Share
Grupul BMW încearcă majorarea vânzărilor de vehicule scumpe pentru a își corecta profitul

Grupul BMW încearcă majorarea vânzărilor de vehicule scumpe pentru a își corecta profitul

Germanii de la BMW (Bayerische Motoren Werke) au anunțat, prin vocea directorul financiar Nicolas Peter, că își doresc o creștere substanțială a vânzărilor de vehicule din zona de lux pentru a spori marja de profit.

BMW AG vrea ca anul viitor să dubleze vânzările sale de automobile din zona de lux pentru a ridica marja de profit, afectată de investiţiile în noile tehnologii, cum ar fi vehiculele electrice şi autonome, a afirmat directorul financiar Nicolas Peter.

Conform Reuters, BMW speră să vândă anul viitor 135.000 de modele de lux ca i8, Seria 7, Seria 8 sau X7, dublu faţă de cele aproximativ 65.000 unităţi livrate în acest an. „Vrem să creştem în următorii ani şi suntem convinşi că segmentul premium – lux va depăşi nivelul pieţei. Și noi vom depăşi nivelul pieţei”, le-a spus Peter jurnaliştilor germani.

Companiile obţin marje de profit mai ridicate din vânzarea modelelor de lux faţă de vehiculele din segmentele mai mici. În cazul BMW, majorarea livrărilor de vehicule din zona de lux ar trebui să ajute grupul – care include mărcile BMW, Rolls-Royce și Mini – să revină la o marjă de profit între 8% şi 10%, a explicat directorul financiar al grupului auto.

Costurile pentru dezvoltarea maşinilor mai mici, inclusiv cele pentru vehicule electrice, au afectat profitabilitatea companiei germane.

În martie, BMW avertiza că profitul grupului înainte de taxe va scădea în 2019 şi anunța un plan de sporire a eficienţei pentru a compensa investiţiile în noile tehnologii. BMW nu va apela la concedieri nici în 2019 și nici în 2020, dar va încerca să reducă o parte dintre costuri prin pensionări anticipate şi reducerea bonusurilor anuale.

„Plăţile anuale trebuie recalibrate la un nivel sensibil. Deja au fost ajustate pentru membrii Consiliului de Administraţie, iar acum negociem cu angajaţii”, a declarat Nicolas Peter.

BMW a reafirmat că va închide, la 31 octombrie 2019, fabrica sa din Oxford (Anglia), unde produce modelul Mini şi se pregăteşte pentru o potenţială perturbare a vânzărilor în cazul unui Brexit fără acord.

Leave a Comment