Share
Nicușor Dan speră că viitoarele drumuri radiale vor rezolva problema traficului în București

Nicușor Dan speră că viitoarele drumuri radiale vor rezolva problema traficului în București

Protocolul care prevede realizarea a zece drumuri radiale care să lege artere din Capitală de actuala centură, dar şi de inelul de autostradă care se construieşte în jurul Bucureştiului a fost semnat la Ministerul Transporturilor.

Protocolul de colaborare a fost semnat de ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, şi preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Petru Ştefan Thuma.

Edilul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că investiţiile din ultimii ani în infrastructura de transport au fost „punctuale”, realizându-se pasaje care descongestionau aglomeraţia dintr-o intersecţie, fără să rezolve „problema mare” a traficului din Bucureşti. Potrivit primarului, drumurile radiale şi trenul metropolitan sunt proiecte menite să „rezolve” această problemă.

„Avantajul autostrăzii de centură, în principal, dar şi al şoselei de centură este în primul rând că nu mai avem trafic de tranzit în Bucureşti, dar pentru ca să putem să folosim şi în interesul Bucureştiului, şi al Ilfovului şoseaua de centură şi autostrada de centură, este nevoie de aceste radiale. Dacă ne uităm la Iuliu Maniu, zona de vest a Bucureştiului, în momentul de faţă, Iuliu Maniu este sugrumat pentru că toată lumea – şi din partea sudică, şi din partea estică – îl foloseşte ca să iasă din Bucureşti. În momentul în care o să avem o ieşire pe bulevardul Timişoara şi în momentul în care o să avem o ieşire pe Giuleşti, o să luăm din presiunea pe Iuliu Maniu. Şi ce am spus pentru Iuliu Maniu e valabil pentru toate celelalte zone din Bucureşti”, a explicat Nicuşor Dan.

Protocolul, cu o valoare a investiţiei de 703,42 milioane de euro cu TVA, presupune conectarea Bucureştiului cu actuala centură şi cu Autostrada A0 prin zece drumuri radiale, cu o lungime de peste 96,43 de kilometri, care vor intersecta 30 de unităţi administrativ-teritoriale, în 31 de noduri rutiere, conform unui comunicat transmis de CJ Ilfov.

În scopul operaţionalizării acestui proiect, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat încheierea protocolului, aducând însă şi două amendamente. Ulterior, Consiliul Judeţean Ilfov a modificat la rândul său proiectul de hotărâre iniţial. Drept urmare, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi actualizat numai după punerea în dezbatere publică a noilor soluţii. Totodată, zona Băneasa-Nord va fi conectată la sistemul de drumuri radiale propus în proiect, prin realizarea unei conexiuni din nodul aferent DR5 de la nivelul DNCB până la Aleea Teişani.

Două noduri rutiere principale

„Proiectul Orbital Bucureşti va avea 31 de noduri rutiere, cu două noduri rutiere principale, cu rolul de a conecta reţeaua existentă la Autostrada A0. Este vorba despre Nodul rutier 1, care va conecta DJ 200 la Autostrada A0, pe teritoriul localităţii Ştefăneştii de Jos, şi va avea un cost total estimat de 7,14 milioane de euro cu TVA. Al doilea Nod rutier principal va realiza legătura între DN 3 şi Autostrada A0 (Pantelimon), cu un cost total estimat la 14,90 milioane de euro cu TVA”, precizează CJ Ilfov.

Finanţarea se va asigura din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Operaţional Transport 2021-2027. Estimativ, primele drumuri radiale vor fi deschise traficului în anul 2026.

Cele zece drumuri radiale sunt:

  • DR1 – Vest Expres: lungime de 8,98 km, realizează legătura între Autostrada A0 – Drumul Naţional Centura Bucureşti (DNCB) – bd. Timişoara;
  • DR2 – Autostrada A1: lungime de 12,02 km, scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 şi km 23 al Autostrăzii A1;
  • DR3 – Giuleşti Expres: lungime de 10,37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungeşte până la DNCB, apoi realizează legătura cu Calea Giuleşti;
  • DR4 – Nord Expres: lungime de 12,59 km, realizează conexiunea localităţii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeşte spre DNCB şi bd. Poligrafiei;
  • DR5 – Pipera Expres : lungime de 8,70 km, realizează legătura între Autostrada A0 şi localităţile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetraţie Aleea Teişani;
  • DR6 – Afumaţi Expres : lungime de 4,39 km, realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localităţii Afumaţi;
  • DR7 – Est Expres : lungime de 6,10 km, conectează Moara Domnească la Autostrada A0 şi realizează legătura municipiului Bucureşti la A0 prin Dobroeşti – Pantelimon – DNCB – A0;
  • DR8 – Splai Expres, lungime de 5,49 km, conectează Autostrada A0 cu Bucureşti prin legătura la DNCB şi Splaiul Unirii, dar şi conexiunea cu zona metropolitană prin Nodul Cernica;
  • DR9 – Sud Expres; lungime de 13,86 km, realizează conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – bd. Metalurgiei / Gara Progresu;
  • DR10 – Măgurele Expres: lungime de 9,62 km, realizează legătura Autostrăzii A0 la DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari.

Citește și:

Leave a Comment