Share
Primele 36 de transportoare Piranha V ale Armatei Române intră în testele finale

Primele 36 de transportoare Piranha V ale Armatei Române intră în testele finale

Ministerul Apărării Naționale (MApN) a anunțat că, începând de săptămâna viitoare, va avea loc ultima etapă de testare a transportoarelor Piranha V.

Conform oficialilor MApN, direcţia generală pentru armamente, împreună cu Statul Major al Forţelor Terestre, va desfăşura începând de marţi, la sediul Uzinei Mecanice Bucureşti SA, ultima etapă din cadrul activităţilor de testare – evaluare a produselor Piranha V aferente programului „Transportor blindat pentru trupe 8×8”.

Ulterior, vor fi demarate procedurile pentru instruirea personalului implicat în procesul de operare şi mentenanţă şi recepţia primului lot constând în 36 de transportoare blindate pentru trupe 8×8 – Piranha V.

Totodată, conform MApN, demararea activităţilor de testare – evaluare a produselor Piranha V presupune continuarea procesului de producţie şi integrare în ţară a subsistemelor esenţiale militare din compunerea transportoarelor.

Este interesant de menționat că în luna decembrie a anului trceut, compania General Dynamics (GD), anunța că trei transportoare blindate Piranha V vor ajunge în România până la finalul lui 2019, iar primul lot de 36 de unități va fi complet în februarie 2020.

La vremea respectivă, reprezentanțăă GD notau că România deținea 20 de transportoare blindate de tip Piranha V. După ce primul lot de 36 de vehicule blindate va fi complet, arată reprezentanţii GD, procesul de fabricaţie va continua la Uzina Mecanică Bucureşti (UMB).

„UMB este partenerul nostru pe termen lung. A fost ales acum doi ani, iar investiţia nu este doar pentru acest program. O să vedem care sunt opţiunile, în viitor”, a declarat jurnaliştilor români Stefan Stuck, director International Business & Services Europa de Sud-Est al General Dynamics European Land Systems.

Potrivit acestuia, în următoarele etape ale proiectului, sablarea, vopsirea şi asamblarea finală vor fi realizate la fabrica din Bucureşti.

„Dacă ne referim la cele 36 de vehicule care sunt produse acum – 10 au fost asamblate în România, restul în Elveţia, dar, pas cu pas, în următoarea etapă, procesul de asamblare va fi mai amplu”, a afirmat Stuck.

Citește și:

Leave a Comment