Share
În București vor fi supraînălțate trecerile de pietoni nesemaforizate situate îmn apropierea școlilor

În București vor fi supraînălțate trecerile de pietoni nesemaforizate situate îmn apropierea școlilor

Un proiect de hotărâre adoptat în şedinţa de astăzi a Consiliului General al Capitalei (CGMB) prevede ca trecerile de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de unităţile de învăţământ să fie supraînălţate.

„În vederea sporirii gradului de siguranţă rutieră din proximitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Bucureşti, se aprobă demararea procedurilor de supraînălţare a trecerilor de pietoni nesemaforizate situate la o distanţă mai mică de 300 de metri de oricare din intrările în incinta acestora, acolo unde nu se afectează circulaţia mijloacelor de transport în comun”, se menționează în proiect.

După adoptarea hotărârii, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că tocmai a primit un mesaj de mulţumire din partea unui bucureştean care a sugerat extinderea prevederii şi pentru locurile de joacă amplasate lângă stradă.

În cadrul dezbaterilor, consilierul municipal PSD Aurelian Bădulescu a întrebat dacă nu cumva aceste supraînălţări ar putea reprezenta un pericol pentru şoferi, în special pentru cei care conduc maşini mari, aşa cum sunt cele de pompieri.

Iniţiatoarea actului normativ, Ana Maria Ciceală, a replicat că în vederea elaborării proiectului au fost consultaţi specialişti, inclusiv proiectanţi. Ea a arătat că studiile pentru creşterea siguranţei rutiere prevăd astfel de soluţii, care sunt susţinute inclusiv de către cetăţeni. Ciceală a menţionat că trecerile de pietoni ar urma să fie supraînălţate la nivelul trotuarelor.

Potrivit hotărârii, trecerile de pietoni respective vor fi stabilite de către administratorii drumurilor, sub coordonarea Administraţiei Străzilor, cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie a Municipiului Bucureşti.

Lucrările necesare supraînălţării vor fi realizate în baza criteriilor tehnice stabilite printr-un studiu realizat de Administraţia Străzilor. Documentaţiile tehnico-economice ale lucrărilor vor fi supuse aprobării CGMB sau a Consiliilor locale de sector.

Conform referatului de aprobare, semnat de Ciceală, în România, în fiecare dintre ultimii zece ani, între 1.800 – 2.100 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere. Totodată, ţara noastră se clasează pe primul loc la nivel european în ceea ce priveşte numărul de decese din accidente rutiere raportate la numărul de locuitori. Conform unui raport CE, media europeană în 2019 a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, în timp ce în România s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori.

Consilierul municipal USR PLUS susţine că supraînălţarea este de preferat altor metode, în condiţiile în care dungile de vopsea în relief, limitatoarele de viteză din plastic, cauciuc sau asfalt cu lăţime de 40-50 cm şi indicatoarele de semnalizare sau presemnalizare nu sunt suficiente, deoarece nu obligă şoferii să încetinească.

Leave a Comment