Share
TEST Hyundai Tucson: Estetică îndrăzneață, tehnologie de top

TEST Hyundai Tucson: Estetică îndrăzneață, tehnologie de top

Ajuns la a patra generație, SUV-ul Hyundai Tucson uimește prin modificările radicale aduse de designeri. În materie de tehnologie vehiculul face un imens pas înainte.

Cei care își amintesc aspectul primului model Hyundai Tucson ajuns la începutul anilor 2000 pe piața din România vor fi cu siguranță suprinși de designul celei de a patra generații. Nimic din liniile îmbătrânite și mult prea cuminți ale primului Tucson comercializat în Europa nu se mai regăsește pe noul model care atrage clienții din România ca un magnet. În locul unui SUV fără pretenții, Hyundai a adus în acest an pe piață un Tucson care surprinde atât prin design cât și prin materialele utilizate și tehnologia prezentă la bord.

Atracția clienților români pentru acest nou vehicul este dovedită de cifrele de vânzări ale clasei SUV din primele cinci luni ale acestui an. Hyundai Tucson a fost achiziționat până la finalul lui iunie în 1.185 de exemplare, mult peste concurenți ca Suzuki Vitara, Toyota RAV4 sau Kia Sportage și foarte aproape de modelul Ford Puma produs la Craiova. Aflat pe poziția a treia în clasamentul vânzărilor de SUV-uri, noul Tucson poate fi comandat atât cu motoare termice cât și cu sisteme hibrid sau chiar plug-in hybrid, toate versiunile fiind dotate cu tracțiune integrală.

Hyundai Tucson, vedetă la Cars & Roads

Testat de LifeNews.ro în timpul turului Cars & Roads care a străbătut de-a lungul a șapte zile mai bine de jumătate din țară, pornind de la București către Covasna, Cluj-Napoca, Oradea și, mai apoi, revenind în Capitală prin Budureasa, Alba Iulia și Vulcan, noul Hyundai Tucson s-a dovedit un companion apreciat de toți cei 18 jurnaliști specializați în domeniul auto care au luat parte la eveniment.

Pornind de la designul exterior și interior, tehnologia prezentă la bord și confortul asigurat pasagerilor, SUV-ul compact s-a remarcat printr-o ținută de drum plăcută și detalii care par aferente mai degrabă unui vehicul premium decât unuia de volum.

Hyundai Tucson

Dotat cu sistemul de propulsie hibrid 1.6 T-GDI, transmisie automată cu șase trepte și tracțiune integrală, noul Tucson a parcurs cu brio atât drumurile aglomerate din marile orașe cât și segmente de autostradă, șosele pline de viraje, pante abrupte și chiar scurte segmente off-road. În ciuda solicitării în diferite situații de drum și trafic, modelul Hyundai cu 230 CP și 350 Nm a afișat un consum foarte bun pentru un SUV compact cu tracțiune integrală – circa 7 l / 100 km.

De altfel, pentru că opiniile nostre despre Hyundai Tucson pot fi subiective, am încercat să aflăm de la câțiva colegi de drum păreri cât mai avizate. Astfel, Dan Scarlat, jurnalist Top Gear, consideră că „orice discuție despre noul Tucson trebuie să înceapă cu designul său, care este excelent. Probabil, este un motiv foarte important pentru care se și vinde atât de bine. Mi-ar fi foarte greu să găsesc vreun detaliu care nu funcționează în tot ansamblul: luminile de zi sunt un adevărat spectacol în arhitectura grilei, stopurile dau o notă atât hi-tech, cât și sportivă, iar muchiile caroseriei întregesc acest design foarte omogen. Noul Tucson nu este o evoluție a vechii generații, ci este un model complet nou inclusiv din punct de vedere al personalității”.

Constantin Ciobanu de la Adevărul Auto  este de părere că „la capitolul design limita este creativitatea, dar problema apare la materializare. Din fericire pentru Hyundai consider că au reușit rarisima performanță de a oferi o mașină cu o imagine de mâine care reușește să fie funcțională cu posibilitățile tehnice de astăzi. În același timp, salut generozitatea de a oferi creativitate pe un model de volum. Tucson este un SUV compact care ar trebui să convingă mulți clienți. Și se pare că deja o face”.

