Share
Șeful BMW și ACEA solicită CE reglementări clare privind rețelele de încărcare pentru mașini electrice

Șeful BMW și ACEA solicită CE reglementări clare privind rețelele de încărcare pentru mașini electrice

Reacțiile la intenția Comisiei Europene de a impune accelerarea electrificării vehiculelor sunt tot mai dure. După VDA și CLEPA, șeful ACEA solicită impunerea unui număr minimal de stații de încărcare în fiecare stat UE.

Cu zece zile în urmă, un articol din publicație Politico, bine ancorată în realitățile de la Bruxelles, nota că la Comisia Europeană se discută intens interzicerea vânzării de mașini alimentate cu benzină sau motorină nu mai departe de 2035. Deși inițial părea o știre greu de crezut, reacțiile vehemente ale unor mari asociații europene din industria auto au demonstrat că intenția este cât se poate de credibilă.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de CO2 ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal care prevedeau atingerea emisiilor zero abia în 2050. Mai mult chiar, sursele Politico arată că oficialii Comisiei analizează în prezent posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Apoi, în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100%.

VDA și CLEPA au reacționat imediat

„Asta nu ar însemna nu doar sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și sfârșitul mașinilor hoibrid cu încărcare la priză”, a declarat Hildegard Müller, cea care conduce puternica asociație a constructorilor auto germani Verband der Automobilindustrie (VDA).

Într-o luare de poziție dată publicității ea a menționat și că o astfel de măsură „este opusul deschiderii către tehnologie pe care Comisia și vicepreședintele său Timmermans l-au susținut întotdeauna. Restricționarea tehnologiilor la o singură opțiune într-o perioadă atât de scurtă este discutabilă și, în plus, nu ia în considerare în niciun fel interesele consumatorilor”.

„Dacă aveți în plan să cumpărați o mașină nouă în 2036 nu va fi o alegere. Mașina va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura neceasă pentru a o încărca”, a declarat și Sigrid de Vries, cea care îndeplinește funcția de secretar general al CLEPA (Asociația Europeană a Furnizorilor Auto).

Reacție întârziată, dar fermă a ACEA

Deși a întârziat să ia poziție față de intenția Comisiei Europene, ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), ce mai puternică grupare a producătorilor de vehicule de pe continent, a revenit la finalul săptămânii trecute cu o declarație a președintelui său, Oliver Zipse, același care are și funcția de CEO al grupului BMW.

Conform acestuia, producătorii de autovehicule din Europa sunt deschiși la impunerea unor obiective de reducere a emisiilor de CO2 chiar mai stricte pentru 2030, însă cu condiția ca CE să stabilească un cadru potrivit. În lumina viitoarei revizuiri a standardelor de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, acest lucru înseamnă că obiectivele mai stricte de reducere a emisiilor trebuie să meargă mână în mână cu angajamente la fel de ambițioase în materie de infrastructură din partea guvernelor naționale.

„Îndemnăm Comisia Europeană să elaboreze un cadru revizuit, care să aibă ca rezultat impunerea unor obiective obligatorii în privința infrastructurii de încărcare din toate statele membre. Fără aceste ținte transformarea mobilității va pierde din impuls. O rețea extinsă de încărcare poate permite producătorilor să mențină dimensiuni moderate ale pachetelor de baterii reducând astfel costurile vehiculelor”, a declarat Oliver Zipse.

Conform șefului ACEA și al BMW, acest lucru este crucial pentru ca mobilitatea electrică să fie accesibilă întrucât va permite electrificarea mașinilor de volum la prețuri cuprinse între 15.000 și 30.000 de euro.

Citește și:
– Comisia Europeană are în plan interzicerea vânzărilor de mașini convenționale din 2035

Zipse a avertizat și că „gospodăria tipică din UE nu are bugetul necesar pentru a achiziționa mașini cu baterii mari și scumpe. Fără opțiuni de încărcare, mobilitatea acestor clienți va fi efectiv limitată”.

Chiar mai acid în exprimare, oficialul s-a întrebat retoric „ce imagine avem în minte când ne gândim la Europa în 2030, 2040 sau 2050? Noua Europă «verde» va fi condusă de o cultură a interdicțiilor și a restricțiilor sau este una care stimulează inovațiea și competitivitatea?”.

În acest context, ACEA îndeamnă Comisia Europeană să profite de oportunitatea viitoarei directive privind infrastructura combustibililor alternativi pentru a introduce în cele din urmă obiective obligatorii pentru infrastructura din toate statele membre. „Fără aceste ținte, vom ajunge la un blocaj pentru e-mobilitate și transformarea va pierde din avânt”, a explicat Zipse.

În plus, președintele ACEA a explicat că, pe drumul către emisii zero, fiecare tehnologie disponibilă trebuie să-și joace rolul său. Industria trebuie să utilizeze toate tehnologiile disponibile pentru a reduce amprenta de carbon a parcului de vehicule.

„Trebuie să ne asigurăm că această transformare nu ne limitează mobilitatea. Fie pentru economie, pentru relațiile noastre personale, pentru coeziune socială și participare – nivelul de mobilitate este un indicator clar al progresului”, a concluzionat Oliver Zipse.

Citește și:

Leave a Comment