Share

BMW: În 2022, una din patru mașini vândute de noi în Europa va fi electrificată

Bavarezii de la BMW au inaugurat o nouă uzină pentru producția de baterii și motoare electrice. Fabrica din Dingolfing este exemplul perfect al modului în care industria auto se transformă.

Cu doar câteva zile în urmă grupul german BMW a inaugurat „Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor Electrice de Propulsie”. Amplasat în vecinătatea celei mai mari uzine europene a grupului, cea din Dingolfing, centrul va produce pe opt linii de asamblare componente pentru sisteme electrice de propulsie precum module, baterii de înaltă tensiune şi motoare electrice. În următorii ani, compania va înfiinţa patru linii suplimentare, care vor spori semnificativ capacitatea de producţie a centrului din Bavaria.

Și, dacă tot e vorba de sporirea capacității, trebuie spus că, pe lângă investiția inițială, noul centru va mai beneficia de fonduri de circa 500 de milioane de euro menite să susțină extinderea proiectului.

Astfel, în următorii ani, aria unității de producție va fi extinsă de zece ori faţă de dimensiunea inițială. Adică de la 8.000 de metri pătraţi la 80.000 mp. Va creşte şi numărul angajaţilor. Numai în prima jumătate a anului 2020, în plină pandemie, forţa de muncă a crescut de la 600 la 1.000 de persoane. Pe termen mediu, până la 2.000 de angajaţi vor lucra în producţia de sisteme electrice de propulsie electrică la Dingolfing.

O jumătate de milion de mașini BMW electrificate

Conform lui Oliver Zipse – preşedintele Consiliului de Administraţie BMW AG care, alături de Markus Söder, prim-ministrul landului Bavaria – a inaugurat noua facilitate de producție, grupul va continua să promoveze „mobilitatea electrică şi să stabilească standarde pentru transformarea industriei. Până în 2022, doar la Dingolfing, vom putea produce anual sisteme de propulsie electrică pentru mai mult de jumătate de milion de automobile electrificate. În acelaşi timp, vom produce un mix de automobile full electrice, modele plug-in hybrid şi modele cu motor termic pe o singură linie, în funcţie de cerere astfel încât să putem oferi clienţilor noştri «Power of Choice» (n.n. – puterea de a alege). Acest lucru arată cum am deschis calea pentru ca transformarea în industria noastră să devină o adevărată poveste de succes”.

Iar noutățile nu se opresc aici. Conform lui Michael Nikolaides, director de planificare şi producţie a motoarelor şi sistemelor electrice de propulsie, „competenţa unică în producţia de baterii de înaltă tensiune şi motoare electrice asigură că tehnologia noastră este mereu cea mai modernă şi că suntem capabili să accelerăm rapid şi sistematic producţia, în concordanţă cu cererea”.

Conform acestuia, un sfert dintre automobilele grupului BMW vândute în Europa vor avea un tren electrificat de rulare până în 2021, o treime în 2025 şi jumătate în 2030. Până în 2023, BMW Group va oferi clienţilor săi nu mai puţin de 25 de modele electrificate – aproximativ jumătate dintre ele cu tren de rulare 100% electric.

Transformarea megauzinei din Dingolfing

„Uzina din Dingolfing este un exemplu perfect al modului în care industria auto se transformă pentru mobilitatea electrică. Aici avem totul sub un singur acoperiş: producţia de baterii, motoare electrice şi automobile electrificate”, a explicat Christoph Schröder, directorul uzinei BMW Group din Dingolfing.

Astăzi, aproximativ 10% dintre maşinile produse la această fabrică sunt deja electrificate. Odată cu lansarea BMW iNEXT în 2021, uzina din Dingolfing va fi capabilă să producă automobile electrice, plug-in hybrid sau cu motor termic pe o singură linie.

„Aşa implementăm «Power of Choice» în producţia auto”, a adăugat Schröder. De aceste structuri extrem de flexibile va beneficia şi următoarea generaţie BMW Seria 7, care va fi produsă în uzină şi va fi lansată pe piaţă sub formă de modele cu motorizări termice (benzină şi diesel), sistem plug-in hybrid şi – în premieră – propulsie full electrică.

Dingolfing are ani de competenţă în construcţia componentelor pentru automobile electrice. Bateriile de înaltă tensiune pentru BMW i3 au fost produse în serie aici încă din 2013. Această facilitate produce şi motoare electrice din 2015. Majoritatea bateriilor de înaltă tensiune şi motoarelor electrice pentru toate automobilele electrificate ale grupului provin de la Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor de Propulsie Electrică. În ultimii ani, structurile existente aparţinând unui mare depozit de piese al logisticii aftersales a BMW Group au fost modernizate şi au fost utilizate în acest scop.

Cinci noi modele

Odată cu inaugurarea Centrului de Competenţă pentru Producţia Sistemelor Electrice de Propulsie, uzina de la Dingolfing a demarat și producția unor noi variante ale modelelor BMW Seria 4 Coupe, BMW Seria 5 Sedan, BMW M5, BMW Seria 5 Touring şi BMW Seria 6 Gran Turismo.

BMW Seria 4 Coupé, care continuă tradiţia coupé-ului sportiv la uzina BMW din Bavaria Inferioară se alătură modelelor revizuite BMW Seria 5 Sedan, inclusiv BMW M5, dar şi BMW Seria 5 Touring sau BMW Seria 6 Gran Turismo. Toate acestea ies de pe linia de asamblare oferind, pe lângă designul rafinat, tehnologie mild hybrid 48V pentru toate verisiunile cu motoare cu patru şi şase cilindri, dar şi mai multe versiuni plug-in hybrid. Acest lucru asigură performanţe mai bune cu un consum mai mic şi, în acelaşi timp, un confort al condusului sporit.

BMW mizează pe profit la finalul anului

Încurajat de atâtea noutăți, șeful grupului bavarez a ținut să menționeze că nu se așteaptă o balanță financiară negativă în acest an, în ciuda problemelor cauzate de pandemie. Chiar dacă multe dintre uzinele grupului au fost închise pentru circa două luni, Oliver Zipse declară că „presupunem că vom avea un rezultat pozitiv. Cea de-a doua jumătate a anului nu ne arată doar că putem controla criza ci și că putem recupera pierderile”.

Citește și:

Leave a Comment