Share
Presa franceză: Renault intenționează să închidă mai multe uzine din Franța

Presa franceză: Renault intenționează să închidă mai multe uzine din Franța

Informațiile din ultima perioadă privind solicitarea statului francez ca grupul Renault să nu închidă uzine din Franța, ba chiar să readucă o parte din producția altor uzine ale sale din afara țării în schimbul ajutorului financiar acordat pentru a depăși perioada dificilă se dovedesc a fi fondate dacă avem în vedere că astăzi presa din Hexagon scrie că mai multe fabrici ale grupului francez ar putea fi închise.

Mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, şi uzina de asamblare de la Dieppe, ar putea fi închise de grupul auto francez Renault în cadrul unui vast plan de realizare a unor economii. Conform AFP, acest plan va fi făcut public săptămâna viitoare.

„Patru uzine vor fi închise în Franţa, Choisy-le-Roi, Dieppe şi Fonderies de Bretagne, pentru început. Cea mai importantă, cea de la Flins, va fi închisă mai târziu”, scrie săptămânalul Le Canard Enchainé.

„Procesul de reflexie cu privire la restructurarea Renault a intrat în linie dreaptă. Şi mai multe uzine franceze sunt în mod clar vizate”, susţin şi jurnaliștii cotidianului financiar Les Echos. Însă, potrivit informaţiilor publicate de ei, ar urma să fie închise micile uzine de la Choisy-le-Roi şi Fonderies de Bretagne precum şi uzina de asamblare de vehicule de la Dieppe, unde este produs modelul Alpine. În fiecare din cele trei uzine lucrează mai multe sute de persoane. Les Echos adaugă că uzina de la Flins, care produce în prezent modelul electric Zoe şi are 2.600 de angajaţi, ar urma să înceteze să producă vehicule în câţiva ani şi îi vor fi încredinţate alte activităţi.

Ajutorul de stat pentru Renault, o piedică în calea restructurării

Statul francez, primul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%, intenţionează să garanteze un împrumut bancar în valoare de aproximativ cinci miliarde de euro pentru constructorul auto. Pentru ca Renault să își poată duce la îndeplinire planul de restructurare ar trebui ca Guvernul francez să accepte plata ajutorului fără a solicita menținerea locurilor de muncă. „Au loc discuţii. Nimic nu este exclus”, a declarat pentru AFP o sursă din apropierea discuţiilor.

Ieri, reprezentanţii Revoz, subsidiara Renault din Slovenia, au anunţat că producătorul auto intenţionează să concedieze 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajaţi au săi, după ce pandemia a redus cererea de maşini. În același timp însă, la uzina din România a grupului Renault, cea de la Mioveni, este așteptată o creștere a producției. Într-o conferință de presă desfășurată online în urmă cu o săptămână directorul general al Automobile Dacia a declarat că uzina din Mioveni a produs începând cu 4 mai – când a fost reluată producția – circa 700 de mașini pe zi, iar acum a ajuns la 950 de mașini pe zi. Este mai puțin decât volumul de 1.400 de vehicule pe care uzina îl producea înainte de jumătatea lui martie, însă Christophe Dridi este mulțumit de derularea activității în actualele condiții. Mai mult chiar, el estimează ca, în circa o săptămână, producția să ajungă la 1.200 de vehicule pe zi.

Citește și:

Leave a Comment