Share
A treia generație Nissan Qashqai, cu o platformă tehnică nouă, se apropie de debut

A treia generație Nissan Qashqai, cu o platformă tehnică nouă, se apropie de debut

Pregătirile finale pentru lansarea celei de-a treia generații a crossoverului compact Nissan Qashqai, care a făcut posibilă crearea unui nou segment sunt în plină desfășurare.

„Noul Nissan Qashqai va revoluționa potențialele așteptări ale clienților de la o mașină de familie. Confortul, rafinamentul și tehnologia înglobată sunt specifice unui segment superior, în timp ce experiența la bord va fi unică și placută atât pentru șofer, cât și pentru pasageri. Cu tehnologia avansată Nissan e-Power suntem convinși că toți clienții noștri se vor îndrăgosti de sentimentul unui sistem de propulsie electric, fără a avea nicio grijă referitoare la autonomie”, a declarat Gianluca de Ficchy, președinte Nissan Africa, Orientul Mijlociu, India, Europa și Oceania (AMIEO).

Pentru noul model, Nissan a păstrat principiile directoare care au condus conceptul, designul și dezvoltarea celor două generații anterioare de Qashqai: design elegant, sistem de propulsie eficient, combinat cu o calitate ridicată și o experiență de conducere specifică unui segment superior.

Ca și pentru generațiile anterioare, design-ul noului Qashqai a fost realizat sub conducerea echipei Nissan Design Europe, cu sediul în centrul Londrei (Marea Britanie), în timp ce partea de inginerie a fost realizată sub conducerea Nissan Technical Center Europe, situat în Cranfield, Bedfordshire (Marea Britanie).

Qashqai este primul model nou din Europa care utilizează platforma CMF-C, o arhitectură tehnologică de ultimă generație. Elementul esențial al conceptului de inginerie a fost păstrarea proporțiilor actuale ale mașinii, care sunt perfect dimensionate și esențiale pentru succesul său.

În ceea ce privește construcția, caroseria încorporează materiale mai ușoare, precum și tehnici avansate de ștanțare și sudare pentru a-i crește rezistența, dar și pentru a-i reduce greutatea. Pentru prima dată, haionul este fabricat dintr-un material compozit, care îi scade greutatea cu 2,6 kg.

Pentru structura noului Qashqai, Nissan a utilizat cu 50% mai mult oțel de înaltă rezistență (UHSS). Acest tip de material asigură cea mai mare rezistență posibilă pentru tensiunile interne din structura caroseriei acolo unde este necesar, ca parte a structurii de impact, de exemplu – dar fără a aduce o penalizare semnificativă în greutate.

Ușile, aripile din față și capota sunt acum fabricate din aluminiu, ceea ce oferă o economie de greutate, atunci când sunt luate împreună, de 21 kg la caroseria brută a noului Qashqai.

Grație tehnicilor avansate de fabricație, avantajul net pentru clienți este că, în ansamblu, caroseria brută este cu 60 de kg mai ușoară și cu 41% mai rigidă decât cea a modelului existent. Acest lucru se traduce prin rafinament, confort în timpul rulării și responsivitate, precum și prin beneficii în materie de eficiență generală a mașinii.

Conform oficialilor Nissan, datorită platformei CMF-C, noul Qashqai are o configurație actualizată a suspensiei Macpherson față – spate. Setările direcției asistate au fost modernizate oferind un răspuns al direcției mai precis, control mai bun și frecare redusă.

Noua tehnologie e-Power

Noul Qashqai se încadrează în strategia de business Nissan privind electrificarea gamei și va oferi clienților două soluții de propulsie – un motor flexibil și eficient de 1.3 litri alimentat cu benzină și tehnologie mild-hybrid și o motorizare electrica inovatoare e-Power ce va oferi o accelerație specifică vehiculelor electrice instantanee și liniară, fără grija autonomiei vehiculului.

Cu scopul optimizării performanțelor noului model, o serie de evoluții au avut loc: podeaua plană, care asigură un flux de aer cât mai uniform sub mașină și, de asemenea, obturatorul activ al grilei, care rămâne închis pentru a asigura trecerea aerului către partea din față a mașinii cât mai facil posibil. Aceasta se deschide numai atunci când necesitățile de răcire ale motorului impun acest lucru, facilitând pătrunderea de aer suplimentar în radiator pentru a-l răci.

Stilizarea frontală a vehiculului generează, de asemenea, o perdea de aer care direcționează fluxul de aer pentru a reduce rezistența generată de roțile din față.

Motorul de 1.3 litri pe benzină a fost modernizat pentru a include un sistem Mild-Hybrid. Sistemul de 12v încorporează o instalație separată a bateriei cu litiu montată sub podea și generatorul acționat de curea pentru a colecta energia de frânare. Acest lucru permite sistemelor motorului să funcționeze cu energia colectată, prelungind durata funcției de oprire/pornire, ceea ce reduce emisiile totale de CO2 ale motorului. În plus, permite decelerarea și oferă, de asemenea, suport de cuplu la accelerație.

Noul Qashqai va aduce prima implementare a sistemului inovator Nissan de acționare e-Power în Europa. O inovație unică a Nissan, sistemul e-Power oferă o acționare completă a motorului electric, ceea ce înseamnă că roțile sunt acționate complet de motorul electric. e-Power este alcătuit dintr-o baterie de mare putere și un grup de propulsie care este integrat cu motorul pe benzină, generatorul de energie, invertorul și un motor. În sistemele hibride convenționale, roțile sunt acționate de un motor electric și de un motor pe benzină. În schimb, în sistemul e-POWER, motorul pe benzină nu este conectat la roți; pur și simplu încarcă bateria. Și, spre deosebire de un vehicul electric integral, sursa de energie este motorul, mai mult decât doar bateria.

