Share
ATP Trucks Truston: România asamblează camioane „made in Maramureș”

ATP Trucks Truston: România asamblează camioane „made in Maramureș”

La Baia Mare a avut loc în această săptămână lansarea noului autovehicul de transport rutier ATP Trucks Truston. După ce producătorul din Brașov a dispărut complet de pe piață, în ciuda mai multor încercări de revitalizare. România are acum un nou constructor de camioane: grupul ATP.

Conform lui Mircea Cîrț, CEO și Președinte al ATP Group, povestea camioanelor Truston „a început acum doi ani, după ce, timp de 34 de ani am visat să fac o basculantă”. Ei bine, visul șefului ATP Group a devenit realitate pe 28 august, atunci când, la Baia Mare, a avut loc lansarea oficială a autovehicului de transport rutier ATP Trucks Truston. Acesta poate fi configurat atât în varianta de basculantă cât și în cea de betonieră, iar propulsia este asigurată de un  motor puternic de 430 CP (316 kW) care are un cuplu maxim de 2060 Nm.

„Definim Truston ca pe un produs în care să te încrezi pentru afacerea ta. Puternic, robust, fiabil, simplu de manevrat, se transpune ca răspuns la nevoia de dezvoltare continuă a ATP Group. Prin ATP Trucks Automobile, ATP Group ajunge la un nivel superior. Avem produsul finit propriu bazându-ne pe o experienţă integrată raportată la piaţa auto, reţeaua de service-uri autorizate şi cea de distribuţie auto” a declarat Mircea Cirţ. Conform șefului ATP Group, „prezenţa de peste 20 de ani pe piaţa de profil ne-a dat acces la o foarte bună cunoaștere a dorințelor, nevoilor şi exigențelor clienților noștri. Credem că Truston se va impune pe piața românească prin calitățile sale, dar și prin poziționarea prețului competitiv. Capacitatea actuală de producţie este de 360 camioane pe an”.

În versiunea standard de echipare, camionul vine cu climatizare automată, volan multifuncţional, cruise control, senzori ploaie-lumină, computer de bord, scaun pneumatic pentru şofer, volan îmbrăcat în piele artificială, cabină mare cu pat şofer, suspensie pneumatică pentru cabină, sistem electronic de control al frânării (EBS), sistem antiblocare a roţilor la frânare (ABS), sistem electronic de control al stabililităţii (ESC) și sistem electronic de control al tractiunii (ASR). Pe lângă puternicul motor Weichai – liderul mondial pe piața de motoare comerciale diesel de peste 6.000 cmc – vehiculul se remarcă printr-un sistem de suspensie cu arcuri cu 11 foi pe față și 13 foi pe spate. Din punct de vedere constructiv, „șasiul este unul foarte rezistent, fiind susţinut de două profile în C puse unul într-altul: unul de 7 mm și unul de 8 mm”. Bena basculantei Truston este confecționată din tablă Hardox de 8 mm, iar betoniera are o capacitate standard de 10 mc, angrenată cu componente Eaton, respectiv Bonfiglioli şi este fabricată şi ea din tablă Hardox.

Confort și tehnologie

Cabina noului camion românesc „made in Maramureș” oferă, conform oficialilor ATP Trucks, un confort la standarde înalte, fiind orientată spre nevoile șoferului. „Pentru ca șoferul să utilizeze basculanta la întregul său potențial, e important să se simtă confortabil. În dotarea standard, cabina integrează aşadar patul şi scaunul pneumatic pentru şofer, suspensia pe perne de aer. Designul tabloului de bord este unul modern şi se remarcă prin claritatea și simplitatea instrumentelor astfel că navigarea pentru executarea sarcinilor de lucru primează. Sistemul de diagnosticare semnalează eventuale defecţiuni astfel încât acestea să poată fi remediate aplicat, direct pe problema indicată. Unitatea de entertainment vine cu touchscreen, ecran color, conectivitate USB, card reader SD, Bluetooth integrat, player video și comenzi pe volan”, declară cei la de ATP Group.

Într-un scurt interviu acordat LifeNews.ro, Mircea Cîrț ne-a explicat că divizia ATP Trucks Automobile poate folosi toți angajații grupului dacă numărul de comenzi justifică asta. Deocamdată, cele zece vehicule Truston deja produse sunt disponibile pentru teste, iar primii trei clienți sunt apropae de primirea vehiculelor comandate. Comenzile vin deja din diverse părți ale României precum Maramureș, Bistrița Năsăud, București, Buzău, Suceava sau Bihor. Iar pentru export avem discuții cu clienți din Olanda, Ucraina și Italia”, ne-a explicat președintele ATP Group care mizează pe succesul Truston. Mai mult chiar, Mircea Cîrț pregătește, în curând, o nouă surpriză. Conform acestuia „se lucrează intens și la alte tipuri de vehicule, vom veni cu detalii la momentul oportun”.

ATP Group reuneşte firmele ATP Automotive – producţie şi distribuţie piese auto, ATP Motors – dealership auto şi ATP Transit – transport rutier intern şi internaţional. Noua divizie, care produce vehiculul Truston, ATP Trucks Automobile, este cea mai tânără afacere din grup, iar activitatea sa de bază este aceea de fabricare a autovehiculelor de transport rutier şi persoane.

Conform celor de la ATP Group, cu o investiţie majoră, compania a abordat acest segment de activitate în urmă cu doi ani, când ideea noului proiect a prins contur. La finalul lunii august 2019, cand proiectul însumează peste 15.000 de zile de lucru ale echipei de ingineri, au ieșit de pe linia de asamblare primele 10 autospeciale. „De Nota 10, «made in Maramureş»”, așa cum le laudă oficialii ATP Group.

ATP Trucks Truston
ATP Trucks Truston
ATP Trucks Truston

Citește și:

Leave a Comment