Share
Piața moto crește în plină pandemie. Iată ce motociclete cumpără românii.

Piața moto crește în plină pandemie. Iată ce motociclete cumpără românii.

O analiză a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) din România arată că piața moto a crescut în primele nouă luni ale lui 2020 cu 17,1%.

În ciuda pandemiei și spre deosebire de piața autoturismelor noi care a înregistrat un recul cu 32,3%, piața moto (motociclete, scutere, ATV-uri) din România se află în plin avânt. Astfel, după ce anul a debutat cu o creștere consistentă în ianuarie și februarie, 30%, respectiv, 63%, lunile martie, aprilie și mai s-au încheiat cu un recul care a fost depășit în următoarele patru luni prin creșteri consecutive.

„În urma acestei evoluții, după primele nouă luni din 2020 se consemnează o creștere generală de 17,1% a înmatriculărilor totale de motociclete, ATV-uri și scutere”, notează oficialii APIA care adaugă și că segmentul cu cea mai mare creștere a fost cel al ATV-urilor (38,5%), urmat de motociclete (4,9%), în timp ce vânzările de motoscutere au scăzut, oaerecum surprinzător, cu 12%.

În cifre concrete, din totalul de 3.559 de motocicluri noi comercialzizate în perioada ianuarie – septembrie 2020, doar 287 au fost scutere, în timp ce numărul de motociclete a crescut la 1.520 unități, iar cel de ATV-uri la 1.752.

BMW domină piața de motociclete noi

Raportul APIA arată și că, la categoria motociclete noi, românii au preferat mărcile BMW 302 unități), Honda (283 unități), Kawasaki (182 unități), Yamaha (163 unități) și KTM (136 unități).

În același timp, categoria scutere este dominată de Piaggio (871 unități), Yamaha (63 unități) și SYM (51 unități), iar cea a ATV-urilor de CF Moto (1.240 unități), Linhai (269 unități) și TGB (130 unități).

Repartiția pe județe a înmatriculărilor amintite mai sus arată că principalii clienți de motocicluri sunt cei aflați în zonele urbane aglomerate precum București, Ilfov, Cluj, Constanța și Brașov.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Motocicluri (ACEM) a anunțat la finalul anului trecut că noile motociclete şi mopede omologate începând cu 1 ianuarie 2020 în scopul comercializării în Uniunea Europeană trebuie să îndeplinească standardul de depoluare Euro V.

Citește și:

Leave a Comment