Share

Aceasta este Dacia Jogger: Break, monovolum și SUV, toate la un loc

LifeNews.ro a fost la Paris pentru a vedea noul model Dacia Jogger înaintea premierei mondiale. Iată toate detaliile celui mai mare vehicul al mărcii românești.

Știm de mai bine de un an că Dacia va include în gama sa un nou model. Unul cu totul diferit de ceea ce a oferit marca până acum. S-a spus despre viitorul vehicul cu șapte locuri – care, de la finalul lui august are și un nume mai mult sau mai puțin inspirat, Dacia Jogger – că va fi un break. Sau un monovolum. Poate un SUV. Ei bine, după ce am descoperit cu propriii ochi noul model putem spune că va fi toate acestea la un loc. Sau, ca să respectăm noile tendințe din industrie, un crossover.

Dacia Jogger este un break pentru că, derivat din Sandero, are partea frontală a acestuia și o lungime impresionantă de 4,547 m. Este un monovolum pentru că în în habitaclul dintr-o singură celulă încap până la șapte persoane cu bagajele aferente. Și este un SUV pentru că are o gardă la sol de nu mai puțin de 200 mm. Mai mult chiar, ediția specială Extreme văzută de noi la Paris, poartă pe caroserie elemente asemănătoare celor prezente deja pe modele Stepway ale producătorului autohton deținut de grupul Renault.

Dacia Jogger, cel mai lung model al mărcii

Revenind la dimensiuni, trebuie spus, pentru că imaginile pot înșela ochii, că modelul Dacia Jogger este mai lung cu 74 mm decât prima generație Logan MCV și cu 49 mm decât Lodgy. De asemenea, ampatamentul noului vehicul – 2.897 mm –  îl depășește cu 87 mm pe cel al monovolumului Lodgy și este mai mic cu doar 8 mm față de cel al break-ului Logan MCV (prima generație).

Citește și:
– TEST Dacia Duster facelift: Modernizare la cererea clienților

Cum ambele modele cu care am făcut comparația ofereau spațiu pentru până la șapte pasageri vă puteți închipui acum pe unde se află noul Jogger în privința dimensiunilor exterioare. Doar că, la cele de mai sus trebuie să adăugați un volum al portbagajului de 213 litri cu toate scaunele aflate în poziție normală. Pentru comparație, monovolumul Lodgy avea un portbagaj de 207 litri, iar în cazul Logan MCV (prima variantă) spațiul pentru bagaje era inexistent. În cazul găzduirii a doar două persoane pe scaunele din față (cu bancheta din mijloc rabatată și scaunele de pe rândul 3 scoase) , Jogger poate transporta până la 1.819 litri. În aceeași configurație în mașină au loc obiecte cu o lungime maximă de 1.150 mm.

Și, pentru a încheia capitolul dimensiuni, trebuie spus că mașina poate transporta fără probleme șapte persoane așa cum a promis producătorul. Înălțimea habitaclului și distanțele dintre scaune permit o călătorie confortabilă – în limitele Dacia – chiar dacă toți pasagerii sunt adulți. Inclusiv pe al treilea rând de scaune! Singurul punct în care ar mai fi fost nevoie de ceva spațiu este cel oferit de bancheta din mijloc, pe lățime. Acolo, trei pasageri adulți ar putea avea o problemă să călătorească mult timp „umăr la umăr”.

Este important de menționat că, în interior, Dacia Jogger oferă și spații de depozitare care cumulează 24 de litri.

Fratele mai mare al gamei Dacia

Am început, atipic, cu interiorul, pentru că acest capitol este, în opinia noastră, cel mai important pentru potențialii clienți ai Jogger. Din exterior, noul model poate fi ușor identificat ca aparținând mărcii Dacia. Asta dacă este privit către partea frontală, unde chiar și un neavizat poate recunoaște liniile clare preluate de la Sandero Stepway, pentru că din spate vehiculul aduce mai degrabă cu un model Volvo. Observat din lateral Jogger își arată cu adevărat dimensiunile, iar modul în care designerii au reușit să asigure majorarea spațiului din habitaclu pare asemănător celui utilizat de cehi pentru Skoda Roomster. Asta pentru că în zona pilonului B – mai lat decât cel al modelelor Logan sau Sandero – se observă o supraînălțare, oarecum artificială, dar foarte utilă pentru pasagerii așezați pe rândurile doi și trei de scaune.

Grație blocurilor optice verticale amplasate pe înălțimea pilonilor C, hayonul are dimensiuni generoase. La acest detaliu important pentru spațiul de încărcare se adaugă șinele de pe plafon, care, ca și la Sandero Stepway, pot fi mutate transversal atunci când este amplasat un portbagaj suplimentar sau un suport pentru biciclete sau schiuri, dar și protecțiile din plastic din zona roților și partea de jos a ușilor. Și, dacă tot vorbim despre uși, merită menționat faptul că accesul către rândurile doi și trei de scaune este facilitat prin extinderea celor din spate. Acestea au o lățime apropiată de cea a ușilor din față.

