Share

IG Metall pune punctul pe „i”: Acționarii, nu doar angajații, să suporte criza din industria auto

IG Metall, sindicat care are în componență membri ai majorității uzinelor germane producătoare de mașini și componente auto consideră că povara crizei din industria auto nu ar trebui să fie suportată exclusiv de angajați, ci și de acționari.

Christiane Benner, președintele IG Metall solicită o contribuție din partea acționarilor din industria auto, care primesc dividende de la companiile în care dețin participații, în ciuda scăderii profiturilor.

„Trebuie să trecem împreună peste această situație”, afirmă Christiane Benner solicitând acționarilor producătorilor auto germani să contribuie la depășirea crizei din industrie. Acționarii ar trebui să accepte o reducere a valorii dividendelor.

Marile grupuri auto germane BMW, Mercedes-Benz și Volkswagen au anunțat recent scăderi semnificative ale profiturilor. Cu toate acestea, dividendele Volkswagen din acest an a fost de 6,30 euro pe acțiune ordinară și de 6,36 euro pe acțiune preferențială. BMW și Mercedes au plătit fiecare 4,30 euro.

La Volkswagen, principalul beneficiar al distribuției este holdingul Porsche SE, care deține aproape o treime dintre acțiunile ordinare și preferențiale. Porsche SE, la rândul său, este controlat de miliardarii Porsche și Piëch, care dețin și jumătate din capitalul social. Jumătate din totalul de 2,7 miliarde de euro distribuit din dividendul BMW revine moștenitorilor altor familii bogate, Stefan Quandt și Susanne Klatten.

„Avem discuții dificile pentru a ne asigura că angajații nu suportă singuri povara”, menționează Christiane Benner, care adaugă și că „problemele fiecărei companii în parte variază, dar situația industriei și a angajaților săi în ansamblu este deja precară”, ar provocările sunt din ce în ce mai mari.

În prezent, valorile de vânzări din perioada pre-coronavirus nu sunt atinse în UE. „Ca urmare, fabricile nu funcționează la capacitate maximă și purtăm discuții dificile pentru a ne asigura că angajații nu suportă singuri povara”, continuă Benner. Există, de asemenea, probleme interne pentru care conducerea ar trebui să-și asume responsabilitatea.

Conform presei germane, liderul celui mai puternic sindicat al țării consideră că firmele trebuie acum să demonstreze rezistență și să continue să investească în produse orientate spre viitor.

„Acest lucru va da roade, deși perioada de criză devine puțin cam lungă pentru unii”, a subliniat Benner. Potrivit liderului sindical, inovațiile sunt necesare, dar la fel este și sprijinul politicii industriale din partea Berlinului și Bruxellesului. Furnizorii au nevoie de sprijin pentru finanțarea restructurării, iar Europa are nevoie de propria industrie de baterii.

În plus, condițiile-cadru pentru transportul cu mașini electrificate sunt în prezent inadecvate. „Stimulentele pentru achiziții, infrastructura de încărcare, aprovizionarea cu materii prime, reciclarea – acestea sunt problemele (n. . – care trebuie abordate) pentru o politică industrială europeană în domeniul automobilelor”, a încheiat Benner. Foto (c) IG Metall

Leave a Comment