiar să fie folosit şi să fie util.

Vă reamintesc că avem aici o linie de tren. Sunt 72 de trenuri pe zi pe această rută. Este chiar la ieşirea din terminal și face 24 de minute până în Gara de Nord. Iar în sens invers e mai rapid, sunt 20 de minute. În momentul în care avem un tren care face 20 de minute, iar metroul, aşa cum e proiectat, ar face 35 de minute, s-ar opri de 14 ori şi nici nu ar duce la noul terminal” situația trebuie reevaluată a afirmat ministrul Transporturilor.

Citește și:

Leave a Comment