Share

Alianța Renault – Nissan și-a prezentat planul de electrificare: 23 mld. euro pentru 35 de modele 100% electrice

Grupurile Renault, Nissan și Mitsubishi, vor investi împreună 23 de miliarde de euro în următorii cinci ani pentru a dezvolta 35 de vehicule electrice.

Așa cum a anunțat deja LifeNews.ro încă de acum câteva zile, Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi a dezvăluit astăzi planul său de electrificare a gamei de produse pentru următorii cinci ani.

Strategia comună implică o investiție de 23 de miliarde de euro derulată în următorii cinci ani pentru dezvoltarea a 35 de vehicule electrice bazate pe cinci platforme comune. Acesta este primul anunț major al Alianței din care, prin apartenența la grupul Renault, face parte și Dacia, din perioada post Carlos Ghosn. De altfel, este tot prima dată când cei trei lideri de grupuri arată o poziție comună și un plan concret și coerent de continuare a relațiilor dintre Renault, Nissan și Mitsubishi.

Pe lângă cele 35 de noi vehicule 100% electrice, partenerii își propun să își asigure și o capacitate globală de producție a bateriilor de 220 GWh până în 2030.

Ca parte a noului plan, Renault va conduce dezvoltarea unei arhitecturi electrice și electronice comune și va prezenta primul său „vehicul definit complet de software” până în 2025.

Cei trei producători de automobile urmăresc ca platformele comune să sprijine aproximativ 80% dintre cele 90 de modele pe care le vor produce în 2026, în creștere față de aproximativ 60% în prezent.

Este important de menționat că noua investiție de 23 de miliarde de euro anunțată de noua echipă de conducere condusă de președintele Comitetului de Operare al Alianței, Jean-Dominique Senard, se adaugă unui plan investițional de 10 miliarde de euro aflat deja în derulare.

Ca urmare a acestui nou plan, Alianța va avea la nivelul anului 2030 cel puțin 35 de modele electrice, de trei ori mai multe față de cele 10 modele care sunt deja comercializate de Renault, Nissan și Mitsubishi.

Conform noii foi de parcurs pentru 2030, cele trei companii vor lansa cinci platforme comune de vehicule electrice care vor acoperi 90% dintre cele 35 de noi modele care vor ajunge pe piață până la finalul acestui deceniu.

Principale direcții de dezvoltare:
– Foaia de parcurs pentru 2030 se concentrează pe vehiculele pur electrice și pe mobilitatea conectată.
– Îmbunătățirea în utilizarea platformelor comune pentru a ajunge la 80% în 2026.
– Mitsubishi Motors își va consolida prezența în Europa cu două noi modele bazate pe cele mai bine vândute autoturisme Renault.
– Investiții de 23 de miliarde de euro în următorii cinci ani pentru a susține strategia ofensivă în electrificare.
– 35 de mașini noi complet electrice (EV) până în 2030, cea mai mare ofertă globală de vehicule electrice, bazate pe cinci platforme comune EV.
– Nissan va dezvălui un vehicul electric complet nou bazat pe platforma CMF-BEV a Alianței pentru a înlocui Micra în Europa. Vehicul va fi fabricat la Renault ElectriCity, centrul industrial electric din nordul Franței.
– Consolidarea strategiei comune pentru dezvoltarea de baterii care urmărește asigurarea unei capacități globale de producție de 220 GWh până în 2030.
– Nissan va conduce dezvoltarea tehnologiei inovatoare a bateriilor cu stare solidă în beneficiul tuturor membrilor Alianței
– Renault va conduce dezvoltarea arhitecturii electrice și electronice centralizate comune și va lansa primul vehicul definit complet de software până în 2025.

Alianța împarte deja câteva platforme pentru mașini electrice. Este vorba despre deja cunoscuta CMF-EV care stă atât la baza modelului Renault Megane E-Tech cât și a lui Nissan Ariya, precum și despre KEI-EV, o bază tehnologică pe care Mitsubishi și Nissan o folosesc pentru vehicule de foarte mici dimensiuni, așa-numitele „kei” japoneze.

Alături de aceste două platforme vor fi utilizate în comun și CMF-AEV, baza tehnologică a mașinilor electrice cu prețuri reduse precum Dacia Spring, CMF-BEV pentru vehicule electrice compacte și LCV-EV pentru vehicule comerciale ușoare.

Un detaliu important dezvăluit în cadrul noului plan este capacitatea Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi de a deveni, până în 2026, deci în doar patru ani, primul producător global de volum care introduce ecosistemul Google în mașinile sale.

Pentru mulți analiști noul plan al Alianței ridică multe semne de întrebare al căror răspuns va trebui așteptat în lunile următoare, însă cea mai importantă temă este dacă, sau cum, vor renunța la planurile solitare de electrificare deja anunțate cele trei entități Renault, Nissan și Mitsubishi. Acest „detaliu” poate fi extrem de important și pentru marca Dacia, parte a grupului francez Renault, care avea deja trasate liniile directoare ale dezvoltării de noi produse în baza planului Renaulution prezentat de Luca de Meo cu doar un an în urmă.

Citește și:

Leave a Comment