Share
Tarom estimează pierderi nete de 315 mil. lei în acest an. Compania va diponibiliza 374 de angajați

Tarom estimează pierderi nete de 315 mil. lei în acest an. Compania va diponibiliza 374 de angajați

Bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2020 al Tarom arată că veniturile totale ale companiei vor fi de 1,013 miliarde de lei, iar pierderile vor ajunge la 15,017 milioane de lei.

Potrivit Ordinului ministrului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor cu privire la aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru 2020 al Tarom, numărul de salariați ai companiei va scădea cu 374 de persoane până la sfârşitul anului. Astfel, operatorul aerian național va rămâne cu 1.233 de angajaţi.

Conform documentului, cheltuielile de natură salarială ale companiei vor fi anul acesta de 140,444 milioane de lei, din care 137,985 milioane de lei sunt cheltuieli cu salariile, iar 2,459 milioane de lei sunt bonusuri.

Totodată, bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei are prevăzute cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente disponibilizărilor de personal de 24,464 milioane de lei.

Încă un an cu pierderi pentru Tarom

Rezultatul pe anul în curs indică pierderi nete de 315,017 milioane de lei, raportate la venituri totale de peste 1,013 miliarde de lei. Veniturile din exploatare pe care Tarom le ţinteşte anul acesta depăşesc 912,536 milioane de lei, iar cele financiare ajung la 100,502 milioane de lei.

Cheltuielile totale ale companiei în 2020 sunt de 1,328 miliarde de lei, aproape 1,2 miliarde de lei fiind cheltuieli de exploatare.

La începutul lunii iunie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, declara că Tarom poate fi salvată, dar este nevoie de o restructurare la sânge.

Încă un director Tarom schimbat din funcție

Ministerul Transporturilor a anunţat pe 9 iunie că directorul general al companiei Tarom, George Barbu, şi-a prezentat demisia din funcţie, iar Ursu Mihăiţă, membru al Consiliului de Administraţie al companiei, a preluat funcţia de director general interimar pe o perioadă de patru luni.

Ministrul a susţinut că era nevoie de cineva din exteriorul companiei pentru a putea face o restructurare, subliniind că are încredere în noul director general interimar. Nu trebuie uitat însă faptul că Tarom a avut mai mulți șefi „din exterior”, iar rezultatele s-au lăsat așteptate.

Ajutor de Stat de 176 de milioane lei

Pe 24 februarie 2020, în conformitate cu normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat, Comisia Europeană a aprobat planul României de a acorda un împrumut temporar în valoare de aproximativ 36,7 milioane euro (aproximativ 176 de milioane lei) companiei aeriene de stat Tarom. Este important de menționat că această sumă era considerată indispensabilă în condițiile în care pandemia nu afectase încă România.

În privința disponibilizării de angajați, Consiliul de Administraţie al Tarom aprobase o astfel de măsură încă din vara anului trecut când ministrul de atunci al Transporturilor, Răzvan Cuc, declara că a fost decisă „restructurarea şi modificarea organigramei pentru mai multe direcţii, cu precădere de la direcţia comercială, direcţia de achiziţii şi direcţia economică”. Totodată, ministrul considera că „din cei aproximativ 470 de angajaţi de la tehnic, o parte nu lucrează la întregul potenţial. Şi atunci cred că ar fi indicat să facem un centru de profit separat, se se întreţină tehnicul singur”.

Citește și:

Leave a Comment