Share
ZONA DE BRAND – Andrei Balint, de la carburanți la curățenie

ZONA DE BRAND – Andrei Balint, de la carburanți la curățenie

LifeNews.ro, în parteneriat cu Horațiu Manea, consultant de brand, lansează „Zona de brand” o secțiune a portalului nostru în care veți descoperi articole interesante și utile despre antreprenori români, dar și despre provocările întâlnite de aceștia în activitatea lor. Totodată, prin interviurile realizate de Horațiu Manea vom încerca să realizăm studiul „Antreprenoriatul românesc încotro?”, menit să arate cât mai fidel starea companiilor cu capital 100% românesc.

Așadar, în primul rând, Andrei, aș vrea să te prezinți și să spui despre afacerea ta câteva cuvinte. În primul rând cum și când ai decis să devii antreprenor.

Mă numesc Andrei Balint, locuiesc în Oradea și dețin o firmă de curațenie, Expert Clean Concept.

Cum și când ai decis să devii antreprenor?

De mult timp mi-am dorit să devin antreprenor, dar șansa mi-a oferit-o destinul în momentul în care am căutat o firmă de curățenie din Oradea și nu am găsit una disponibilă în momentul în care aveam eu nevoie. Atunci am decis să postez un anunț oferindu-mi serviciile de curățenie. Nu știu dacă a fost curaj sau inconștiență în momentul în care am pus anunțul.

Când se întâmpla asta?

În 2016. În primele zile nu m-a sunat nimeni, nici nu aveam prea mari speranțe. După două săptămani am primit primul telefon. În prima fază m-am speriat, dar mi-am adus aminte de celălalte firme de curățenie care mi-au răspuns că sunt ocupate. După câteva zile am primit al doilea telefon și m-am gândit că este timpul să fac următorul pas. Multora le este frică și merg pe idea că „poate voi da greș, poate nu o să meargă…”. Poate curajul sau poate optimismul m-a derminat ca după al doilea telefon să merg și să depun actele pentru a înființa o societate comercială în domeniul curățeniei. După ce am depus actele la Registul Comerțului a doua zi am primit un alt telefon și nu am stat pe gânduri, am zis că orice s-ar întampla până la urmă va trebui să fac pasul si am confirmat că în următoarea zi suntem disponibili. Am început putin stângaci.

Cu alte cuvinte ai sesizat o oportunitate și ai zis „băi de ce să nu o explorez”. Andrei ce lucrai înainte de a deveni antreprenor? Ai zis că în 2016 ai hotărât să devii antreprenor să îți oferi serviciile organizat sub forma unei firme. Ce lucrai înainte de a devein antreprenor?

Am fost managerul unei stații de carburanți în Oradea.

Află mai multe despre micii antreprenori români, realizările și problemele lor, din ZONA DE BRAND.

Care au fost cele mai dificile momente din viața ta de antreprenor din 2016 până în prezent?

Lipsa angajaților și, mai ales, faptul că unii angajați nu sunt atât de responsabili pe cât mi-aș dori eu.

Dar care au fost cele mai plăcute momente din viața de antreprenor?

Satisfactia unui client foarte mulțumit. Eu cred că atunci când ești implicat 100%, când ai o relație face-to-face cu clientul și îi vezi reacția, când simți că e mulțumit, când simți bucuria lui, când te consideră un prieten este acea senzație care te lasă cu un gust plăcut că ai facut bine lucrurile.

Se vorbește tot mai mult de o criză a forței de muncă, te-ai lovit de această problemă, sau consideri că este o temă falsă?

Este o problemă majoră în România, eu pot să spun că mă lovesc în fiecare zi de lipsa de personal. Am anunțuri în permanență atât în ziare cât si online în speranța că voi găsi angajați care să facă față cerințelor. Majoritatea, la interviu, întreabă cât este salariul și câte ore va lucra. Fară să întrebe ce anume ar trebui să facă.

Ai apelat la ajutorul statului atunci când ai început afacerea sau pe parcursul derulării ei?

Nu. În 2017 am încercat să accesez fonduri prin programul Start-Up Nation ajutat de o firmă de consultanță, însa nu am îndeplinit toate criteriile de eligibilitate. Trebuia să am cel putin doi angajați din medii defavorizate cu contract pe perioada de doi ani. Fiind criză de personal trebuia să angajez oameni de la o distanță de 100 km și să nici nu fac treabă cu ei așa că nu mi-am permis acest risc.

Consideri că există o discrepanță între modul in care statul tratează firmele românești față de cele străine? Cum percepi tu?

Cred că da. Așa cum sunt tratați diferit străinii persoane fizice de exemplu la un magazin, vânzătorii sunt mai serviabili cu străinii, tot așa cred că sunt tratate diferit și persoanele juridice. În Oradea, majoritatea firmelor, peste 90%, sunt străine.

Interviul integral poate fi urmărit aici:

Realizatorul interviului, Horațiu Manea, este brand manager, consultant de brand, coach, trainer și creatorul Brandify – „Sistemul complet și revoluționar de construcție a brandului afacerii–produse, servicii, companii”. Este singurul sistem clar și coerent care le arată, pas cu pas, antreprenorilor cum să construiască un brand puternic pentru afacerea lor. Horațiu își dorește să ajute proprietarii de afaceri români să facă pasul de la Afacere la excelența durabilă prin Brand.

Leave a Comment