În rest, Jogger este o Dacia din generația nouă cu tot ce presupune asta, de la farurile cu semnătura „Y” până la bord, echipamente electronice de comandă, control și entertainment.

Noul model Dacia cu șapte locuri are la bază aceeași platformă CMF-B ca și modelele Logan și Sandero, sau Renault Clio și Captur, iar asta a permis, pe lângă amplasarea unei noi game de propulsoare, dotarea mașinii cu cele mai noi echipamente de siguranță și asistență la condus. Jogger are, prin urmare, Emergency Brake Assist, Blind Spot Warning, Park Assist sau Hill Start Assist, precum și cele trei variante de sistem multimedia – Media Control, Media Display sau Media Nav.

Primul sistem hibrid din istoria Dacia

În privința sistemelor de propulsie, Dacia Jogger va porni la drum cu deja cunoscutul ECO-G 100, motorul care poate fi alimentat dual, cu benzină și GPL, și oferă o autonomie cumulată de peste 1.000 km. De asemenea, tot în momentul deschiderii comenzilor – luna noiembrie a acestui an după cum au declarat oficialii Dacia prezenți la prezentarea de la Paris – clienții vor putea opta pentru un propulsor cu totul nou în gamă, TCe 110.  Acesta are la bază motorul de 1.0 litri, cu trei cilindri, și injecție directă.

Dacia Jogger - (c) LifeNews (2)

Ulterior, în 2023, aceeași oficiali Dacia promit dotarea mașinii cu primul sistem full-hybrid din istoria mărcii. Pentru asta va fi utilizată o soluție care poate fi descoperită în prezent pe Renault Clio. Tehnologia implică utilizarea unui motor termic de 1.6 litri și două motoare electrice – unul pentru deplasare și altul pentru pornire. Puterea oferită este de 140 CP. Grație frânării regenerative și bateriilor de 1,2 kW vehiculul poate parcurge distanțe reduse în regim 100% electric. Cei de la Dacia susțin chiar că 80% din drumul parcurs în orașe poate fi acoperit în regim electric, reducând astfel consumul de carburant cu 40%. Desigur, aceste date sunt colectate după testări realizate de producător în condiții specifice. Sistemul hibrid care va fi amplasat pe Dacia Jogger va fi completat de o transmisie automată preluată, la fel, de pe Renault Clio.

Preț estimat surprinzător

În timpul prezentării de la Paris, Andreea Guinea, manager de produs pentru Dacia Jogger, a dezvăluit și faptul că modelul de bază al gamei are în prezent un preț estimat de circa 15.000 de euro. Desigur, până la momentul lansării comenzilor, în noiembrie 2021, această valoare poate suferi modificări, însă reperul dat este foarte important pentru cei care își fac planuri de achiziție a unui astfel de vehicul. Iar, comparând mere cu mere, Jogger are șansa de a deveni, la fel ca și celelalte modele Dacia în segmentele lor, cel mai accesibil model existent pe piață.

Alt detaliu important oferit de oficialii Dacia este decizia conducerii Renault de a aloca Jogger pentru producție uzinei de la Mioveni. Astfel, fabrica din România își va completa portofoliul compus acum din Duster, Sandero Stepway și Logan cu un al patrulea model. Totodată, această informație dezvăluie faptul că oficialii Renault nu se așteaptă la vânzări majore ale acestui model, capacitatea de producție a uzinei fiind insuficientă în prezent pentru creșteri majore ale ritmului de asamblare. De altfel, făcând parte dintr-un segment dedicat familiilor numeroase sau afacerilor care presupun transportul a mai mult de cinci persoane, Dacia Jogger intră într-o zonă a pieței destul de restrictivă. Acesta este motivul pentru care, în prezent, puține mărci de volum mai au în portofoliu monovolume sau vehicule de tip crossover cu șapte locuri.

Dacia Jogger - (c) LifeNews (4)

Este demn de menționat și faptul că modelul Jogger a fost prezentat la Paris ca vehicul de clasă compactă (C) în ciuda faptului că în planul Renaulution dezvăluit la începutul acestui an de Luca de Meo, CEO al grupului Renault, și Denis le Vot, CEO al mărcii Dacia, primul model compact al mărcii românești ar fi trebuit să fie SUV-ul Bigster, programat pentru lansare în 2024 – 2025.

Premiera mondială a modelului Dacia Jogger va avea loc pe 6 septembrie la standul Dacia de la IAA Mobility Munchen, alături de facelift-ul SUV-ului Duster și de micul model electric Spring.

Citește și:

Dacia Jogger - (c) LifeNews (5)

Leave a Comment