Share
CES Las Vegas – telefoanele, televizoarele și computerele, „pierdute” printre asistenți personali, mașini inteligente și roboți

CES Las Vegas – telefoanele, televizoarele și computerele, „pierdute” printre asistenți personali, mașini inteligente și roboți

Ca în fiecare început de ianuarie, expoziția de produse electronice de la Las Vegas suscită un interes enorm. Pe lângă companiile care prezintă produse „clasice” precum televizoare, telefoane inteligente sau computere, la Consumer Electronics Show (CES) apar an de an noi expozanți din domenii mai puțin obișnuite pentru o astfel de expoziție.

Începând cu 5 ianuarie, faimosul oraș american al jocurilor de noroc, Las Vegas, devine rampa de lansare a celor mai noi produse și servicii din zona tehnologiei. În primele două zile ale Consumer Electronics Show, presa și specialiștii pot vedea și studia în voie cele mai noi produse, tehnologii și tendințe, iar de pe 7 ianuarie publicul larg va acces la standurile unor companii renumite sosite din toate colțurile lumii.

Din nefericire pentru mulți nostalgici, anii în care jucătorii importanți din domeniul tehnologiei făceau anunțuri revoluționare la CES sunt deja istorie, mulți expozanți precum Apple, Google. Amazon sau Samsung preferând organizarea unor evenimente proprii pentru a își prezenta noutățile. Cu toate acestea, evenimentul rămâne o platformă importantă pentru unele firme – în special pentru start-up-uri – pentru a lansa noi produse și a atrage atenția. Mai mult decât atât, la CES sunt stabilite, de obicei, tendințele tehnologice pentru restul anului.

Expozanți mai puțin obișnuiți

În ciuda prezenței tot mai slabe la eveniment a unor nume importante care altădată țineau capul de afiș, gama de companii care expun noi produse și tehnologii se extinde către zone mai puțin obișnuite. În primul rând au apărut de ani buni producătorii de mașini. Pe măsură ce vehiculele devin tot mai mult adevărate smatphone-uri pe roți, iar saloanele auto precum cele de la Detorit, Paris Tokyo sau Frankfurt își pierd din strălucire, constructorii de mașinii se înghesuie la CES pe deoparte pentru a își demonstra apartanența la lumea tehnologiei de ultimă oră iar pe de altă parte pentru a găsi parteneri de afaceri pentru vehiculele viitorului. Astfel, pe lângă Samsung, Sony sau Panasonic, la standurile CES pot fi găsite noutăți ale celor de la BMW, Ford sau Honda. În plus, companii aeriene precum Delta, constructori de utilaje agricole ca John Deere sau chiar de distribuitori de hrană vegetală precum Impossible Foods încearcă să capteze atenția vizitatorilor cu propriile noutăți. Și, pentru că nu puteau rata un eveniment de o asemenea amploare – în 2019 au participat peste 4.500 de companii și 175.000 de jurnaliști și specialiști din domeniul tehnologiei – politicienii par gata să preia scena. În acest an Ivanka Trump – fiica președintelui Donald Trump și unul dintre consilierii săi de la Casa Albă – se va adresa participanților la CES pe tema „viitorului tehnologiei”.

Tehnologia la loc de frunte

În ciuda extinderii ariei de acoperire către zone mai mult sau mai puțin ciudate CES continuă să rămână o rampă de lansare pentru produse mai mult sau mai puțin interesante. Astfel, lăsând deoparte dușul activat prin Alexa, sau un coș de gunoi care știe să își anunțe posesorul când este plin, cele mai așteptate teme de discuție din cadrul CES Las Vegas se anunță cele legate de evoluția tehnologiei 5G – aflată foarte aproape de impunerea în tot mai multe state din lume, de mașinile inteligente care înglobează asistenți personali precum Alexa celor de la Amazon sau Google Assistant, de siguranța sistemelor de comunicare în privința gestionării datelor personale și, cum altfel, de televizoare „smart” 4K și chiar 8K disponibile cu servicii de streaming, telefoane inteligente cu ecrane pliabile, dispozitive pentru realitate augumentată și echipamente din zona „wearables”.

Consumer Electronics Show 2020 este deschis presei și specialiștilor pe 5 și 6 ianuarie, iar publicul larg are acces între 7 și 10 ianuarie.

Leave a Comment