Share
Se reia licitația pentru cel mai lung tunel de autostradă din România

Se reia licitația pentru cel mai lung tunel de autostradă din România

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că indicatorii tehnico-economici pentru tunelul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania au fost reaprobaţi, iar licitația ar putea fi reluată în luna mai a acestui an.

Cel mai lung tunel de autostradă din România poate părea o glumă pentru cei care cunosc realizările constructorilor care au dezvoltat infrastructura din state precum Austria, Italia, Grecia sau chiar Maroc. Totuși, un tunel de autostradă cu o lungime de aproape trei kilometri este o premieră pentru România și tocmai de aceea, oficialii CNAIR au solicitat asistență din partea unor experţi străini.

Tunelul cu o lungime de aproape trei kilometri, ce urmează a fi realizat pe traseul din Sălaj al Autostrăzii Transilvania, are o valoare estimată de peste un miliard de lei.

Potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, indicatorii tehnico-economici privind această investiţie au fost reaprobaţi, iar documentaţia pentru demararea procedurii de atribuire este în curs de elaborare, urmând a fi transmisă spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.

„Noi estimăm ca până undeva în aprilie să finalizăm (…) şi să fim în situaţia în care în luna mai să urcăm în SICAP, pentru licitaţie – proiectare şi execuţie, tunelul Meseş”, a precizat Lucian Bode.

La rândul său, directorul Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Florin Scarlat, a subliniat că tunelul respectiv este un obiectiv de investiţii special, pentru care s-a cerut asistenţă din partea unor experţi străini.

„Fiind o lucrare de investiţie cu un specific aparte, (…) a necesitat inclusiv asistenţa din partea unor experţi de la o firmă internaţională renumită pentru a pune la punct documentaţia, pentru că necesită în primul rând o lucrare de bază acele tunele. Necesită un sistem de monitorizare a traficului în acest tunel. Sunt nişte experienţe pe care alte state le au. Din păcate, noi acum suntem în faza pionieratului şi am apelat la această experienţă pentru a genera o documentaţie matură şi cu toate elementele tehnice, pentru a o putea scoate la licitaţie”, a precizat Florin Scarlat.

Acesta a adăugat că tunelul va avea două galerii, cu o lungime de 2.890 de metri, fiind cel mai lung tunel proiectat în România. Valoarea estimată a proiectului este de 1,28 miliarde de lei.

Leave a Comment