Share
Josef Reiter (BMW România): România este pe dos față de piețele din vest

Josef Reiter (BMW România): România este pe dos față de piețele din vest

Grupul BMW România, cel care include mărcile BMW și Mini, a comercializat anul trecut 3.128 de automobile, depășind cu doar câteva unități vânzările mărcilor Daimler – Mercedes-Benz și Smart. În domeniul achizițiilor suntem mult diferiți de clienții occidentali.

Bătălia dintre principalele mărci premium comercializate în România este tot mai acerbă. Dacă Audi a pierdut teren important, vânzările sale fiind în 2020 de doar 1.154 de unități, în scădere cu 28,2% față de anul anterior, grupurile BMW și Daimler se luptă pentru fiecare mașină vândută. Conform datelor furnizate de APIA, bavarezii au reușit să învingă de această dată grupul din Stuttgart. Dar asta la nivel de grup, nu de marcă.

Cifrele aferente înmatriculărilor de noi autoturisme premium arată că mărcile grupului BMW – BMW și Mini – au reușit să atragă anul trecut 3.128 de clienți români, în timp ce Mercedes-Benz și smart, cuplul din grupul Daimler, a comercializat cu doar 55 de unități mai puțin, adică 3.073 de unități. Dacă privim însă în detaliu, observăm că bavarezii au avut un ajutor important di partea mărcii Mini fără de care s-ar fi aflat la finalul lui 2020 cu 11 unități sub vânzările Mercedes-Benz.

În acest context, Josef Reiter, directorul general BMW Group România, a explicat într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști, că înmatriculările BMW ar fi putut fi mai mari dacă un client important, persoană juridică, nu și-ar fi redus substanțial înmatriculările în 2020 din cauza pandemiei. Asta nu înseamnă însă că mașinile nu au fost deja vândute.

Șeful BMW România: Românii preferă mașinile mai scumpe

Totodată, oficialul BMW Goup România a explicat pentru LifeNews.ro și că „România este o piață diferită față de cele consacrate. Dacă ne uităm la la structura vânzărilor BMW de pe piața vest-europeană observăm că este una „clasică”. Asta însemană că se vinde foarte bine Seria 3, de exemplu, și că mulți clienți cumpără mașinile noastre începând cu variantele de bază. În România cel mai bine vândut model este X5! Asta ne arată că, pe măsură ce țara crește din punct de vedere economic, avem tot mai multe oportunități de a vinde în special în segmentele de intrare ale mărcii noastre precum Seria 1 sau Seria 3. Acum, față de piețele din vest, România este pe dos”.

Josef Reiter este foarte optimist și în privința lui 2021. El estimează că vom asista la o creștere a segmentului premium „cu 5% până la 10%. Sunt foarte optimist că ne vom majora și cota de piață în 2021, în special grație lansării de noi produse, dar și electrificării acestora. Optimismul îmi este dat și de discuțiile cu clienții noștri din care rezultă că vom avea o revenire a pieței. Anul acesta totuși nu cred că vom atinge rezultatul din 2019, ci ne vom situa undeva între cel din 2020 și 2019”.

Acest optimism privind vânzările din acest an are la bază și comenzile foarte bune din ianuarie. „Partea aferentă companiilor din vânzările BMW în România este foarte mare. Acum, în ianuarie, se observă o creștere a solicitărilor venite pentru zona de leasing. Cred că anul trecut multe companii și-au amânat achizițiile, iar acum primim mai multe comenzi decât într-o lună ianuarie obișnuită. Dacă ne uităm la numărul de comenzi primite în această lună suntem peste ceea ce am înregistrat anul trecut și chiar peste prima lună din 2019. Pe deoparte, cum spuneam, asta se întâmplă pentru că mulți și-au amânat achizițiile, dar cred că este și un efect al faptului că, spre deosebire de anii trecuți când românii se aflau în concediu în această perioadă, acum sunt constrânși să rămână acasă sau la birou și au timp să își cântărească achizițiile”, a declarat șeful BMW România.

Totodată, oficialul a menționat și că, grație rezultatelor sale, piața din România este bine văzută la Munchen, în sediul central al grupului BMW. „Știți că zona Europei Centrale și de Est este struturată în 12 piețe, pornind de la Austria către răsărit. Ei bine, dintre aceste 12 piețe, România se află pe locul trei în privința cotei de piață din segment deținută de BMW. Desigur, încă vedem oportunități de creștere și asta ne arată că putem ajunge chiar pe prima poziție în Europa Centrală și de Est”, a concluzionat Josef Reiter

Trebuie menționat și că, datorită performanţei modelelor BMW X, dar şi aprecierii pe piaţă a sistemului xDrive în general, marca bavareză este, în premieră, cel mai de succes importator de automobile cu tracţiune integrală din România, depăşit pe piaţa auto numai de Dacia, cu volume mult mai mari. Patru din cinci automobile înmatriculate în România au fost echipate cu BMW xDrive.

Anul 2020 a fost și cel al modelelor „M”, cu o creştere de 40% faţă de anul precedent până la un total de 427 unităţi livrate, ceea ce echivalează cu 1 din 5 modele din totalul livrărilor BMW Group România în 2020.

Citește și:

Leave a Comment