Share
Stuart Rowley, Ford Europa: Vom avea un viitor complet electric în 2030

Stuart Rowley, Ford Europa: Vom avea un viitor complet electric în 2030

Stuart Rowley, președintele diviziei europene a Ford a anunțat astăzi că până la jumătatea lui 2026, gama de autoturisme a companiei din Europa va fi „100% pregătită pentru zero emisii” fiind reprezentată de vehicule electrice sau plug-in hybrid. Este un prim pas către un viitor complet electric până în 2030.

Ford Europa a anunțat astăzi în cadrul unei întâlniri online la care a participat și LifeNews.ro că investește 1 miliard de dolari într-un nou centru de producție a vehiculelor electrice din Koln. De asemenea, primul autoturism de volum, complet electric, construit în Germania și destinat clienților europeni va ieși de pe liniile de producție ale acestei uzine începând cu 2023.

Conform lui Stuart Rowley, Ford face un pas important înainte pentru transformarea sa europeană și își ia angajamentul de a se implica până la capăt în dezvoltarea de vehicule electrice și în creșterea și electrificarea gamei sale de vehicule comerciale, lidere de piață.

Compania consideră că, până la jumătatea anului 2026, gama sa de autoturisme va fi 100% pregătită să atingă zero emisii, în variantele electrice sau plug-in hybrid, urmând ca până în 2030 să fie complet electrică. În mod similar, întreaga gamă de vehicule comerciale Ford va fi complet electrică sau plug-in hybrid până în 2024. Ford se așteaptă ca două treimi din vânzările de vehicule comerciale să fie reprezentate de vehicule electrice sau plug-in hybrid, până în 2030.

Anunțul de azi vine după ce Ford a raportat o revenire la profitabilitate în Europa, în al patrulea trimestru al anului 2020. Ford a anunțat că investește cel puțin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare până în 2025, aproape de două ori mai mult decât planurile anterior comunicate în legătură cu vehiculele EV.

„Am restructurat cu succes Ford Europa și am revenit la profitabilitate în al patrulea trimestru din 2020. Acum suntem pregătiți să accelerăm spre un viitor complet electric în Europa cu vehicule noi, semnificative și o experiență conectată pentru clienții noștri. Ne așteptăm să păstrăm impulsul puternic pe care îl avem, în acest an, în Europa și să rămânem pe drumul cel bun pentru a ne atinge obiectivul de a avea o marjă de 6 procente EBIT, ca parte a planului nostru de transformare a operațiunilor globale”, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford Europa.

Elementele esențiale care au dus la transformarea operațiunilor Ford în Europa în ultimii doi ani au fost o îmbunătățire de 1 miliard de dolari a costurilor structurale, adresându-se piețelor cu performanțe slabe, crearea unei linii de vehicule mai bine direcționate în cadrul a trei grupuri de afaceri axate pe clienți, și nu în ultimul rând, parteneriate care stimulează creșterea și profitabilitatea în toate ariile de business.

Vehiculele comerciale, punct forte al Ford Europa

În 2020, Ford a fost lider al vânzărilor de vehicule comerciale în Europa pentru al șaselea an consecutiv. Creșterea puternică a gamei de vehicule comerciale este cheia profitabilității sale europene, susținută de noi produse și servicii și de colaborarea cu o rețea extinsă de carosieri. În plus, parteneriatul strategic cu Volskwagen și joint-venture-ul Ford Otosan oferă capabilități de dezvoltare si producție eficientă.

Creșterea continuă în sectorul de vehicule comerciale va fi bazată pe un ecosistem al tehnologiilor de conectare co-dezvoltat împreună cu clienții. Acestea includ, de exemplu, mai multă disponibilitate de conectare, servicii de productivitate precum FordPass Pro pentru flote de până la cinci vehicule și lansarea sistemului de management al flotelor, Ford Fleet Management, dezvoltat de Ford și ALD Automotive anul trecut, destinat clienților care caută servicii personalizate pentru a maximiza productivitatea flotelor.

Ford și Google au anunțat, de asemenea recent înființarea unui grup de colaborare, Team Upshift, pentru generarea de oportunități de dezvoltare bazate pe procesarea de date. Acest parteneriat unic, în combinație cu capacitățile interne ale Ford va sta la baza transformării experiențelor și serviciilor atât pentru clienții de vehicule comerciale cât și pentru clienții de autoturisme Ford.

Uzina din Koln, „casa” Ford Europa

Prin investiția de 1 miliard de dolari pentru modernizarea fabricii din Koln anunțată astăzi de Stuart Rowley, Ford Europa se îndreaptă către un viitor complet electric. Investiția în acestă „casă Ford” din Europa va transforma operațiunile de ansamblare a vehiculelor existente la Koln fiind primul centru destinat mașinilor electrice al Ford în Europa.

Tot astăzi Ford a confirmat și că primul său autovehicul complet electric construit în Europa va fi produs aici în 2023, cu potențialul unui al doilea vehicul complet electric ce ar putea fi construit tot la fabrica din Koln.

Citește și:
– APIA: Piața autoturismelor a scăzut cu 52,2% în ianuarie. Dacia, Ford și Toyota, campionii vânzărilor
– Uzina Ford din Craiova a început producția celui mai puternic SUV asamblat vreodată în România

„Anunțul nostru de astăzi privind transformarea fabricii noastre din Koln, sediul operațiunilor noastre din Germania de 90 de ani, este una dintre cele mai importante. Aceasta arată angajamentul nostru față de Europa și pentru un viitor modern, în care vehiculele electrice se află în centrul strategiei noastre de creștere”, a declarat Rowley.

„Decizia de a face din fabrica din Koln centrul de mobilitate electrică pentru Ford în Europa este un semnal important pentru întreaga forță de muncă. Aceasta oferă o perspectivă pe termen lung angajaților noștri și, în același timp, îi încurajează să contribuie la modelarea acestui viitor electric”, a declarat și Martin Hennig, președintele Comitetului general al Ford-Werke GmbH.

Concluzionând, șeful Ford Europa, Stuart Rowley a menționat că firma va „oferi o gamă excepțională de vehicule electrificate, susținute de servicii și experiențe digitale centrate pe client, permițându-le acestora să fie parte din călătoria noastră către un viitor complet electric, începând chiar acum cu lansarea lui Mustang Mach-E. În combinație cu gama noastră de vehicule comerciale de succes, aceasta va sta la baza unei profitabilități durabile a Ford în Europa”.

Din nefericire, Stuart Rowley nu a explicat și ce impact va avea demararea producției de mașini electrice la Koln asupra uzinei Ford de la Craiova, mărginindu-se să declare că despre activitatea acesteia va discuta în viitorul apropiat.

Stuart Rowley a preluat funcția de președinte al Ford Europa pe 1 aprilie 2019 și are în subordine întreaga activitate a grupului american de pe bătrânul continent. Cu un an înainte de a prelua funcția de șef al divizieie europene, Rowley a fost numit vicepreședinte Ford și director operașional al Ford North America.

Născut în Derby, Australia, în 1967, Stuart Rowley a intrat în familia Ford în 1990 și, după ce a activat în cadrul diviziei australiene, a preluat funcția de director financiar al Volvo Car Corporation. Din august 2010 el a revenit la Ford ca director finnciar al Ford Europa.

Citește și:

Leave a Comment