Share

Uzina Tesla din Germania, blocată de birocația germană, dar magnet pentru alți investitori

Tesla și autoritățile germane au încheiat toate acordurile necesare, dar uzina de lângă Berlin încă nu poate demara producția. În schimb, regiunea atrage mulți noi investitori.

În ultimele luni, americanii de la Tesla au fost nevoiți să amâne de mai multe ori deschiderea uzinei din Germania iar CEO-ul Elon Musk a călătorit regulat în Europa pentru a verifica evoluția construcției criticând de fiecare dată birocrația germană.

Din nefericire, deși atât Tesla cât și autoritățile germane au încheiat toate acordurile necesare pentru ca procesul de aprobare să fie rapid, nici la finalul lui 2021 uzina nu poate demara producția. „Procesul de aprobare este încă în desfășurare”, însă există încă obiecții în privința protejării mediului a declarat ieri ministerul mediului din statul german Brandenburg.

Totuși, premierul landului Brandenburg, Dietmar Woidke, a sugerat că o decizie ar putea veni la începutul anului 2022.

Problemele Tesla în Germania par să fi început odată cu modificarea proiectului inițial care prevedea doar construirea unei uzine de asamblare a vehiculelor electrice, noile planuri ale producătorului american incluzând acum și o uzină de baterii. Cum o astfel de entitate poate deveni un puternic poluator dacă nu sunt respectate toate normele în vigoare, autoritățile încă verifică documentele care dovedesc instalarea tuturor echipamentelor de reducere a emisiilor dăunătoare mediului.

Brandenburg, un magnet pentru investitori după sosirea Tesla. Exemplu de urmat

Așa cum se întâmplă în toate zonele lumii în care sunt realizate investiții în domeniul producției de mașini, noua uzină Tesla din Germania a atras atenția a tot mai mulți investitori.

Decizia Tesla de a construi uzina în Brandenburg este ca o dovadă de încredere și a transformat zona într-un loc în care „trebuie să investești” dacă ai o companie cu activități legate de mobilitatea viitorului, consideră Steffen Kammradt, director al Geschäftsführer der Wirtschaftsförderung Brandenburg (WFBB – Agenția de Dezvoltare Economică din Brandenburg).

Potrivit acestuia, echipa sa a decis să profite de investiția Tesla și a lansat o campanie de atragere a investitorilor din SUA, Japonia și Coreea de Sud în regiune.

„Facem publicitate în special în revistele de specialitate”, explică Kammradt menționând și că mesajele agenției transmit potențialilor investitoti ideea că în Brandenburg se dezvoltă acum mobilitatea, energia și industria viitorului. „Te poți baza pe această zonă”, continuă șeful WFBB.

Un atu al regiunii este și aeroportul din Berlin, acesta fiind o poartă atât de intrare importantă pentru orice persoană care are legături cu afacerile din zonă. În plus, deși forța de muncă devine tot mai greu de găsit în zonă, statele învecinate pot furniza încă suficiente resurse umane, iar grație aeroportului pot ajunge în Brandenburg și angajați din alte colțuri ale lumii.

Citește și:

Leave a Comment