Iar Dragoș Băltățeanu de la AutoExpert a concluzionat că „Tucson este plin de gadget-uri noi, ca Blind Spot Assist, ce îți oferă imagini din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare direct pe ecranul din fața celui de la volan atunci când este semnalizată schimbarea direcției. Sistemul multimedia are acum un ecran generos care răspunde foarte rapid la comenzi, iar integrarea Apple CarPlay este perfectă. Spațiul interior este generos și suficient pentru o familie cu patru sau cinci membri”.

Dincolo de aceste opinii, la rândul lor subiective desigur, noi considerăm că Hyundai Tucson este o surpriză plăcută tocmai pentru că nu mai seamănă deloc, nici la design și nici la comportament rutier, cu ceea ce știam despre versiunile sale anterioare. Se apropie foarte mult de imaginea unui SUV premium și ascunde detalii interesante pe care le descoperi doar după ce petreci ceva timp alături de el. Ca idee, deși pare să nu aibă ștergător pentru hayon, acesta se află bine ascuns sub elementele de caroserie. În ciuda masei relativ mari și a caroseriei specifice unui SUV cu tot ce presupune asta, mașina asigură o stabilitate bună în viraje și, chiar mai important, îți câștigă, cu timpul, încrederea.

Parametric Dynamics și Sensuous Sportiness

Două englezisme menite să atragă atenția fac parte din noul vocabular Hyundai. Exteriorul modelului a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai numesc „Parametric Dynamics”, un stil care folosește linii, fațete, unghiuri și forme, pentru o estetică îndrăzneață și remarcabilă, precum și pentru a adăuga un aer futurist noului model. Noua temă de design este evidențiată de luminile de zi (DRL), perfect integrate în grila frontală. Datorita tehnologiei „half-miror”, în momentul în care luminile de întâlnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozează în forme asemănătoare pietrelor prețioase, conferind o alură spectaculoasă elementelor aerodinamice.

În comparatie cu varianta anterioară, caroseria noului Hyundai Tucson este mai lungă și mai amplă. Capota alungită, consolele scurte și ampatamentul extins conferă autovehiculului un aspect progresist, păstrând totodată caracterul impunător. Modelul integrează limbajul de design Hyundai „Sensuous Sportiness”, care se remarcă prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proporție, arhitectură, stil și tehnologie.

În interior, lucrurile par chiar mai interesante decât în exterior. Mai ales pentru cei care cunosc istoria modelului. Noul Tucson beneficiază de o consolă cu display integral, dispunând acum de un ecran 10,25 inchi care încorporează navigația, climatizarea și detalii despre toate sistemele electronice ale mașinii.

Formele sinuoase contribuie la senzația de spațiu deschis, în timp ce marginile bordului se îmbină perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrală și ajung până la portierele din spate armonizează materialele utilizate. Și, dacă tot vorbim despre materiale, trebuie spus că în toate zonele aflate la îndemâna șoferului sau a pasagerilor acestea sunt moi și plăcute la atingere, plasticul dur fiind rezervat doar spațiilor din partea de jos a habitaclului.

Poziționată ergonomic, consola centrală a fost complet reproiectată utilizand tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt poziționate în partea inferioară a consolei, în spațiul destinat încărcării wireless, precum și în buzunarele portierelor.

Despre sistemele de comandă și control ale SUV-ului sunt atât de multe de spus, ele fiind extrem de multe și compleze, încât ne-ar fi necesare câteva zeci de pagini. Ne rezumăm la a spune că, în versiunea testată, Luxury, e greu să descoperi că îți lipsește ceva. De la sisteme de siguranță precum menținerea benzii de rulare sau asistența pentru condusul pe autostrada (HDA) care ajustează automat viteza și menține distanța față de alte vehicule, până la sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afișează pe ecranul principal zonele laterale și din spate ale autovehiculului în momentul în care este activat semnalul pentru schimbarea direcției, Hyundai Tucson pare mai degrabă un vehicul din segmentul premium decât din cel de volum.

Noul Hyundai Tucson poate fi achiziționat în varinanta „de bază” Comfort+ cu 20.944 de euro, sumă rezultată din discounturi acordate de importator de la prețul de catalog de 24.942 de euro, iar în cea de top – Luxury – cu 42.364 euro (versiunea plug-in hybrid), preț de asemenea redus de la 46.362 euro. (Foto: Ciprian Mihai)

Citește și:

Leave a Comment