Share
TEST Hyundai Santa Fe: Nava amiral

TEST Hyundai Santa Fe: Nava amiral

Marca Hyundai continuă să uimească prin evoluția sa pe piața din România, iar unul dintre vectorii acestei creșteri a vânzărilor este noul SUV Santa Fe.

Segmentul SUV-urilor de mari dimensiuni a atras întotdeauna românii. Dorința lor de a se simți adevărați stăpâni ai șoselelor și atuurile incontestabile ale acestor vehicule au făcut ca, în ciuda emisiilor mai mari decât ale vehiculelor cu dimensiuni mai reduse, segmentul să se mențină printre cele mai căutate de pe piață.

În acest context, Hyundai a reînnoit modelul Santa Fe, nava amiral a flotei sale de vehicule, adăugând unui design spectaculos sisteme de propulsie moderne și echipamente de comandă, control și confort de ultimă oră. Rezultate nu au întârziat să apară și, în primul semestru din 2021, 87 de români au înmatriculat câte un Hyundai Santa Fe, în creștere cu 38,1% față de prima jumătate a lui 2020. De asemenea, modelul a atins performanțe spectaculoase și în Europa, acolo unde vehiculul a fost înmatriculat în primele șase luni ale acestui an în 6.923 de exemplare, cu 54% mai multe decât în aceeași perioadă a anului anterior.

Cum cei mai mulți dintre clienții Hyundai Santa Fe din România au ales varianta dotată cu tracțiune integrală și motor diesel de 2.2 litri care dezvoltă 202 CP, am decis să testăm acest model pentru a înțelege care sunt principalele sale atuuri și, eventual, lipsuri.

Design remarcabil

Cei care își amintesc generațiile anterioare ale modelului Hyundai Santa Fe nu au cum să evite un fior atunci când descoperă noul vehicul. Mai ales dacă îl compară cu imaginea SUV-ului de la începutul anilor 2000.

Cel mai longeviv SUV al gamei Hyundai, care are deja 20 de ani pe piața europeană, a fost apreciat de-a lungul timpului pentru confortul, performanțele, designul funcțional al habitaclului și multitudinea dotărilor disponibile în versiunea de bază.

Ei bine, acum, pe lânga cele două opțiuni de propulsie – hybrid și plug-in hybrid – introduse în premieră, cea mai recentă generație prezintă un design distinctiv și impunător, precum și noi tehnologii de siguranță.

„Liniile îndrăznețe, care se întind de o parte și de cealaltă a caroseriei, conferă modelului un aspect robust dar rafinat, în conformitate cu cerințele clienților din acest segment. În plus, au fost adăugate numeroase funcții care accentuează caracterul practic de autovehicul dedicat familiei fără a compromite plăcerea de a conduce”, explica, în momentul lansării pe piață a modelului, SangYup Lee, Executive Vice President & Global Head al Hyundai Design Center.

Într-adevăr, cel mai recent Hyundai Santa Fe are o parte frontală care se remarcă prin designul 3D al grilei completat de lumini de zi în forma literei „T”. Extremitățile părții frontale sunt dominate de orificiile aerodinamice orientate vertical care contribuie la optimizarea fluxului de aer. Pasajele puternic arcuite ale roților, alături de jantele de 20 de inchi, conturează personalitatea puternică a autovehiculului. În partea posterioară bara de protecție a fost modificată pentru a obține un aspect general armonios. Dimensiunile generoase sunt accentuate de grafica orizontală a stopurilor unite printr-o bandă reflectorizantă de culoare roșie.

În habitaclu, consola centrală a fost complet reproiectată. Sistemul de infotainment dispune acum de un ecran de 10,25 inchi, completat de noul instrumentar de bord de 12,3 inchi. Santa Fe include pentru prima dată selectorul Terrain Mode amplasat în consola centrală. Acesta permite o comutare rapidă între modurile de condus.

În comparație cu generația anterioară, spațiul interior a fost suplimentat grație atuurilor noii platforme. Ca urmare a actualizarii acesteia, Santa Fe oferă acum spațiu suplimentar pentru picioare, iar spațiul pentru bagaje a fost, de asemenea, reconfigurat. Portbagajul versiunii cu cinci locuri a fost suplimentat cu 9 l ajungând la o capacitate totală de 634 de litri.

Hyundai Santa Fe, un etalon în privința echipamentelor electronice

Dincolo de design, spațiu sau confort, noul Hyundai Santa Fe atrage atenția prin mulțimea de echipamente puse la dispoziția șoferului și pasagerilor. La fel ca generația anterioară, mașina dispune de tehnologia HTRAC dezvoltată de Hyundai, însă selectorul Terrain Mode are ca opțiune Smart Driving Mode care recunoaște și selectează automat modul de condus.

Santa Fe este echipat, desigur, cu un head-up display (HUD) care oferă informații relevante despre viteza de deplasare, indicații de navigație, nivel de combustibil, precum și alerte de siguranță. Mai mult chiar, cu ajutorul Apple CarPlay și Android Auto, disponibile acum wireless, funcțiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afișate pe ecranul autovehiculului. Sistemul de încărcare wireless, disponibil în consola centrală, permite încărcarea cu până la 15 W.

Nu trebuie omis nici pachetul Hyundai SmartSense care integrează cele mai recente tehnologii pentru siguranță. Santa Fe este echipat în premieră cu sistemul de asistență pentru condusul pe autostradă (HDA). Funcția combină sistemul de asistență la menținerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizând senzori și date de navigație pentru a ajusta automat viteza. O altă funcție nouă, sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni în timpul parcării cu spatele (PCA), utilizează camera și senzorii din spate pentru a detecta obstacolele avertizând conducătorul auto și aplicând automat frâna pentru a evita o coliziune.

Dincolo de toate acestea, dotarea care atrage atenția încă de la primele schimbări de direcție evidențiate prin acționarea sistemului de semnalizare este proiectarea imaginilor din unghiul-mort pe ceasurile de bord. Aparent doar o dotare menită să ia ochii, în timpul utilizării aceasta se dovedește extrem de utilă și bine-venită.

Hyundai Santa Fe, un SUV puternic și stabil

În timpul testului desfășurat pe mai bine de 500 km, Hyundai Santa Fe a dovedit nu doar că este un vehicul în pas cu vremurile, ci și unul puternic și stabil la viteze mari și în viraje. Dotat cu motorul de 2.2 litri care dezvoltă 202 CP și cu transmisia automată 8 DCT, vehiculul a depășit cu aplomb chiar și obstacolele întâlnite pe un drum forestier cu urcări și coborâri bruște. Unde mai pui că pe autostradă sistemele electronice au asigurat un confort binevenit, iar în virajele de pe drumurile sinuoase de munte, stablitatea s-a dovedit mult peste așteptări.

Desigur, așa cum era de așteptat, performanțele, confortul și dinamica au un preț. Care, în cazul variantei testate – 2.2 CRDi – 202 CP, 4 WD, 8 DCT, Luxury – urcă până la 51.955 de euro, sumă care poate fi însă redusă la 46.291 euro grație unor oferte ale importatorului Hyundai în România.

Citește și:

Leave a Comment