Share
Cea mai mare piață auto din lume, în a 16-a lună de declin

Cea mai mare piață auto din lume, în a 16-a lună de declin

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a dat publicității un raport conform căruia cea mai mare piață auto din lume, cea chineză, a înregistrat şi în octombrie o scădere a vânzărilor de 4%. Aceasta a fost a 16-a lună consecutivă de declin, după un recul de 5,2% în septembrie şi de 6,9% în august.

Luna trecută, au fost livrate în China 2,284 milioane de vehicule. În urma reducerii subvenţiilor la achiziţionarea de automobile electrice şi hibride, vânzările pe acest segment au coborât cu 45,6% în octombrie, după un declin de 34,2% în septembrie, a patra lună consecutivă de scădere. CAAM se aşteaptă ca anul acesta livrările de vehicule electrice şi hibride să crească, dar într-un ritm mai lent, la 1,5 milioane, faţă de 1,6 milioane previzionate anterior.

Septembrie şi octombrie, cunoscute ca „septembrie de aur şi octombrie de argint” de comercianții chinezi de automobile, sunt percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienţii revenind în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii.

„Există un decalaj între vânzările de până acum şi nivelul de anul trecut, deci conform tendinţei am putea înregistra la finalul anului o scădere a livrărilor de automobile electrice şi hibride”, a apreciat Chen Shihua, asistent al secretarului general al CAAM.

În iulie, Asociaţia Producătorilor Auto din China estima că piaţa auto a ţării va înregistra anul acesta un declin al vânzărilor de 5%, la 26,68 milioane de vehicule. Anul trecut, livrările au totalizat 22,35 milioane, în scădere cu 5,8% faţă de 2017. A fost primul declin pe piaţa auto chineză din ultimii 28 de ani.

Ceea ce se întâmplă în China nu este decât o reflectare a situaţiei la nivel mondial, unde creşterea preţurilor, tensiunile politice, scăderea apetitului pentru automobilele diesel şi noile servicii de car-sharing încep să reducă cererea de automobile pe pieţe precum Marea Britanie şi SUA. Conform specialiștilor pieței auto, în condiţiile în care şi ultima mare speranţă, China, începe să dea semne de recul al vânzărilor, industria auto mondială ar putea intra în recesiune mai devreme decât era estimat.

Leave a Comment