Share
Oficial BMW: Cel mai bun lucru pentru mașinile electrice este ca ele să se deplaseze cu bateriile încărcate între 30%  și 80%

Oficial BMW: Cel mai bun lucru pentru mașinile electrice este ca ele să se deplaseze cu bateriile încărcate între 30% și 80%

Într-o discuție cu un grup restrâns de jurnaliști români, la care a participat și LifeNews.ro, mai mulți oficiali BMW au explicat atât evoluția programului de mașini electrificate a producătorului german cât dând și detalii despre cel mai bun mod de utilizare a acestora.

Specialiștii BMW de la departamentul de cercetare și dezvoltare a bateriilor electrice au oferit cu câteva zile în urmă unui grup restrâns de jurnaliști români o prezentare online a celor mai noi tehnologii din domeniul mașinilor electrice și hibride.

Conform oficialilor mărcii bavareze, la finalul anului 2019 existau pe șoselele din întreaga lume circa 500.000 de autoturisme electrificate, iar în 2021 este de așteptat ca nu mai puțin de 21% din vânzările de pe piața europeană ale BMW să fie mașini electrificate (100% electrice, hibride și hibride cu încărcare la priză). De asemenea, la nivelul anului 2030 procentul de mașinui electrificate va urca la 50% din întreaga gamă de produse.

Marca BMW este una dintre cele care au preferat să își direcționeze dezvoltarea către platformele multienergy, cele care permit amplasarea pe aceeași line de asamblare și în același vehicul atât a unor sisteme de propulsie clasice (benzină și diesel), cât și a sistemelor hibride sau 100% electrice.

„Putem da ca exemplu modelul X3 cu cele trei trenuri de rulare ale sale. E vorba de programul nostru „power of choice”. Pentru a face posibilă amplasarea a mai multe sisteme de propulsie în aceeași mașină, BMW a dezvoltat o platformă foarte flexibilă. Arhitecturile noilor nostre mașini pot accepta orice fel de sistem de propulsie. Toate acestea pot fi asamblate pe acceași linie și asta e foarte impoprtasnt pentru un producător. Componentele sunt, de asemnea, scalabile. Sistemul de baterii, de exemplu este compus din module pentru a putea extinde autonomia sau a pune baterii diferite pentru un plug-in sau pentru o electrică 100%”, au explicat oficialii BMW.

Reciclarea bateriilor, o provocare aproape rezolvată

Pentru că în întreaga lume se poartă discuții aprinse legate de poluarea pe care o pot produce bateriile mașinilor electrice, cei de la BMW au explicat că se răspândesc multe informații nefondate. Astfel, în prezent, „bateriile Li – Ion nu mai conțin materiale toxice. Nu sunt nici pământuri rare. Cea mai mare parte din baterii este formată din metale precum nichel, mangan, cobalt și cupru. Sunt și ceva solvenți. Deci putem găsi soluții de reciclare. Deja bateriile sunt foarte reciclabile. În 10 -15 ani vom reuși cred să atingem o rată mare de reciclare”.

În plus, evoluția bateriilor demonstrează că acestea pot fi realizate și fără cobalt, materialul cel mai controversat dintre cele utilizate. „În 2012 – 2013 chimia standard din baterii era nichel, mangal, cobal. Utilizam câte o parte din fiecare. Cobaltul este un metal care creează multe probleme. Este scump și îl găsim în zone precum Congo (n.n. – unde exploatarea acestuia este făcută fără respectarea normelor internaționale). BMW are două moduri de a trata asta. În primul rând luăm cobalt direct de la minele din Africa de Sud sau Maroc pentru a evita Congo. În al doilea rând, compoziția chimică deja se îndepărtează de cobalt. Acum folosim 80% nichel, 10% mangan și mai puțin de 10% cobalt. În curând probabil vom reuși să nu mai folosim cobalt. E vorba de câțiva ani”, au explicat bavarezii.

Întrebări și răspunsuri

În cadrul discuției, LifeNews.ro a avut posibilitatea de a solicita câteva lămuriri, unele dintre ele generate chiar de cititorii noștri.

Cât a scăzut costul bateriilor în ultimii ani?

Vă solicităm înțelegerea. Nu putem furniza informații detaliate despre evoluția costurilor pentru bateriile utilizate de noi. În general, putem spune că progresele tehnologice constante, schimbarea compoziției chimice, industrializarea producției și comercializarea în masă vor reduce costul celulelor bateriei.

Ar trebui să ne așteptăm la o criză a bateriilor în următorii ani? Există suficientă materie primă pentru acestea?

Asigurarea disponibilității celulelor necesare și a materiilor prime are o importanță deosebită pentru noi. Livrările de materiale reprezintă o problemă pe care o luăm foarte în serios și monitorizăm îndeaproape situația. Cu toate acestea, nu credem că există vreun pericol ca noi să avem astfel de probleme, deoarece ne asigurăm aprovizionarea prin contracte pe termen lung cu producători serioși. În plus, avem propriile noastre competențe în domeniul celulelor pentru baterii pe care le vom folosi în proiecte de cooperare cu parteneri internaționali pentru a ne asigura că primim tot ce avem nevoie.

Putem prelungi durata de viață a bateriei cu un comportament specific? Care este cea mai bună metodă de încărcare sau cel mai bun mod de a conduce mașina pentru a prelungi durata de viață a bateriei ?

Cel mai bun lucru pentru mașinile electrice este ca ele să se deplaseze cu bateriile încărcate între 30% și 80%. Iar utilizatorii ar trebui să găsească un mix între încărcarea rapidă și cea normală. Cu siguranță acest lucru nu dăunează bateriei!

Citește și:

Leave a Comment