Share
Rabla 2020: Un nou bonus de 1.000 de lei, sume mai mari pentru hibride, se pot achiziționa și motociclete

Rabla 2020: Un nou bonus de 1.000 de lei, sume mai mari pentru hibride, se pot achiziționa și motociclete

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a prezentat astăzi detaliile Programului Rabla 2020. Conform acestuia, cumpărătorii de mașini cu sistem GPL vor beneficia de un bonus suplimentar, iar pentru hibridele fără alimentare la priză suma acordată de stat crește la 2.500 de lei. Tichetele pot fi folosite și pentru motociclete.

Costel Alexe a declarat astăzi că, programul Rabla 2020 vine cu câteva noutăți importante în favoarea cumpărătorilor de mașini și chiar motociclete. Astfel, conform acestuia, Rabla Clasic va avea un buget mai mare decât anul trecut, ajungând la 504 milioane de lei. „Această sumă ne va permite să creștem, așa cum am promis, la 60.000 numărul mașinilor uzate pe care le vom scoate din trafic. Românii care vor să fie pe lista celor 60.000 de beneficiari trebuie să știe că valoarea primei de casare rămâne la 6.500 de lei (aproximativ 1.350 de euro).  Această primă poate crește cu încă 1.000 de lei, dacă mașina nou cumpărată se înscrie în pragul de emisii de 96 de gr. de CO2”, a declarat ministrul Mediului.

Rabla 2020 pentru motociclete

Ministrul a explicat că a fost introdus și un nou eco-bonus. „Am introdus un eco-bonus nou în Rabla Clasic de anul acesta. Valoarea lui este tot de 1.000 de lei adăugați la prima de casare. Eco-bonusul se poate cumula cu prima de casare în cazul în care mașina nou cumpărată este cu sistem GPL. Am decis inclusiv creșterea eco-bonusului pentru mașinile hibride convențional (cele care nu se încarcă la priză) de la 1700 de lei la 2500 de lei.”, a anunțat Costel Alexe.

Ministrul a arătat că suma totală accesată prin Trabla Clasic 2020 poate atinge 2.000 de euro în cazul în care mașina nouă respectă regulile a două eco-bonus-uri. De exemplu, dacă un român va alege să cumpere o mașină hibrid convențional, cu un prag de emisii de 96 de gr. CO2, i se va deconta din costul total al mașinii suma de  2.000 de euro. Cu alte cuvinte, eco-bonusurile pot fi combinate între ele și adăugate la prima de casare, exact cum am explicat anterior”, a detaliat ministrul.

Conform acestuia, Rabla Clasic mai vine cu o noutate: posibilitatea de a achiziționa prin program motociclete. Desigur, și în acest caz trebuie casată o mașină mai veche de opt ani. „Prima de casare pentru cumpărarea unei motociclete noi este de 3.500 de lei. De ce 3500 de lei? Pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de mașini și cei de motociclete. Dacă la mașini decontăm în jur de 10% din valoarea autovehiculului nou, am vrut să păstrăm aceeași proporție și la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine decât autovehiculele”, suține Costel Alexe.

Rabla Plus, cel mai mare buget de până acum

Ministrul Mediului a dat câteva detalii și despre programul Rabla 2020 în varianta Plus, cel destinat mașinilor electrificate. Conform lui Costel Alexe, „În primul rând că anul acesta avem cel mai mare buget de când există acest program: 140 de milioane de lei. Este o creștere de 45% față de 2019. Nu întâmplător am crescut bugetul.  Vrem cât mai multe mașini electrice în traficul urban din țară. Deocamdată mașinile electrice din trafic sunt sub 1% față de cele convenționale. Păstrăm neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru mașinile electrice: 10.000 de euro pentru full electric și circa 4.500 pentru mașini hibride plug-in (cu încărcare la priză), dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cu bugetul de anul acesta, 2.500 de români își pot cumpăra o mașină full electric și 400 de români pot achiziționa mașini hibride plug-in”, a explicat ministrul.

Pe lângă toate acestea, ministrul a menționat și alte noutăți pemntru doritorii de mașini electrice și plug-in hybrid. Apare astfel condiția ca utilizatorii voucherelor Rabla Plus să nu înstrăineze mașina cel puțin un an după achiziție.  „România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și e normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară. Această condiție nu exista și tare aș vrea să știu câte mașini din cele 2.500 cumpărate prin Rabla Plus până acum mai sunt și în țară”, a menționat Costel Alexe.

O altă noutate este posibilitatea de achiziționare prin Rabla Plus a motocicletelor electrice. Cei care își doresc un astfel de vehicul primesc prin Administrașția Fondului pentru Mediu (AFM) 3.000 de lei, adică peste 600 de euro. Dacă aleg să și caseze un autovehicul, li se va adăuga și prima de casare pentru motociclete.De data aceasta, vreau să mă refer la transportul în comun.

Finanțare pentru autobuze electrice

„Cred că, dacă fiecare primărie din țara asta ar ținti spre un transport în comun electrificat, s-ar rezolva multe din problemele de aer ale României.  De aceea, continuăm să finanțăm autobuze și troleibuze electrice pentru orașele din România. (…) Investim în transportul în comun din România 480 de milioane de lei, cu aproape 30 de milioane mai mult decât s-a cheltuit anul trecut. Din acest buget, pot fi puse în circulație până la 400 de autobuze sau troleibuze electrice și CNG. Depindem însă de cât de repede se mișcă primăriile cu dosarele și cu achizițiile”, a încheita ministrul Mediului, Costel Alexe.

Anterior, Costel Alexe a declarat că Programele Rabla Clasic și Rabla PLus vor începe în matrie, însă nu a precizat cu exactitate data.

Citește și:

Leave a Comment