Diferența-cheie în comparație cu alte vehicule hibride convenționale este că motorul electric are dimensiunea unui motor care se găsește de obicei pe un vehicul pur electric, oferind o accelerație instantanee care este atât de populară în rândul clienților VE. Generatorul acționat de motor menține încărcarea bateriei, dar poate furniza electricitate motorului în mod direct pentru o putere suplimentară. Motorul funcționează la o rată optimă de rotații pe minut, făcând posibilă o eficiență maximă a consumului de combustibil, fiind în același timp reglat cu atenție pentru a minimiza zgomotul și pentru a oferi o senzație naturală și conectată în timpul unei accelerări puternice.

Pentruutilizatori, e-Power aduce acea senzație distinctă de accelerație instantanee și liniară, oferind o experiență placută de condus, dar fără a avea nicio grijă referitoare la autonomie. Aceasta este tranziția cosiderată perfectă de cei de la Nissan în conducerea vehiculelor electrificate, în special pentru șoferii care circulă pe distanțe lungi.

„Opțiunile avansate și eficiente ale sistemului de propulsie reprezintă spiritul inovator al Nissan – nimic mai mult decât sistemul e-Power. Acesta aduce toate avantajele de conducere ale unui sistem de propulsie electric fără compromisuri. Când vorbim despre Nissan Intelligent Mobility, e-Power este un exemplu perfect”, a declarat David Moss.

Sistem ProPILOT îmbunătățit

Qashqai va fi echipat și cu noua generație ProPILOT, oferindu-i șoferului mai mult sprijin într-o gamă mai variată de circumstanțe. Denumit ProPILOT cu Navi-link, sistemul a fost conceput pentru a reduce oboseala și stresul în timpul deplasărilor, fiind în același timp foarte intuitiv de utilizat. Sistemul poate accelera pentru ca vehiculul să se deplaseze la o viteză stabilită și poate frâna până la 0 km/h în trafic aglomerat. Totodată, grație acestui sistem, mașina poate reporni automat dipă ce a staționat mai puțin de trei secunde până ce traficul din față a fost reluat.

Sistemul de direcție și camera video actualizează în permanență poziția vehiculului, ajutând mașina să rămână centrată pe bandă și menținând în același timp o viteză predeterminată, dar cu capacitatea de a se adapta și de a menține o distanță de siguranță față de mașina din față.

Nissan Qashqai 2021

În plus, atunci când mașina trece într-o zonă cu limită de viteză inferioară, sistemul poate citi indicatoarele rutiere și poate lua în considerare datele sistemului de navigare privind limita de viteză pentru a încetini până la viteza corespunzătoare, ceea ce înseamnă că șoferul nu trebuie să regleze manual viteza de croazieră. De asemenea, sistemul poate utiliza date din sistemul de navigație pentru a regla viteza în apropierea curbelor sau pe rampele de ieșire care au o rază mai strânsă.

Alte îmbunătățiri includ o avertizare de „protecție a flancului” pentru situații urbane, care avertizează șoferul cu privire la riscul de contact cu un obiect din partea laterală a vehiculului, de obicei atunci când iese în marșarier dintr-un spațiu de parcare.

Noul Qashqai va avea în dotare și un sistem avansat de faruri dezvoltat de inginerii Nissan, care adaptează forma fasciculului în funcție de condițiile drumului și de alți participanți la trafic. Fasciculul este împărțit în 12 elemente individuale care se dezactivează selectiv la detectarea unui vehicul care se apropie. Datorită acestei inovații, poate proiecta un fascicul mai luminos și mai larg, dar forma se schimbă efectiv, astfel încât șoferii care vin de pe banda de sens opus să nu fie orbiți de lumină.

Nissan Qashqai, creatorul segmentului crossover

În 2007, când a fost lansat modelul Qashqai, nu mai era nimic asemănător in peisajul auto. Poziția înălțată la volan permitea o vizibilitate mai bună pentru șofer, dar amprenta la sol era identică cu a modelelor din segmentul C Hatchback. Gama de motorizări alimentate cu benzină și motorină era restrânsă dar eficientă, propunând totodată o versiune cu tracțiune integrală pentru acei clienți care aveau nevoie de un sprijin suplimentar în condiții dificile de drum.

Previziunile de vânzări pentru un vehicul nou care nu era o înlocuire a unui model existent și pentru care nu existau concurenți direcți era o provocare. De aceea, estimările de vânzări interne s-au situat la nivelul a 100.000 de unități pe an în Europa. Realitatea a fost însă alta. În doar câteva luni, la fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, s-a adăugat un nou schimb pentru a putea satisface cererea, iar vânzările au continuat să crească de la an la an.

În 2010 a avut loc un facelift care a modernizat designul exterior, în special partea frontală, ceea ce a reflectat faptul că o proporție ridicată de clienți Qashqai proveneau din segmentele superioare. Până la înlocuirea sa în 2014 cu cea de-a doua generație pe piață se aflau deja 17 concurenți direcți în segment. Totuși, prima generație Qashqai s-a vândut, în medie, cu peste 200.000 de unități pe an până la lansarea următoarei generații.

Cea de-a doua generație Qashqai a fost lansată în Europa în 2014, cu un design nou și cu motoare mai eficiente. Până în prezent, peste 3 milioane de unități de Qashqai au fost vândute în Europa – și peste 5 milioane la nivel mondial.

Leave a Comment