Gabriela Firea confirmă reluarea lucrărilor la parcarea din Pantelimon la mai bine de un an după ce anunța finalizarea proiectului
Gabriela Firea, primarul general al Bucureștiului, a anunțat că a semnat contractul pentru realizarea parcării de tip Park&Ride (P&R) de la intersecţia şoselelor Pantelimon şi Vergului. Anunțul vine la mai bine de șapte ani de la inițierea proiectului și la peste 1 an de când Firea declara că proiectul a fost finalizat.
Conform „Planului de Mobilitate Urbană Durabilă“, Primăria Capitalei are în plan realizarea a șase parcări de tip Park&Ride. Dincolo de întârzierea cu care sunt realizate acestea, dacă vor fi construite vreodată, unele dintre ele par simple promisiuni cu proiecte realizate după ureche în birourile de la PMB. Park&Ride Pantelimon este doar un exemplu.
Încă din noiembrie 2016, Gabriela Firea susținea că toate cele şase parcări de tip Park&Ride prevăzute în „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă“ vor fi gata „într-un an, un an şi jumătate”. Ei bine, în afară de cea de la Străulești, realizată de Metrorex, nu de PMB, nicio altă parcare nu este finalizată. Nici măcar în lucru. Conform primarului general, la parcarea din Pantelimon, din zona Cora, lucrările ar fi trebuit să se reia în luna aprilie a anului trecut, însă la fața locului nu se află nici astăzi decât un gard și o groapă acoperită partial. Nici urmă de utilaje sau muncitori.
Cu toate acestea, într-o postare video de pe pagina de Facebook a primarului Gabriela Firea din data de 11 iulie 2018, cu titlul „Rezultate pentru bucureșteni. Anul doi (partea 1)”, în care sunt prezentate rezultatele primilor doi ani de mandat edilul anunța „obiectivele de infrastructură finalizate în ultimii doi ani”. Ulterior se vorbește despre „reabilitarea sistemului rutier și a liniei de tramvai șoseaua Iancului și șoseaua Pantelimon”, iar în final este menționată, „realizarea unui terminal multimodal la intersecția Pantelimon cu Vergului”. Eroarea din informațiile date chiar de edilul Bucureștiului a fost recunoscută chiar de oficialii PMB după ce presa a luat atitudine.
După mai bine de un an de la această eroare a Gabrieie Firea, pe 6 august 2019, aceasta a anunțat că a semnat „contractul pentru realizarea parcării de tip Park&Ride de la intersecţia Pantelimon-Vergului! După aproape şapte ani de când trebuia construită această parcare de tip P&R, am făcut, împreună cu specialiştii Primăriei Capitalei şi ai constructorului, toate demersurile astfel încât acest proiect, atât de important pentru descongestionarea traficului în Bucureşti, să fie deblocat! Am semnat contractul de execuţie, au fost obţinute toate avizele, inclusiv autorizaţia de construire şi s-a emis ordinul de începere a lucrărilor”, arată primarul general.
Construcția depinde de fondurile de la Ministerul Finanțelor
Parcarea, care va avea o capacitate de circa 500 de locuri, urmează să fie realizată în 12 luni, iar valoarea investiţiei va fi de aproximativ 21 de milioane de euro. Construcţia va fi realizată de Asocierea „Tehnologica Radion, TIAB şi VIA Proiect”.
„În ceea ce priveşte costurile de realizare a acestui proiect, ne bazăm, conform legii, pe un ritm firesc al încasărilor de la Ministerul de Finanţe. Reamintesc încă o dată că Primăria Capitalei nu încasează taxe şi impozite, bugetul Primăriei Generale fiind alimentat peste 90% din impozitul pe venit”, a precizat Firea.
Firea a adăugat că parcările de acest tip contribuie la fluidizarea traficului, întrucât le oferă nerezidenţilor care vin în Bucureşti zilnic, la muncă sau la studii, o alternativă la tranzitarea oraşului cu autoturismul propriu, respectiv posibilitatea să parcheze în spaţii special amenajate de unde au acces direct la transportul în comun. Totodată, facilităţile de tip P&R contribuie şi la degajarea parcărilor din zona centrală, a mai arătat Gabriela Firea.
Gropi și restricții de trafic
La fața locului se poate observa chiar și acum că terminalul intermodal este doar la stadiul de groapă înconjurată cu un gard. Totodată, suprafața asfaltică din zona intersecției Pantelimon cu șoseaua Vergului este plină de denivelări, iar linia de tramvai se termină într-un morman de pământ, tocmai pentru că zona de întoarcere a mijloacelor de transport ar fi trebuit să se afle în terminalul intermodal anunțat ca finalizat dar la care, de ani buni, nu lucrează nimeni. Conform proiectului, parcarea din Pantelimon va avea circa 500 de locuri dispuse pe trei niveluri, iar la parter va fi amenajat un terminal pentru tramvaie şi autobuze.