Share
Reuters: Din cauza scăderii vânzărilor, Renault face disponibilizări la uzina sa din Slovenia

Reuters: Din cauza scăderii vânzărilor, Renault face disponibilizări la uzina sa din Slovenia

Agenția de presă Reuters scrie că Renault intenţionează să concedieze 400 dintre cei 3.200 de angajaţi ai uzinei sale din Novo Mesto, Slovenia, pe fondul reducerii vânzărilor.

Agenția Reuters menționează, citând reprezentanţi ai uzinei Renault din Slovenia (Revoz), că grupul auto francez are în plan concedierea a 400 dintre cei aproximativ 3.200 de angajaţi ai acestei unități de producție care asamblează atât modele Renault cât și smart.

Unul din cei mai mari exportatori din Slovenia, Revoz produce modelele Clio, Twingo ale Renault, dar și Smart Forfour, model aparținând grupului german Daimler. Printre principalele pieţe ale companiei se numără Franţa, Germania şi Italia.

„Din cauza incertitudinilor privind piaţa auto globală, ca efect al pandemiei şi în urma informaţiilor privind scăderea comenzilor la nivel mondial, Revoz va continua producţia cu doar două schimburi”, se arată într-un document ajuns în posesia celor de la Reuters.

„În cooperare cu Agenţia de Muncă din Slovenia, Revoz va organiza întâlniri consultative cu toţi angajaţii care vor părăsi compania – în jur de 400 de persoane, conform actualelor estimări”, se mai arată în document.

Slovenia, ţară cu două milioane de locuitori, este primul stat european care a anunțat sfârşitul pandemiei pe teritoriul său şi şi-a redeschis frontierele, chiar dacă unele măsuri preventive rămân în vigoare.

În schimb, la uzina din România a grupului Renault, cea de la Mioveni, este așteptată o creștere a producției. Într-o conferință de presă desfășurată online în urmă cu o săptămână directorul general al Automobile Dacia a declarat că uzina din Mioveni a produs începând cu 4 mai – când a fost reluată producția – circa 700 de mașini pe zi, iar acum a ajuns la 950 de mașini pe zi. Este mai puțin decât volumul de 1.400 de vehicule pe care uzina îl producea înainte de jumătatea lui martie, însă Christophe Dridi este mulțumit de derularea activității în actualele condiții. Mai mult chiar, el estimează ca, în circa o săptămână, producția să ajungă la 1.200 de vehicule pe zi.

Totuși, conform șefului Dacia și al grupului Renault România, producția depinde de piață. Cum noi trimitem majoritatea mașinilor către export e greu de făcut o estimare privind producția viitoare. E încă devreme pentru așa ceva. Totuși, spre deosebire de Italia, Spania și chiar Franța, Germania merge bine”, a explicat Christophe Dridi.

Citește și:

Leave a Comment