Share
Criza semiconductorilor: Volkswagen ar putea cere despăgubiri de la Bosch şi Continental. Firmele de tehnologie, somate să majoreze producția

Criza semiconductorilor: Volkswagen ar putea cere despăgubiri de la Bosch şi Continental. Firmele de tehnologie, somate să majoreze producția

Tot mai multe companii din industria auto sunt nevoite să oprească temporar producția din cauza lipsei semiconductorilor. În timp ce grupul Volkswagen amenință că ar putea cere despăgubiri furnizorilor săi, guvernele fac presiuni asupra firmelor de tehnologie.

De zile bune în birourile marilor companii auto se aude tot mai des cuvântul criză. Acesta nu mai este legat de scăderea vânzărilor, carantină sanitară sau lipsă de fonduri ci, greu de înțeles pentru mulți, de lipsa unor componente esențiale pentru tehnologia de sub capotă a mașinilor din ziua de astăzi: semiconductori.

Sesizabilă mai întâi în Statele Unite, apoi în Marea Britanie și, mai nou, în Uniunea Europeană, lipsa acută de semiconductori impune unor producători să încetineaască ritmul producției sau chiar să o stopeze temporar. Abia ieșiți din ghearele problemelor cauzate de pandemie, unii constructori auto caută să-și recupereze pierderile estimate forțând mâna propriilor furnizori.

Unul dintre marile grupuri care pare gata să impună partenrilor săi Bosch și Continental o împărțire a pierderilor este Volkswagen. Conform jurnaliștilor germani de la Automobilwoche, care citează surse din cadrul companiei, Volkswagen ia în considerare posibilitatea de a solicita despăgubiri de la furnizorii săi Bosch şi Continental dar, în același timp, se află în negocieri cu furnizori alternativi de semiconductori. Doar că o astfel de mutare rapidă înseamnă și un preț mult mai mare pentru componentele respective.

Volkswagen vrea să se asigure că atât Bosch cât şi Continental împart povara şi vor compensa parţial compania pentru costurile suplimentare, susţine publicaţia germană.

Contactat de Reuters, un purtător de cuvânt al Volkswagen nu a dorit să comenteze, în timp ce oficialii Bosch şi Continental nu au răspuns imediat solicitărilor de a comenta informaţia.

Bosch este gata să discute în timp util problema direct cu clienţii şi furnizorii săi, a precizat Automobilwoche.

Presiuni asupra producătorilor de semiconductori

În timp ce mari companii auto din întreaga lume, printre care Ford Motor, Subaru Corp, Toyota Motor Corp, Volkswagen AG, Nissan Motor şi Fiat Chrysler, își închid liniile de asamblare din cauza lipsei de semiconductori, politicienii din Taiwan fac presiuni asupra companiilor de tehnologie să majoreze rapid producția.

Conform Reuters, Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan a anunţat că a primit solicitări prin canalele diplomatice să sprijine sectorul auto afectat de lipsa semiconductorilor şi a cerut la rândul său firmelor locale de tehnologie să furnizeze „asistenţă deplină”.

Executivul din Taiwan, unde este sediul producătorului de semiconductori Taiwan Semiconductor Manufacturing Co Ltd (TSMC), a confirmat că fost contactat de guverne străine în problema cipurilor pentru industria auto.

„De la finalul anului trecut, prin canalele diplomatice am primit solicitări din ţări relevante, din cauza lipsei de cipuri pentru industria auto”, a informat Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan, după ce presa a anunţat că ministrul german al Economiei, Peter Altmaier, le-a scris autorităţilor din Taiwan despre această problemă.

„Situaţia pe partea de furnizare şi cerere este strâns legată de planurilor fabricilor care produc cipuri pentru industria auto de a-şi reduce stocurile”, a precizat Ministerul Afacerilor Economice din Taiwan. Instituţia a confirmat că a demarat discuţii cu furnizorii interni de semiconductori ca răspuns la solicitările din alte state şi „a cerut producătorilor să furnizeze asistenţă deplină”.

Ca urmare, Taiwan Semiconductor Manufacturing a anunțat că problema lipsei de cipuri pentru industria auto este extrem de importantă pentru companie. „Este prioritatea noastră. TSMC lucrează cu clienţii din industria auto pentru rezolvarea problemei”, au menționat oficialii companiei.

Cei mai mari producători mondiali de semiconductori au decis anul trecut să îşi redirecţioneze capacităţile dinspre producţia de semiconductori destinați industriei auto, unde vânzările au scăzut din cauza pandemiei, spre cipuri pentru companiile care produc smartphone-uri, sisteme de jocuri video şi alte dispozitive tech, pentru care cererea a rămas la un nivel ridicat.

În aceste condiţii producătorii auto suferă din cauza lipsei acesteor componente care sunt utilizate de pe o gamă largă de aplicaţii precum sisteme de asistenţă şi controlul navigaţiei. În medie, un autoturism utilizează între 50 şi 150 de semiconductori.

Leave a Comment